• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۲-۲۱
  • شناسه خبر: 27581

بزرگترین مانور جمعیت هلال احمر استان زنجان در حال انجام است

بزرگترین مانور هلال احمراستان زنجان ، با سناریوی زلزله ۷ ریشتری در روستای ویر شهرستان سلطانیه به مناسبت هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر آغاز شده است.


به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سید قاسم موسوی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به حادثه خیزی منطقه و استان زنجان سناریوی مربوط به زلزله هفت ریشتری در روستای ویر نوشته و به مرحله اجرا درآمد.در این مانور همکاران، امدادگران، داوطلبان، جوانان و تیم بهداشت و درمان اضطراری در حال اجرای ماموریت های مربوط به خود هستند.

موسوی گفت: در این مانور که با مشارکت بیش از ۱۰۰ نفر از پرسنل هلال احمر و اعضای داوطلبان این استان در حال برگزاری است، علاوه بر اینکه اسکان اضطراری، تغذیه، جست و جو و نجات و آوار برداری تمرین می شود، تیم سازمان جوانان نیز فعالیت دارد.با توجه به اینکه احتمال مشکلات روحی و روانی و استرس و نگرانی در میان جمعیت آسیب دیده از زلزله بویژه برای کودکان و نوجوانان وجود دارد، تیم سحر متشکل از ۱۵ نفر از جوانان آموزش دیده، اجرای برنامه های بهداشت روانی و فضای دوستدار کودک در بدنه مانور در حال تمرین است.


وی افزود: بخش دیگر این مانور بزرگ جمعیت هلال احمر استان زنجان مربوط به مداخلات بهداشتی – درمانی توسط تیم بهداشت و درمان اضطراری هلال احمر استان، متشکل از داوطلبان متخصص این حوزه است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به شناختی که از روستای ویر وجود دارد و بر اساس ارزیابی نیازهای بهداشتی – درمانی منطقه موازی با بیماری آندمی منطقه تیم های متخصص پزشکی و بهداشتی حضور دارند که نسبت به ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی به صورت ۴۸ ساعته برای ساکنان روستای ویر اقدام خواهند کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان نیز ضمن تبریک هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمراظهار کرد: در این مانور فرضی، بازسازی ما نسبت به نرم کشوری بیشتر است و بنیاد مسکن در استان روستاها خدمات خوبی انجام داده است.
صفی اله کرامتی اظهارداشت: روستای ویر یکی از پرجمعیت ترین روستاهای استان و شهرستان سلطانیه به شمار می رود و حوادث زیادی همچون سیل داشته و در منطقه ای قرار دارد که بر روی گسل زلزله قرار گرفته است.با توجه به این موارد و حادثه خیزی منطقه، در مانور بزرگ جمعیت هلال احمر استان زنجان روستای ویر در شهرستان سلطانیه انتخاب شده است.برای ۴۰ خانواری که پیش بینی شده اسکان اضطراری انجام گرفت.این مانور طبق سناریویی که تعریف شده در حال انجام است.
گفتنی است، مانور زلزله ۷ ریشتری با شعاع پنج کیلومتر از روستای ویر این منطقه را در شهرستان سلطانیه لرزاند.
در این زلزله هزار و یک خانوار روستایی با سه هزار و ۳۹۶ نفر جمعیت تحت تاثیر قرار گرفتند.
بافاصله پس از وقوع زلزله سه تیم ارزیاب از پایگاه های شمالغرب، غزال و دو تپه سفلی به منطقه حادثه دیده اعزام شدند و سپس با اعلام فرماندهی عملیات مستقر در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC استان زنجان، به ترتیب تیم های عملیاتی از جمله تیم واکنش سریع، آنست، جست و جو نجات، تیم آوار برداری، ارتباطات، خودروی نجات، آمبولانس، موتور سیکلت به منطقه اعزام شد.
پس از ارزیابی میزان خسارت و نیازهای منطقه زلزله زده، تیم های اسکان اضطراری و تغذیه، چادرهای امدادی، موکت، پتو، اقلام زیستی و مواد غذایی به منطقه اعزام شد.
عملیات در کلیه سطوح تیم های عملیاتی اعزام شده به روستای ویر با موفقیت اجرا و بیمارستان صحرایی هلال احمر استان زنجان نیز در یکی از مدارس این روستا به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی راه اندازی و چادرهای جمع آموری کمک های مردمی برای آسیب دیدگان ناشی از زلزله در مناطق مختلف برپا شد.این مانور تا شامگاه روز چهارشنبه/ ۲۱ اردیبهشت ماه/ در روستای ویر ادامه دارد و خدمات بهداشت، درمانی و توانبخشی اضطراری، غربالگری ناهنجاری های اسکلتی و حرکتی ارائه می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست