• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۹-۲۳
  • شناسه خبر: 12327

توزیع شربت متادون بدون مجوز، مجاز نیست

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: ساماندهی معتادان متجاهر در کمپ ها مستلزم داشتن آمار دقیق از این افراد است که بر اساس آمار موجود یایستی برنامه ریزی های لازم برای ترک اعتیاد و سایر اقدامات بعمل آید . به گزارش «پایگاه خبر ...


رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: ساماندهی معتادان متجاهر در کمپ ها مستلزم داشتن آمار دقیق از این افراد است که بر اساس آمار موجود یایستی برنامه ریزی های لازم برای ترک اعتیاد و سایر اقدامات بعمل آید .

به گزارش «پایگاه خبری- تجلیلی پیام ملّت» حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در پنجمین جلسه کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت : جمع آوری معتادان متجاهر بر اساس طرح جدید دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان آن هم بدون لحاظ تکمیل ظرفیت کمپ ها باشد و متولیان امر بایستی اقدامات لازم برای ایجاد کمپ های جدید براساس آمار معتادان جمع آوری شده انجام دهند .

رییس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به این موضوع که اصلاح معتادان متجاهر بایستی هدفمند و با اثر گذاری دوره های آموزشی تدوین و اجرا شود افزود :معتادان متجاهر ممکن است مدتی پاک باشند و مواد مصرف نکنند ، اما بعد از سپری شدن مدت کوتاهی مجددا به سمت استعمال مواد مخدر خواهند رفت ،لذا توجه به این مقوله بایستی مورد اهتمام جدی مسئولین کمپ ها و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باشد.


رییس شورای قضایی استان اظهار کرد :وجود کمپ های موجود در استان برای ترک معتادان وارائه برنامه های آموزشی با توجه به آمار معتادان کم می باشد ، لذا متناسب نبودن جمعیت معتادان با کمپ های موجود با استانداردهای اعلامی ، اجرای برنامه های اصلاحی، اثر گذاری لازم را نخواهد داشت .


صادقی نیارکی ادامه داد :معتادان افراد خاصی هستند و آمدن آنها به کمپ ها اکثرا از روی اختیار نیست، لذا اصلاح این افراد شرایط خاص خودش را دارد که باید ارائه برنامه های اصلاحی و دوره ها ی آموزشی برای ترک این افراد دقیق و بر اساس ضوابط باشد .


رییس کل دادگستری استان همچنین به موضوع توزیع شربت متادون به معتادان برای ترک در دارو خانه ها و برخی عطاریها اشاره کرد و تأکید کرد :در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی استان و اتحادیه عطاریها بایستی کنترل و نظارت دقیق براین مراکز داشته باشند، لذا مراکز بدون مجوز حق توزیع این شربت ها را ندارند.


این مقام عالی قضایی استان در ادامه بیان کرد :هر صنف باید بر اساس مجوز رسمی ارائه خدمات نماید و اتحادیه قلیان سرا ها نیز موظفند نظارت کامل بر این مراکز با استفاده از ظرفیت نیروی انتظامی نمایند . رعایت حقوق شهروندی که انتظار به حق مردم نیز می باشد در این زمینه امری ضروری است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست