- تاریخ: شهریور ۱۶, ۱۴۰۴
- شناسه خبر: 41014
مدارس سما و بوستان تربیت علوی و فاطمی الگوی موفق تربیت چندبعدی هستند
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان اظهار کرد: تصور ما از مدارس سما چیز دیگری بود، اما بازدید از این بوستان نگاه ما رادر حوزه آموزش ونوسازی مدارس سما تغییر داد و این موفقیت قابل تحسین است.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»-فیروز مهدی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان و هیات همراه در بازید از مجموعه مدارس سما و بوستان تربیت علوی و فاطمی اظهار کرد: تصور ما از مدارس سما چیز دیگری بود، اما بازدید از بوستانهای تربیت علوی و فاطمی نگاه ما رادر حوزه آموزش ونوسازی مدارس سما تغییر داد و این موفقیت قابل تحسین است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو با بیان اینکه توسعه آموزش تنها با آموزش تکبعدی محقق نمیشود، گفت: توجه به تربیت چندبعدی دانشآموزان ضرورت دارد و مجموعه بوستانهای تربیت علوی و فاطمی در این زمینه موفق عمل کرده است.
وی با اشاره به تأکید اسناد بالادستی بر تربیت چندبعدی افزود: در مدارس دولتی نیز باید همراستا با مدارس غیردولتی، ابعاد مختلف آموزش پیگیری شود، هرچند به دلیل کمبود امکانات تاکنون آنگونه که انتظار میرود پیش نرفتهایم.
مهدی بر لزوم همکاری میان مدارس دولتی و غیردولتی استان تأکید کرد و گفت: این بهترین زمان برای همافزایی در آموزش و پرورش نسل جدید است و چنین همکاریهایی میتواند به ارتقا و اعتلای آموزش استان منجر شود.
وی همچنین تصریح کرد: بیستوچهار متغیر در حوزه تربیت تأثیرگذار هستند که آموزش وپرورش یک متغییر از بیست وچهار متغییر میباشد که توانسته درراستای اسناد بالادستی وساحتهای شش گانه نقش بسزایی را ایفانماید.
مدیرآموزش و پرورش ناحیه دو زنجان با تأکید بر نقش مدارس غیردولتی،خاطرنشان کرد: این مدارس بازوی آموزش و پرورش استان هستند و باید کمکحال نظام آموزشی باشند و امیدواریم در حوزههای مختلف ارتباطی مؤثر و دوسویه برقرار شود.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش زنجان تاکید کرد: مدارس غیرانتفاعی و مشخصا مدارس سما بخشی از مجموعه آموزش و پرورش استان هستند و فرجام رسالت این مجموعه ها کمک به فرایند نظام تعلیم و تربیت کشور و استان است.
وی در پایان گفت: مدل مطلوب ما آموزش و مهارتآموزی است که در مدارس سما پیادهسازی میشود. تربیت یک فرآیند است و نتیجه این فرآیند آموزشی را در آینده خواهیم دید.
از بوستان تربیت علوی و فاطمی تا مدارس سما؛ گامی در مسیر مسئولیت اجتماعی
در ادامه عباس قنبری در جریان بازدید رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ زنجان از مدارس سما، به تشریح دستاوردها و رویکردهای این مجموعه پرداخت و اظهار کرد: فارغالتحصیلان مدارس سما امروز در حوزههای مختلف مشغول به کار هستند. این مدارس در تمام این سالها بدون حاشیه فعالیت کردهاند و دانشآموختگان توانستهاند در مسئولیتهای مهم اجتماعی نقش آفرینی بکنند.
وی با تأکید بر همسویی سیاستهای مدارس سما با آموزش و پرورش، افزود: مدارس سما و بوستان های تربیت علوی و فاطمی بخشی از نهاد آموزش و پرورش هستند و ماموریتهایی که بر عهده مدارس سما گذاشته شده، بهخوبی انجام شده است و بهویژه در حوزه رویکردهای تربیتی همسو با سیاستهای کلان آموزش و پرورش حرکت میکنیم.
وی در ادامه نقش مسئولیتهای اجتماعی مدارس سما را بیبدیل دانست و گفت: ایجاد مجموعه بزرگ بوستان تربیت علوی و فاطمی نمونهای از این رویکرد است که بهطور کامل در خدمت آموزش و تربیت قرار دارد و تکثیر این تجربه در مدارس سما نیز دنبال خواهد شد.
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان خاطرنشان کرد: آمادهایم برای رفع نیازهای آموزشی استان با مدارس غیردولتی تعامل کنیم و حتی در زمینه حل مسائل صنفی و رفاهی معلمان این مدارس همکاری داشته باشیم. همچنین تلاش داریم از ظرفیت بزرگان تعلیم و تربیت استان بهره ببریم و مرکزی برای انتقال تجربههای ارزشمند آنان به دانشآموزان و معلمان ایجاد کنیم.
وی تأکید کرد: با همکاری آموزش و پرورش میتوانیم رویکردهای تحولی در نظام آموزشی استان را پیگیری و اجرایی کنیم.