• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۱-۲۹
  • شناسه خبر: 37147

یکصدمین شماره دوهفته نامه عصرملّت منتشر شد/برای مردم؛ بهانه ای برای بودن

تیرماه ۱۳۹۵ روزی که عصرملّت را شروع کردیم سخن و نگاهمان این بود برای مردم آمده‌ ایم و در کنار مردم بوده و خواهیم بود. ادعای بزرگی بود اما همه تلاشمان را کردیم و سختی ها و مشقات این راه دشوار را تحمل کردیم.

پیام ملّت – فضای رسانه ای کشور و به تبع آن استان زنجان از حیث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خیلی چنگ به دل نمی زند. کسانی که در این فضا هستند درک عمیقی از این گفته دارند و شاید باشند کسانی که از دور واقعیت را وارونه ببینند و تصوری غیرواقعی از آن در ذهن پرورش بدهند و با آن زندگی بکنند. اگر پای حرف دل کسانی که در فضای رسانه ای استان زنجان زیست دارند و با آن نفس می کشند بنشینید حرف های گفته و رنج های ناگفته بسیاری برای بیان دارند که در سینه هایشان به دلایل بسیاری محبوس است، اما مجال و موقعیتی برای گفته شدن ندارند و غم انگیزتر آن است که مورد قضاوت های ناعادلانه افراد قرار گرفته و می گیرند.
تیرماه ۱۳۹۵ روزی که عصرملّت را شروع کردیم سخن و نگاهمان این بود برای مردم آمده‌ ایم و در کنار مردم بوده و خواهیم بود. ادعای بزرگی بود اما همه تلاشمان را کردیم و سختی ها و مشقات این راه دشوار را تحمل کردیم. فعالیت در جامعه ای که بسیاری از مسئولانش باوری به نگاه نقادانه نداشته باشند و از هر اقدامی برای تهدید افراد و تحدید رسانه استفاده کنند دشوار است. گام برداشتن در فضایی که یک سمت آن محدودیت های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی باشد و سمت دیگر آن شکایت های بی سروته برخی مسئولان ، بسیار آزار دهنده است. در این مدت همه دشواری ها و ناگواری ها را به دلیل اینکه یک نگاه بزرگ و وسیع پیش روی جامعه و کشور و استان است به جان خریدیم و آن نگاه مهربان و باورمند مردم بود. برخی ها نگاه های تخریبی ، تهمت‌های ناجوانمردانه، زخم زبان ها، دل های نامهربان و … ما را در پیمودن مسیر مردد نکرد چون با باور آمده بودیم و ادامه می دادیم. برای دفاع از حقوق مردم با شکایت های برخی مسئولان به دادگاه رفتیم اما همین رفتن و آمدن ها به دادگاه ها هم نتوانست خللی بر اراده مان برای رسالت مان ایجاد کند چرا که باور داریم گام برداشتن برای اعتلای جامعه بی هزینه نیست و دردناکتر آن است که عده ای خود را پشت نقاب‌های زیبا پنهان کنند و مدعی شوند.
در کنار همه نامهربانی ها و بدرفتاری ها، نگاه ها و باورهای مهربان بسیاری در این مسیر پرحادثه همراهمان بود. صادقانه و مسئولانه برای انجام این رسالت شب و روز تلاش کردند و خستگی نشناختند.
یکصدمین شماره دوهفته نامه عصرملّت در بهمن ماه ۱۴۰۲ منتشر شد. اندک کسانی که در این مدت نامهربانی کردند و توانشان را صرف تعطیلی کردند اما به هردلیل موفق نشدند موقعیتی را فراهم کردند که با تدبیر و عقلانیت برای ادامه مسیر گام برداریم و نگاه های احساسی و نادرست و متزلزل راکنار بزنیم.
بسیاری هم در این مسیر از دور و نزدیک همگام و همراه بودند و در سختی ها و دشواری ها کنارمان مقتدرانه ایستادند و نگاه های نامهربان نتوانست ناامیدشان کند و همراهانی استوار و بااراده و باورمند بودند.
در این مجال لازم است از همه مخاطبان عزیزی که به‌ این‌ رسانه اعتماد کردند قدردانی کنم و اطمینان بدهیم تا زمانی که قرار بر گفتن و نوشتن باشد در کنار عامه مردم خواهیم بود و تلاش خواهیم کرد صدای مردم باشیم و از همه همکاران عزیزی که در این مدت بی ادعا و صادقانه تلاش کردند سپاسگزار باشم و بهانه بودن و انتشار و استمرار رسانه های”عصرملّت و پیام ملّت” برای مردم است.

علی اکبر شیوخی، مدیرمسئول

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست