• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۷-۰۴
  • شناسه خبر: 6090

زنجان، آماده میزبانی از ۴۰۰ هزار عزادارحسینی است

پیام ملّت– رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: استان زنجان آمادگی میزبانی  از ۴۰۰ هزار عزادار حسینی از سراسر کشور را دارد. به گزارش پیام ملّت، محمدجواد غم‌پرور در نشست خبری اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم برای ب ...

پیام ملّت رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: استان زنجان آمادگی میزبانی  از ۴۰۰ هزار عزادار حسینی از سراسر کشور را دارد.

به گزارش پیام ملّت، محمدجواد غم‌پرور در نشست خبری اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری مراسم باشکوه یوم العباس در روز هشتم محرم انجام شده استو آموزش و پرورش و فرمانداری شهرستان زنجان برنامه لازم را جهت اسکان مهمانان حسینی ارائه داده‌اند.

وی از اعلام آمادگی حسینیه اعظم زنجان برای برگزاری دسته عزاداری هشتم محرم خبر داد و گفت: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ خادم در حسینیه اعظم زنجان و در واحدهای مختلف همکاری می کنند.

این مقام مسوول با اشاره به آمادگی نیروهای امدادی و اکیپ های ذبح در مسیر دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان افزود: پیش بینی های لازم در حوزه های امنیتی، انتظامات، صوت و زمانبندی مراسم انجام شده است.

به گفته رئیس هیات امنای حسینیه اعظم زنجان پیش بینی می شود هشتم محرم امسال ۴۰۰هزار عزادار در دسته حسینیه اعظم زنجان حاضر شوند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات مربوط به زیرساخت های گردشگری از جمله محل اسکان مسافران خاطرنشان کرد: علیرغم اطلاع رسانی و رایزنی های انجام شده با مسوولان این مشکلات همچنان به قوت خود باقی است.

غم پرور با اشاره به وجود ۵ هزار تخت با احتساب هتل ها و مهمانپذیرها برای مسافران و گردشگران ادامه داد: این تعداد تخت برای اسکان زائرانی که ۲ روز در زنجان هستند کافی نمی باشد.

این مقام مسوول خطاب به خبرنگاران خواستار انتقال این مسائل و مشکلات به مسوولان شد و گفت: لازم است تا به موقع برای این مساله اقدام جدی انجام شود.

به گفته وی، امسال هم همچون سال گذشته برای سهولت در ادای نذر عزادارانی که امکان حضور در این مراسم را ندارند طرح ذبح نیابتی انجام می شود.

رئیس هیات امنای حسینیه اعظم زنجان ادامه داد: درالشفای حسینیه اعظم زنجان هم در ۱۵ روز نخست محرم بیماران را به صورت رایگان ویزیت می کند و بیش از ۲۴ هزار نفر توسط پزشکان در محرم سال گذشته ویزیت شدند.

غم پرور در پایان به دسته حسینیه اعظم زنجان و حضور پرشور عزاداران از اقصی نقاط کشور و خارج از کشور اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور یکپارچه مردم از شکوه خاصی برخوردار است.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست