- تاریخ: شهریور ۱۵, ۱۴۰۰
- شناسه خبر: 23769
بیشترین شکایت زنجانی ها از نانوایی ها و تعمیرگاه های خودرو است
از ابتدای امسال تاکنون بیشتر شکایتهای مردمی در حوزه کالا مربوط به نان و در بخش خدمات مربوط به تعمیرگاه های خودرو و موبایل و لوازم خانگی بوده است.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت زنجان در گفت و گو یا « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد:واحد رسیدگی به شکایات این سازمان و ادارات تابعه در پنج ماه اول امسال یک هزار و۲۷ فقره شکایت واصله درباره کالا و خدمات داشته است که ۹۳۷ مورد آن مربوط به کالاها و ۹۰ مورد آن مربوط به خدمات بوده است.
اسماعیل مسلمی گفت:از میان شکایات واصله ۳۲۲ فقره شکایت منجر به کشف تخلف و ارسال به تعزیرات حکومتی شده و ۵۱ فقره نیز منجیر به جلب رضایت شاکیان شده است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود:طبق بررسی های انجام شده بیشترین شکایتها در حوزه کالا مربوط به نانوایی ها و در حوزه خدمات مربوط به تعمیرات خودرو، تعمیرات موبایل و تعمرات لوازم خانگی بوده است.
مسلمی بیشترین تخلفهای کشف شده را نیز شامل گرانفروشی، کم فروشی، تعطیلی خودسرانه نانونایی ها عنوان کرد.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت زنجان از مردم خواست در صورت دیدن هر گونه تخلف صنفی آن را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند و یا به صورت کتبی یا حضوری به سازمان صمت و یا به تعزیرات و یا به اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی مراجعه کنند و شکایت خود را اعلام کنند.