• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۸-۱۶
  • شناسه خبر: 20103

ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی در روستاهای زنجان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی در روستاهای زنجان خبر داد و گفت: مجموع تسهیلات پرداختی ۲۵۴ میلیارد تومان است.

محمدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» گفت: : تامین و ابلاغ ۲۰۰ میلیارد تومان از سرجمع منابع کشوری برای پوشش درخواست‌های انباشته استان که شمار زیادی از طرح‌های روستایی و عشایری را شامل می‌شود؛ کمک شایانی در تکمیل زنجیره ارزش خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت ها، طرح هایی که نیاز به منابع جدید دارد با توجه به شرایط نامساعد در اثر شیوع کرونا می تواند کمک کننده باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: کل اعتباری که برای استان طی پنج مرحله تعیین شده ۳۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که از این رقم ۲۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به منابع عادی و ۶۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مربوط به منابع حمایتی است.

وی با اشاره به اینکه منابع تجهیز شده عادی ۲۳۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و تجهیز شده حمایتی هم ۵۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در پنج مرحله بوده است، گفت: پرداخت‌های عادی یک هزار و ۶۷۹ طرح با رقم ۲۱۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان با هدف ایجاد فرصت شغلی برای ۳ هزار و ۶۴۷ نفر است.

وی گفت: همچنین تعداد یک هزار و ۱۲۲ طرح با رقم ۳۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زمینه اشتغال یک هزار و ۲۵۶ نفر در پرداخت طرح‌های حمایتی ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: مجموع تسهیلات حمایتی پرداخت شده به تفکیک بانک‌های عامل در استان زنجان که چهار بانک و موسسه مالی در این طرح مشارکت داشتند، در مجموع ۲۵۳ میلیارد و۷۵۲ میلیون تومان را شامل می شود که چهارهزار و ۹۰۳ فرصت شغلی را از محل اعطای تسهیلات روستایی در استان زنجان فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: دستگاه های حمایتی شامل بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید مجری طرح های حمایتی بودند که تا امروز ۳۷ میلیارد و ۶۰۷ میلیون تومان کارسازی و زمینه اشتغال برای مددجویان و مخاطبان دستگاه های حمایتی در استان ایجاد کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه طرح های اشتغال پایدار در سطح کشور در حال اجرا است، یادآور شد: سال ۹۷ عملیات اجرایی آن شروع شده و آثار بسیار و برکات خوبی در حوزه روستایی کشور داشته به طوری که سهم اشتغال روستایی از سه درصد پیش از ارائه تسهیلات به ۲۹ درصد رسیده است که موفقیت طرح را نشان می‌دهد./۱۰۵

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست