- تاریخ: آذر ۲۲, ۱۴۰۴
- شناسه خبر: 41662
مدارس غیردولتی بازوان توانمند آموزشوپرورش هستند
معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزشوپرورش استان زنجان، در بازدید تخصصی از کلاس های درس بوستانهای تربیت علوی و فاطمی زنجان به بررسی نقاط قوت و زمینههای قابل بهبود این مراکز در حوزه آموزش و پرورش پرداخت.

به گزارش«پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» ، فرحناز فتحی، معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزشوپرورش استان زنجان، به همراه سرگروههای آموزشی استان در بازدید تخصصی از کلاس های درس بوستانهای تربیت علوی و فاطمی زنجان به بررسی نقاط قوت و زمینههای قابل بهبود این مراکز در حوزه آموزش و پرورش با رویکرد اهداف دوره های ابتدایی پرداخت.
وی با تأکید بر اینکه این دیدارها با هدف همافزایی برگزار میشود، اظهار داشت: در این دیدارها در کنار بررسی چالش ها، به دنبال ارتقای نقاط مشترک هستیم و نگاه ما حمایتی و همراهانه در راستای ایجاد شرایط مطلوب آموزشی و تربیتی برای تمام دانش آموزان است .
وی تاکید کرد: در معاونت ابتدایی و در اجرای برنامه های مستند به سند تحول و برنامه راهبردی دوره ابتدایی، هیچگونه تفکیکی میان مدارس دولتی و غیردولتی قائل نیستیم و هدف اصلی، تربیت نسلی توانمند، شایسته و مسئولیتپذیر است.
فتحی نشاط، پویایی و هیجان دانشآموزان را نمود عینی توجه به جایگاه دانشآموز دانست و افزود: بوستانهای تربیت به واسطه داشتن شرایط و امکانات فیزیکی قابل توجه، ظرفیت ایجاد تحولات جدید در حوزه آموزش مطابق با اهداف کلان آموزشی را دارند.
معاون آموزش ابتدایی استان زنجان با بیان خرسندی از حضور در میان آموزگاران جوان مجموعه تصریح کرد: حضور ما در تمام مدارس دولتی و غیردولتی بهمنظور یادگیری، همراهی ،همافزایی و ایجاد فهم مشترک برای ارتقا سطح عملکرد دانش آموزان و معلمان است.
وی ستون فقرات نظام آموزشی را مدیران و معلمان دانست و تأکید کرد: کیفیت آموزشی در گرو توانمندیها، نگرشها و آموزشهای بهروز معلمان است و با شیوههای سنتی و غیرکاربردی نمیتوان پاسخگوی نسل جدید بود. معلمان باید به کارکردهای نوین دانش و آموزش مجهز شوند.
فتحی با اشاره به سرعت بالای گسترش علم و تغییرات محیطهای یادگیری گفت: در ابتدای مسیر تحول قرار داریم و لازم است خود را با این سرعت تطبیق دهیم. در این مسیر، همافزایی بینبخشی یک ضرورت انکارناپذیر است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مدارس غیردولتی بازوان توانمند آموزشو پرورش در حوزه پوشش بخشی از دانش آموزان هستند و نقش همراهی آنها در ایجاد زمینه پوشش کامل دانشآموزان انکارناپذیر است.


