• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۱۶
  • شناسه خبر: 18777

رسانه ها رکن اساسی در استحکام بخشی به نظام هستند

پیام ملّت- نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: رسانه ها چه نوشتاری و چه تصویری رکن اساسی در استحکام بخشی به یک نظام و آرمان و هدف آن هستند.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» حجت الاسلام بیگدلی نماینده ولی فقیه در سپاه استان زنجان و سرهنگ طهاسبی جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان با حضور در رسانه های پیام ملّت و عصر ملّت به مناسبت روز خبرنگار، ضمن تبریک دهه ولایت و تقارن آن با روز خبرنگار از زحمات اهالی رسانه در جهت روشنگری در جامعه تقدیر و تشکر کردند.

حجت الاسلام بیگدلی در این دیدار، خبرنگاری را کاری الهی عنوان کرد و گفت: اگر به تاریخ هم برگردیم هرجا اطلاع رسانی و روشنگری خوب و به جا بوده تاثیرش هم تاریخی بوده است.

حجت الاسلام بیگدلی امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) را خبرنگاران واقعه عاشورا قلمداد کرد و افزود: درست است آن زمان اسم و رسم خبرنگاری نبود ولی انقلاب امام حسین (ع) نیاز به تبیین و اطلاع رسانی و روشنگری داشت که از کربلا شروع شد تا شام و از شام تا مدینه ، کربلا را ماندگار کرد.

وی گفت: بعد از عصر امام حسین (ع) هم به دلیل خفقانی که جامعه را فراگرفته بود مظلومیت ها هم اوج گرفت و امروز هم یکی از ارکان قدرت در دنیا رسانه و اطلاع رسانی است که در بعد منفی هم به اوج رسیده که واقعیت ها را وارونه نشان می دهد و این نشان دهنده این است که رسانه چه نوشتاری و چه تصویری رکن اساسی در استحکام بخشی به یک نظام و آرمان و هدف آن است .

نماینده ولی فقیه در سپاه استان زنجان افزود: در نظام اسلامی هم بهترین روش برای مسئولین و رسانه ها همین است که دنبال حقیقت باشیم و آنچه که درست هست را انجام و انتقال دهیم.

وی گفت: هرچقدر رسانه وابستگی اش کمتر باشد دقیق تر عمل خواهد کرد و این وابستگی باید به آرمان و هدف نظام که بر گرفته از منویات حضرت امام (ره ) که آن هم برگرفته دستورات خداوند و دین است باشد که هرکسی بخواهد این مسئله را مورد نقد قرار دهد پایه و اساس را متزلل می کند و اینجا هست که هرکسی وظیفه خودش را باید انجام دهد و وابسته جناح های سیاسی نباشد و هدفش حفظ نظام و اقتدار آن باشد.

وی گفت: مردم یک سخنگو و یک زبان گویا می خواهند که حرف آنها را بزند که بهترینش همین رسانه ها هستند که اگر مردم فهمیدند که حرف آنها زده می شود و خواسته آنها تبیین می شود و مشکلات آنها گفته می شود و از طرف دیگر پیگری می شود و به سرانجام می رسد به جامعه و مسئولین آن امیدوار می شوند.

حجت الاسلام بیگدلی گفت: در استان هم همینطور است و باید رسانه هایی باشند که مسائل مختلف را رصد کنند و مشکلات آن را احصاء و پیگیری کنند و متصل کنند به ارگانی که باید برای حل آن موضوع اقدام کند که لازمه اش وجود اتاق فکر رسانه ایست که اولویت ها برای حل مشکلات تعیین و تبین کند که نتیجه این اقدامات و حل مشکلات مردم فرونشاندن هیجانات منفی مردم است .

وی گفت: باید از مردم نیز تشکر کرد که همراهی چهل ساله آنها با نظام اسلامی و انقلاب توانسته این انقلاب را از بسیاری از پیچ هال و خطرها عبور دهد و تا به امروز به نقطه ای برساند که دیگر دشمنان ما قدرت تعرض به ما را ندارند الا اینکه حریم معیشتی مردم را مورد هجمه قرار دهند که همین جا محل کار رسانه هاست که اطلاع رسانی ها و تبیین توسط رسانه ها می تواند به جامعه آرامش دهد تا این سختی و هجمه دشمن را خنثی کنند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز در این دیدار ضمن تبریک روز خبرنگار و تقارن آن با عید غدیر یکی از وظایف خطیر خبرنگاران را معرفی و تبیین اقدامات و دستاوردهای نظام اسلامی در طول ۴دهه استقرار نظام عنوان کرد.

سرهنگ طهماسبی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر انتشار خبرهای امید بخش در جامعه گفت: با اینکه کمبودها و خلأها زیاد است اما اخبار امیدوار کننده هم در حوزه های مختلف زیاد است که باید به آنها هم خوب توجه شود.

سرهنگ طهماسبی با بیان اینکه هرچند فضای کار رسانه ای بویژه در فضای مجازی بیشتر شده اما به همان میزان دشمن هم با تمام قوا در این فضا حضور دارد به گونه ای که گاهی جوان و نوجوان ما قادر به تشخیص اخبار درست و غلط نیست.

وی به اقدامات رسانه ای امریکا علیه ایران در روزهای درگیری با کرونا اشاره کرد و افزود: امریکا با اینکه خودش در مدیریت این مسأله ناموفق است اما همچنان جمهوری اسلامی را متهم به کم کاری میکند.

سرهنگ طهماسبی با اعلام اینکه درسال جهش تولید سپاه استان زنجان توسط بسیج مهندسین در حال عارضه یابی تمامی شرکت های صنعتی استان است گفت: در حوزه محرومیت زدایی بسیج سازندگی و قرار گاه پیشرفت و آبادانی هم در ۸۹روستا در حل مشکلات روستاییان در حال تلاش هستند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان با تاکید بر اینکه هرجا کار خوب انجام میشود صدای رسانه هم باید بلندتر و رسا تر باشد گفت: انتظار ما از خبرنگاران این است که خدمات نظام اسلامی را در اخبار و گزارش های خود به تصویر بکشند.

سرهنگ طهماسبی با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵شهید استان زنجان در سال۱۴۰۰ از رسانه ها خواست در جهت اطلاع رسانی و آماده سازی جامعه برای رویداد بزرگ همکاری کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست