• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۲-۲۲
  • شناسه خبر: 31783

طرح عیدانه سازمان استاندارد از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در زنجان اجرا میشود/ نظارت و ارزیابی ۱۶ قلم کالا در آستانه ماه مبارک رمضان

طرح عیدانه سازمان استاندارد استان زنجان به منظور کنترل کیفی و کمی کالا و خدمات از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین اجرا میشود.وظایف روتین این سازمان از جمله کنترل جایگاه های سوخت و آسانسورها و موارد دیگر کماکان انجام میشود و طر ...

به گزارش« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» صابر کاظمی سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان در نشست خبری با موضوع طرح عیدانه سازمان استاندارد اظهار کرد: این طرح به منظور کنترل کیفی و کمی کالاها و خدمات از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین اجرا خواهد شد.

کاظمی گفت: در طرح عیدانه سازمان استاندارد، برخی مکان‌ها از جمله مراکز پذیرایی بین‌راهی، هتل آپارتمان‌ها و هتل‌ها، ایستگاه راه‌آهن، پایانه‌های مسافربری برون شهری، رستوران‌ها، قالیشویی ها، فروشگاههای زنجیره ای و مراکز عرضه خشکبار، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: این طرح در راستای اجرای ماده ۱۷ قانون سازمان ملی استاندارد ایران مصوب مجلس شورای اسلامی با رویکرد مسئولیت‌های اجتماعی و ارائه خدمات مطلوب و کیفی به عموم مردم و مسافران نوروزی در ارتباط با کیفیت کالاها و خدماتی که از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی حائز اهمیت است درحال اجراست.

صابر کاظمی با بیان اینکه طرح کنترل و پایش کمی فرآورده‌ها بویژه محصولات غذایی انجام میشود گفت: در راستای اجرای این طرح کارشناسان سازمان استاندارد در مرکز استان و شهرستان‌ها با مراجعه به واحدهای تولیدی استان ، محصولات تولیدی را از نظر وزنی بر اساس استاندارد ملی مربوطه، مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی افزود: سازمان استاندارد با توجه به وظایف ذاتی و نظارتی خود موظف است نسبت به ارزیابی انطباق کالاها و نیز خدماتی که از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی حائز اهمیت است، با همکاری نهادهای ارزیابی و انطباق تایید صلاحیت شده اقدام و نتایج آن را جهت اطلاع عموم و مراجع ذی ربط اعلام کند.

سرپرست استاندارد استان زنجان با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: در این ایام تقاضای عمومی برای تهیه بسیاری از کالاها و خدمات افزایش می یابد بنابراین کنترل و نظارت ویژه بر بازار توسط بازرسان این اداره‌ کل در قالب طرح عیدانه پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح رمضان نیز ۱۶ قلم کالا مورد بازرسی اداره استاندارد قرار خواهد گرفت گفت: کنجد در نانوایی‌ها، شیر خام، گوشت چرخ کرده، کشک خشک، خرما، پنیر لاکتیکی، روغن مصرفی در زولبیا و بامیه، انواع نبات‌ها به لحاظ رنگ های افزودنی، پیاز سرخ شده و رشته آشی بررسی خواهد شد.

مدیر کل اداره استاندارد استان زنجان با بیان اینکه وظایف روتین سازمان استاندارد از جمله کنترل جایگاه های سوخت و آسانسورها و موارد دیگر کماکان انجام میشود و طرح عیدانه به دلیل افزایش مصرف برخی کالا ها در روزهای پایانی سال و عید نوروز اجرا و نظارتها و ارزیابی سازمان استاندارد بیشتر خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست