• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۱-۲۱
  • شناسه خبر: 27259

پویش “ضیافت مهربانی” در زنجان تا عید فطر ادامه دارد /۳۰۰ کودک چشم انتظار حامی/کودک کاری در زنجان نداریم که خارج از منزل خود بیتوته کند

پویش "ضیافت مهربانی" در راستای حمایت و خدمت رسانی به خانواده های نیازمند تا ۵ اردیبهشت در استان زنجان اجرا می شود.کد دستوری #۲۵۰۰۰*۶۶۵۵* و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۱۷۸۲۱۶۸ و شماره حساب ۴۱۶۸۰۳۴۵۴۱۷۶۶۵۴۸ برای مشارکت در نظر گرف ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سرپرست بهزیستی استان زنجان در نشست خبری پویش “ضیافت مهربانی”اظهار کرد: هدف این پویش تامین نیازهای اساسی مددجویان نیازمند است که با تکیه بر مشارکتهای مردمی و خیرین دربازه زمانی ۱۴ فروردین تا ۵ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

سلمان حسینی با اشاره به روشهای اجرایی این پویش نیز گفت: هماهنگی با صدا و سیما استان،مکاتبه با مدیران استانی ، تشکیل ستاد ماه مبارک در زنجان و ستاد متناظرش در شهرستانها،تهیه بسته های غذایی با مشارکت موسسات خیریه و توزیع بین مددجویان، دعوت از خیرین و مسئولین برای دیدار از مراکز نگهداری بهزیستی، جشن گلریزان در خدابنده و خرمدره در راستای این پویش انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح ضیافت مهربانی رمضان افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و فرزندان بی سرپرست در اولویت قرار دارند گفت: در این پویش اقلام معیشتی، بهداشتی، کمک هزینه‌ی معیشت، غذای گرم، هزینه درمان، ازدواج و جهیزیه جمع آوری و بین مددجویان نیازمند توزیع می شود.

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: مهمترین رویکرد سازمان بهزیستی حمایت و خدمت رسانی به خانواده های نیازمند، افراد دارای معلولیت و زنان بی‌سرپرست است، و پویش ضیافت مهربانی نیز در راستای استفاده از ظرفیت خیرین و مشارکت های مردمی به مناسبت ماه مبارک رمضان در استان زنجان اجرا می شود.

وی از خیرین و مردم نیکوکار زنجان خواست در پویش” ضیافت مهربانی” جهت دستگیری از مددجویان مشارکت فعال داشته و برای انجام این کار خیر، کد دستوری #۲۵۰۰۰*۶۶۵۵* و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۱۷۸۲۱۶۸ و شماره حساب ۴۱۶۸۰۳۴۵۴۱۷۶۶۵۴۸ در نظر گرفته شده است .

سلمان حسینی با اشاره به طرح “حامی” با همراهی دفتر مشارکت های بهزیستی گفت: در حال حاضر ۶۵۰ کودک تحت حمایت بهزیستی هستند و ۵۱۰ حامی بهزیستی را همراهی می کنند و ۳۰۰ کودک چشم انتظاری یاری حامیان و خیرین هستند.اطلاعات خانواده این کودکان گرفته شده و حامیان می توانند جهت حمایت تماس بگیرند و نسبت به امر خیرخواهانه ایکه می خواهند انجام دهند و تعداد کودکانی که درنظر دارند برای حمایت،ماهیانه به حساب مددجویان واریز می شود.

وی میزان مشارکت های مردمی جمع آوری شده در ماه مبارک رمضان سال گذشته را ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی اعلام کرد.

سرپرست بهزیستی استان زنجانبا اعلام اینکه در سال گذشته ۵ میلیارد و ۹۸۴ هزار و ۶۳۲ ریال زکات فطره بین بیش از ۴ هزار خانوار توزیع شده است افزود: در سال گذشته ۲۸ میلیارد ریال از طرف خیرین استان زنجان جمع‌آوری در بین مددجویان توزیع شده است.

حسینی با اشاره به اشتغال‌زایی که در سال ۱۴۰۰ توسط بهزیستی استان زنجان انجام شده است، ابراز کرد: در سال گذشته ۶۷۵ شغل توسط بهزیستی استان زنجان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه میزان مستمری‌های سازمان بهزیستی به‌صورت کشوری و براساس بعد خانوار پرداخت می‌شود، گفت: طبق اعلام بهزیستی کشور امسال مستمری‌های بهزیستی ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

سرپرست بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: مرکز آموزش کودک و خانواده متولی کودکان کاراست و در حال حاضر در استان زنجان هیچ کودک کاری نداریم که به دلیل بی پولی از تحصیل جا بماند مگر اینکه خودش مایل نباشد.تمامی کودکان کار استان زنجان شناسایی و تحت غربالگری پزشکی قرار گرفته‌اند و کودک کاری در زنجان نداریم که خارج از منزل خود بیتوته کند و خوشبختانه تمامی کودکان کار استان زنجان در کنار خانواده‌هایشان زندگی می‌کنند.اما از شهروندان درخواست می کنیم اگر مواردی سراغ دارند با تلفن ۱۲۳ بهزیستی تماس بگیرند و معرفی کنند تا مداخلات بهزیستی آغاز شود.

حسینی با بیان اینکه ۹۸ مؤسسه و انجمن تحت‌نظر بهزیستی استان زنجان فعالیت می‌کنند، افزود: ۷۳ انجمن و مؤسسه وابسته به بهزیستی استان زنجان غیرانتفاعی است و ۱۳ انجمن نیمه فعال است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست