• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۲-۱۴
  • شناسه خبر: 31582

توضیحات معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان در خصوص مسمومیت دانش آموزان مدارس استان/ مدیران مدارس برای مواجه با این موضوع توجیه شده اند/ نگرانی والدین قابل درک است

پیگیری ها با توجه به شرایط جدید تشدید خواهد شد و با وجود اینکه نگرانی والدین قابل درک است، درشرایط کنونی همه باید کمک کنیم که آرامش جامعه شود و التهاب و اضطراب را منتقل نکنیم.


ابوالفضل رفیعی معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان درگفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: هدف طراحان مسمومیت های سریالی دانش آموزان ایجاد ناامنی روانی و درگیری و التهاب درجامعه است و البته نگرانی والدین دانش آموزان هم طبیعی و قابل درک است .
رفیعی با بیان اینکه تا کنون موارد گزارش شده شامل مسمومیت چند ساعته تنفسی یا سوزش گلو و چشم و امثالهم بوده و مورد حادی نداشته ایم گفت: درخصوص منشأ مسمومیت، با توجه به عوارضی که وجود داشته و توصیفات خود دانش آموزان فرضیه هایی مطرح است که درحال بررسی است.
وی افزود: در اطلاعیه وزارت کشور هم آمده بود که سرنخ هایی پیدا شده که توسط دستگاه های مسئول در حال پیگری است.

رفیعی با بیان اینکه متاسفانه با تبلیغاتی که در این مدت انجام شده فضای روانی خیلی آماده است و همین موضوع شرایط را تشدید می کند گفت: با توجه به اینکه فضای ذهنی دانش آموزان آماده است و در این دو سه ماه درگیر این اخبار در کشور بودند با کوچکترین اتفاق و شرایط خاص ، فضا از لحاظ روانی تشدید می شود که ممکن است اضطراب و تلقین هم عوارض ناشی از این اتفاق را تشدید کند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان در پاسخ به این سوال که برخی معتقد هستند که با این وضعیت التهاب و استرسی که دانش آموزان دارند چرا اصرار به ادامه فعالیت مدارس به صورت حضوری است؟ گفت: در سطح استان چند صد مدرسه دخترانه داریم و این اتفاق نباید منجر به به اخلال درتحصیل شود که در راستای هدف دشمنان و بدخواهان کشور عزیزمان است. لذا بنا بر این است که با استفاده از تمام ظرفیت‌های رسمی و مردمی نسبت به پیشگیری از ادامه مسمومیت‌ها اقدام شود.
وی با اشاره به اهدافی که از موضوع مسمومیتهای دانش آموزان دنبال میشود گفت: قرائن و شواهد اولیه نشانگر آنست که این موضوع ، بخشی از جنگ ترکیبی و روانی دشمن است و دشمن بعد از شکست دراغتشاشات به نوعی به دنبال انتقام و تخریب روان مردم و ایجاد درگیری و هرج و مرج هست و هدف دیگر نیز اخلال در نظام آموزش ما است که اتفاقا یکی از نقاط قوت ما پیشرفت های بانوان ودختران در حوزه آموزش است و قطعا یکی از اهداف تعطیلی مدارس و ایجاد اختلال در این مسیر است. با توجه به اینکه این موضوع در سطح کشور مطرح است ما هم تابع تصمیمات کشوری هستیم ولی براساس آن چیزی که اتفاق افتاده این اهداف در آن متصور است.
رفیعی در خصوص آخرین وضعیت مدارس استان و مسمومیت های گزارش شده نیز گفت: ظهر دیروز در یک دبیرستان دخترانه اولین مورد گزارش شد و عصر هم در مدرسه دیگری اتفاق افتاد و امروز صبح نیز گزارشی از دو مدرسه در زنجان و یک مدرسه در ابهر و خرمدره داشتیم که بررسی و اقدامات لازم در حال انجام است و حال عمومی همه مساعد و افراد بستری نیز بزودی مرخص خواهند شد.
وی افزود: علاوه بر آن از قبل شیوه نامه هایی توسط آموزش و پرورش به مدیران ارائه شده و توجیهات لازم انجام شده و پیش بینی لازم جهت آمادگی های در مراکز درمانی انجام شده است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در این مورد احساس می شود این است که روایت های مختلفی از موضوع صورت میگیرد که مردم را سردرگم میکند گفت: بنای ما اطلاع رسانی دقیق و سریع موضوع می باشد لذا مردم به شایعات توجه نکنند و اخبار را از مراجع رسمی پیگیری کنند.
رفیعی گفت: این موضوع در جلسات کارگروه پدافند زیستی و سایر شوراهای ذیربط پیگیری می شود و از قبل نیز مدیران مدارس توسط آموزش و پرورش توجیه شده بودند و دستگاه های مسئول نیز وظایف خود را با جدیت و بصورت شبانه روزی پیگیری می کنند و باتوجه به وجود برخی سرنخها ، در صورت شناسایی عوامل این جنایت، برخورد قانونی صورت خواهند گرفت و نماینده محترم دستگاه قضایی استان در جلسه اخیر اظهار داشتند که تلاش برای مسمومیت مردم و ارعاب مردم اشد مجازات را برای عاملین درپی خواهد داشت، ضمن اینکه ترساندن کودکان بی دفاع هنر نیست.
رفیعی گفت : تلاش ما این است که سلامت و امنیت دانش آموزان تامین شود. ضمنأ درشرایط کنونی همه باید کمک کنیم که آرامش جامعه شود و شرایط را مدیریت کنیم و باتوجه به گستردگی مدارس باید ظرفیت های مردمی از جمله انجمنهای اولیا و مربیان و خود والدین، تشکل‌های دانش آموزی و غیره به کمک آموزش و پرورش بیایند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست