• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۲-۲۳
  • شناسه خبر: 31791

متهمان جرایم چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند بود

دادستان زنجان در پیامی به مناسبت چهارشنبه آخر سال اعلام کرد: متهمان جرایم چهارشنبه آخر سال در صورت دستگیری مطابق مقررات تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند بود.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» دادستان مرکز استان زنجان در پیامی به مناسبت چهارشنبه آخر سال اعلام کرد: همانگونه که استحضار دارید علی رغم همه هشدارها و اطلاع رسانی اقدامات غیرقانونی و هنجار شکنانه برخی موجب سلب آرامش آسایش و امنیت عمومی گردیده و باعث به خطر افتادن سلامت شهروندان تخریب اموال شخصی و عمومی می گردد.
سلامت امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز استانی می باشد.
با استفاده از ظرفیت های قانونی برخورد قاطع و سختی با متهمان چهارشنبه آخر سال که در صورت سلب آرامش، آسایش و امنیت عمومی هستند یا صدمات جانی و مالی به شهروندان یا اموال آنها یا اوال عمومی وارد نمایند خواهیم داشت.
متهمان جرایم چهارشنبه آخر سال در صورت دستگیری مطابق مقررات تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند بود.
بخشی از مجازات های قانونی مرتبط جرایم چهارشنبه سوری
۱- بند ث ماده ۱۲ قانون مبارزه با قاجاق اسلحه و مهمات، صرف نگهداری و حمل مواد محترقه ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس در پی دارد.
۲- اگر پرتاب مواد محترقه موجب انفجار صوتی هراس و فوت و مصدومیت شخصی شود، پرتاب کننده مواد محترقه به طبق ماده ۵۰۱ قانون اساسی به قصاص یا پرداخت دیه محکوم خواهد شد.
۳- اگر پرتاب مواد محترقه موجب آتش سوزی و تخریب اموال عمومی یا مردم شود علاوه بر جبران خسارت مطابق مواد ۶۷۶ و ۶۸۶ قانون مجازات اسلامی به ۶ ماه تا سه سال حبس در مورد اموال عمومی به سه سال تا ۱۰ سال حبس اقدام خواهد شد.
۴- در صورتی که پرتاب مواد محترقه باعث برهم زدن و اخلال در نظم عمومی شود به موجب ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامب ه سه ماه تا یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد
تاکنون با تلاش و همت عزیزانمان در نیروی انتظامی و همکاران محترم در دادسراها، مقادیر قابل توجهی مواد محترقه و مواد پیشتاز کشف و توقیف شده است.
و چندین نفر در این رابطه دستگیر و روانه زندان شده اند.
انتظار و خواهش از خانواده ها داریم مراقب نوجوانان و جوانان خود باشند و اجازه ندهند آنها فریب هنجارشکنان و توزیع کنندگان مواد آتش زا را خورده و خودشان و خانواده‌های آنها به دردسر انداخته و قربانی حوادث چهارشنبه آخر سال باشند.
از عزیزان زحمت کش در نیروی انتظامی هم می خواهیم به محض مواجه شدن با مرتکبین جرائم چهارشنبه آخر سال به وظایف قانونی خود عمل کرده و اجازه ندهند عده ای معدود هنجارشکن و مخل نظام شادی مردم را به غم و اندوه تبدیل کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست