• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۳-۲۱
  • شناسه خبر: 5105

اعمال مشوق های جدید مالیاتی واحدهای شهركهای صنعتی استان زنجان

پیام ملت– مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان زنجان گفت: اين معافيت ها بر اساس ماده ۱۳۲ قانون ماليات های مستقيم و ماده ۳۱قانون رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقای نظام مالی کشور توسط سازمان امور مالياتي كشور اجرا مي ...

پیام ملت مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان زنجان گفت: اين معافيت ها بر اساس ماده ۱۳۲ قانون ماليات های مستقيم و ماده ۳۱قانون رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقای نظام مالی کشور توسط سازمان امور مالياتي كشور اجرا مي شود.

امير حمدنيا در گفت و گو با پیام ملّت، اظهار کرد: معافيت های مالیاتی برای واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی استان در نواحي كمتر توسعه يافته و مناطق توسعه يافته متفاوت است.

وی با بیان اینکه در شهرک ها و نواحی صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته استان مشوق هاي مالياتي در دوره زمانی ۱۳ساله اعمال می شود، افزود: مالیات سال های بعد از دوره ۱۳ساله معافیت مالیاتی  نیز تا زمانی که جمع درآمد مشمول مالیات به دوبرابر سرمایه ثبت و پرداخت شده برسد با نرخ صفر محاسبه شده و پس از آن با نرخ های مقرر شده در ماده ۱۰۵قانون مالیات های مستقیم محاسبه و دریافت می شود.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان زنجان اضافه كرد:اعمال معافیت مالیاتی برای صنایع مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی مناطق توسعه یافته ۷ ساله مي باشد.

حمیدنیا خاطر نشان کرد: ۵۰درصد از نرخ محاسبه مالیات برای واحد های مستقر در این مناطق پس از دوره ۷ساله معافیت نیز چنانچه جمع درآمد مشمول مالیات به دوبرابر سرمایه ثبت و پرداخت شده برسد با نرخ صفر محاسبه شده و ۵۰درصد باقیمانده نیزبا نرخ های مقرر شده در ماده ۱۰۵قانون مالیات های مستقیم محاسبه و دریافت می شودو پس از آن ۱۰۰درصد مالیات تعلق یافته بر اساس نرخ های مقرر شده در ماده ۱۰۵محاسبه و دریافت خواهد شد.

وی با اشاره به اعمال مشوق های مالياتی برای طرح های صنعتی و توليدی که با مشارکت سرمايه گذار خارجی ايجاد شده باشند نيز  تصريح کرد: چنانچه طرح ها با مجوز سازمان سرمايه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ايران انجام شده باشد به ازای هر پنج درصد مشارکت سرمايه گذار خارجی به ميزان ۱۰درصد به نسبت سرمايه ثبت و پرداخت شده مشوق مالياتی تعلق می گيرد که حداکثر مشوق ها در اين زمينه ۵۰درصد خواهد بود.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان عنوان کرد: بدين ترتيب واحدهاي صنعتي مستقر در شهركهاي صنعتي اشراق، نوآوران، روي، خرمدره، شريف ابهر، افق ابهر و هيدج از ۷ سال معافيت مالياتي برخوردار هستند و نيز واحدهاي مستقر در شهركهاي صنعتي طارم انگوران، ماهنشان و نواحي صنعتي طارم و ايجرود از ۱۳ سال معافيت مالياتي برخوردار خواهند بود.

حميدنيا در پايان اظهار داشت: این مشوق های مالیاتی به واحدهايي تعلق می گیرد که پروانه بهرداری آن ها از اول فروردین ۱۳۹۵به بعد صادر شده باشد و این مودیان می بایست اظهارنامه مالیاتی  شامل ترازنامه و حساب سود و زیان ،دفاتر قانونی واسناد و مدارک حسابداری خود را در موعد مقرر قانونی به سازمان امورمالیاتی تسلیم نمایند.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست