• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۲۷
  • شناسه خبر: 4051

جهان از فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی متاثر شد

پیام ملت– نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اینکه کشورهای گروه ۷۷ به‌خاطر ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یک دقیقه سکوت کردند و ۵۶ کشور جهان به احترام ایشان پرچم‌های خود را نیمه افراشته کردندبه‌دلیل شخص ...

پیام ملت نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اینکه کشورهای گروه ۷۷ به‌خاطر ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یک دقیقه سکوت کردند و ۵۶ کشور جهان به احترام ایشان پرچم‌های خود را نیمه افراشته کردندبه‌دلیل شخصیت جهانی ایشان بود.

حجت‌الاسلام محمدحسین احمدی‌شاهرودی شامگاه دیروز در آیین گرامی‌داشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در امام‌زاده سید ابراهیم (ع) زنجان و با حضور جمعی از مسئولان و مردم انقلابی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از همان ابتدا دارای روحیه و انگیزه مبارزه بوده است و انگیزه مبارزه ضد استعماری و ضد استکباری از ابتدای دوران جوانی و نوجوانی در ایشان وجود داشت.

وی با اشاره به  اینکه از همان ابتدا ویژگی‌های استثنایی در آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وجود داشت، ابراز کرد: ایشان در کنار آیت‌الله طالقانی، آیت‌الله مطهری، و آیت‌الله بهشتی از اعضای چهار نفره نخست شورای انقلاب در سال ۵۶ بودند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی یک شخصیت جهانی و فدایی انقلاب، نظام و رهبری بود، تاکید کرد: وی چندین بار تأثیر بسیار مهمی در سرنوشت انقلاب اسلامی داشتند.

حجت الاسلام احمدی شاهرودی با اشاره به اینکه مردان تاریخ همیشه زنده هستند، افزود: بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) نهایت اعتماد را به آیت‌الله هاشمی داشتند و هیچ‌گاه تشری از امام راحل نسبت به آیت‌الله هاشمی شنیده نشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه آیت‌الله هاشمی شهید زنده انقلاب است، خاطر نشان کرد: گروهک فرقان که شخصیت‌های متفکر و مهم انقلاب را ترور می‌کرد بعد از شهید مطهری، آیت‌الله هاشمی را مورد سوء‌قصد قرار داد و فداکاری همسر ایشان باعث شد آن تروریست به هدف خود نرسد.

حجت الاسلام احمدی شاهرودی یاد آور شد: بعد از این قضیه، امام خمینی (ره) نامه ملاطفت‌آمیزی به ایشان می‌نویسند که فرموده بودند” جناب حجت‌الاسلام مجاهد متعهد آقای هاشمی عزیز”.

وی با اشاره به تحمیل جنگ در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مسئولیت‌های خطیر نظام را علاوه بر حضور موثر در جبهه‌های جنگ عهده‌دار بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: علاوه بر فرماندهی جنگ، چندین دوره ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست خبرگان رهبری و سایر مسئولیت‌هایی که ایشان بعد از ارتحال امام داشتند.

حجت الاسلام تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از همان دوران، کتاب‌های ضد استعماری را به رشته تحریر در می‌آورند و در سال ۱۳۳۷ در حالی که تازه ازدواج کرده بود به‌عنوان یک شخصیت ضد رژیم دستگیر و مدتی زندانی می‌شود.

وی با بیان اینکه همه ما مسلمانان نسبت به دین اسلام یک وظیفه داریم و آن هم دینداری، تدین و عمل به احکام دین که جای خود دارد، خاطر نشان کرد: هر انسان مومنی باید به آن عمل کند، اما مافوق آن یک وظیفه مهم دیگری از طرف خدا به ما توصیه شده است که در نص صریح قرآن به آن اشاره شده است.

 

انتهای پیام/ع

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست