• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۱-۰۸
  • شناسه خبر: 906

بیگلری خبر داد ؛ تحول بنیادین در نظام سلامت استان زنجان/ خرید بیش از ۲۵ میلیارد تومان تجهیزات بیمارستانی

پیام ملت ،مریم قاسملو – بیش از ۲۵ میلیارد تومان تجهیزات برای بیمارستان های استان زنجان خریداری شد که خرید یک دستگاه ام آر آی دولتی از جمله این تجهیزات است. به گزارش خبرنگار پیام ملت ، علیرضا بیگلری در نشست مطبوعاتی ...

پیام ملت ،مریم قاسملو – بیش از ۲۵ میلیارد تومان تجهیزات برای بیمارستان های استان زنجان خریداری شد که خرید یک دستگاه ام آر آی دولتی از جمله این تجهیزات است.
به گزارش خبرنگار پیام ملت ، علیرضا بیگلری در نشست مطبوعاتی طرح تحول نظام سلامت با اشاره به تحولات شگرف حوزه سلامت در طی گذشت ۳۷ سال از وقوع انقلاب اسلامی، عنوان کرد: با توجه به تحولات چشم گیر حوزه سلامت در طی سال های اخیر هیچ یک از معیارهای حوزه بهداشت و درمان از قبیل تعداد بیمارستان ها، داروخانه ها، شاخص های بهداشتی، مرگ و میر نوزادان و غیره قابل مقایسه با قبل از وقوع انقلاب اسلامی نیست.
وی با اشاره به وجود ۲ بیمارستان با ۱۶۵ تخت در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ، گفت: هم اکنون ۱۳ بیمارستان با مجموع هزار و ۵۰۰ تخت خواب در استان دایر هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به تعداد پزشکان شاغل استان، ابراز کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد پزشکان به ۵۰ نفر نمی رسد و این در حالی است که امروز ۷۶۷ پزشک شاغل، به ارائه خدمت مشغول می باشند.
وی با بیان اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در استان تربیت نیروی انسانی در دانشگاه نداشته ایم، تصریح کرد: امروز دانشگاه علوم پزشکی زنجان به عنوان دانشگاه تیپ یک کشوری شناخته می شود که ۳ هزار و ۷۰۰ دانشجو در ۶۰ رشته و مقطع دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.
بیگلری اظهار کرد: مرگ و میر کودکان زیر یک سال تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰۴ نفر در هر هزار نفر بود که امروز این آمار به ۱۱.۶ نفر کاهش یافته است.
وی گفت: در سال ۵۷امید به زندگی ۴۷ سال بود در حالی که امروز امید به زندگی به ۷۲ سال افزایش پیدا کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: همین دو شاخص گویای اقدامات وسیع در حوزه بهداشت، درمان و سلامت می باشد.
وی خاطر نشان کرد: از ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری با تصویب شورای انقلاب فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زنجان به عنوان محور قطب ششم کشوری انتخاب شده که شامل استان های قزوین، البرز، قم، اراک است.
بیگلری با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت برکات فراوانی برای استان زنجان به همراه داشت، ابراز کرد: در سال جاری وزیر بهداشت ۲ بار به زنجان سفر کرده است و ۳ معاون وزارت خانه سفر و بازدید کاملی از مراکز دانشگاهی علوم پزشکی زنجان انجام دادند که این نشانگر رویکرد مناسب وزارت خانه به دانشگاه است.
وی با اقدامات یک سال اخیر در رابطه با طرح تحول نظام سلامت در استان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین این اقدامات شروع عملیات اجرای ساختمان متروکه شفیعیه و قسمت الحاقی بیمارستان بهشتی با کمک جمعی از مدیران استانی و امام جمعه استان، اداره اوقاف، شهرداری و فرمانداری و دخالت مستقیم وزیر برای تبدیل به یک کلینیک ویژه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: ساختمان الحاقی بیمارستان بهشتی با افزایش ۱۵۰ تختی می تواند در بحث کمبود تخت در استان بسیار کمک کننده باشد، با توافق وزیر بهداشت و خانواده خیر رجب علی مقدم آغاز شده است.
وی اظهار کرد: امیدواریم کلینیک شفیعیه که در واقع اهدایی وزیر بود ظرف ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده به بهره برداری برسد.
بیگلری عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان طرح تحول نظام سلامت هم از لحاظ سخت افزاری و هم از لحاظ نرم افزاری پیشرفت خوبی در استان زنجان داشته به طوری که از ابتدای امسال بیش از ۲۵ میلیارد تومان تجهیزات وارد استان شده است.
وی خاطر نشان کرد: دستگاه ام آر آی برای بیمارستان آیت الله موسوی از جمله تجهیزات کلانی است که به تازگی برای استان زنجان خریداری شده است که این دستگاه اولین دستگاه ام آر آی دولتی در زنجان می باشد که در ماه های نخستین سال جدید آماده بهره برداری و استفاده خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان بیان کرد: هتلینگ و تعمیر بیمارستان های استان در حال اتمام است که برخی بیمارستان ها نظیر بیمارستان خدابنده و ولیعصر زنجان تعمیرات گسترده ای نیاز داشت.
وی با بیان اینکه هم اکنون در حال تغییر اورژانس های بیمارستانی هستیم، گفت: تقریبا در تمام اورژانس ها با مشکل فضا مواجه هستیم که باعث ناراحتی بیماران و کادر پزشکی می شود.
کمبود بیش از ۱۵۰۰تخت بیمارستانی در استان زنجان
بیگلری با اشاره پیشرفت ۹۵ درصدی ساختمان بیمارستان خدابنده، تصریح کرد: در این ساختمان جدید امکان اضافه شدن ۱۰ تخت CCU فراهم می شود که قبلا وجود نداشت.
وی به تغییر فضای زایمانی در بیمارستان های استان اشاره کرد و گفت: در برخی مراکز نظیر شهرستان ابهر این فضا تکمیل شده و در برخی بیمارستان ها در حال انجام می باشد که درصدد هستیم بلوک های زایمانی جدید ایجاد کنیم تا حریم بیماران رعایت شده و استقبال بیشتری از زایمان طبیعی شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ابراز کرد: امسال توانستیم ۲۰ تخت ICU بیمارستان ولیعصر را افتتاح کنیم که یکی از نیازهای اصلی استان بود.
وی با بیان اینکه در بخش ICU نوزادان با کمبود تخت مواجه بودیم، عنوان کرد: امسال ۱۵ تخت ICU نوزادان در بیمارستان آیت الله موسوی اضافه شد که علی رغم این اقدامات با توجه به سطح بندی ۹۴ رقمی بین هزار تا هزار و ۵۰۰ تخت در استان کمبود داریم.
بیگلری با اشاره به برنامه های در دست اقدام برای افزایش تخت های بیمارستان های استان، تصریح کرد: سریع ترین روش اضافه کردن بخش الحاقی بیمارستان بهشتی با ۱۵۰ تخت می باشد و سعی وزیران و مدیران ارشد درمانی بر این است که تا سال ۹۵ بیمارستان ۲۲۰ تخته خوابی ابهر که تا کنون ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته به بهره برداری برسد.
وی به اقدامات انجمن خیریه بیمارستان ولیعصر برای تغییر کاربری زمین های بیمارستان برای اضافه کردن یک مجموعه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تخته خوابی به این بیمارستان اشاره کرد . گفت: هم اکنون ۷۰ تا ۸۰ درصد خدمات در بخش دولتی ارائه می شود که نیاز به ورود بخش خصوصی برای افزایش تخت های خصوصی برای کمک به کار بخش درمان و بهداشت داریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به انجام موفقیت آمیز سومین عمل پیوند کلیه در زنجان، ابراز کرد: تا کنون ۲ مورد نیز پیوند دست کاملا قطع شده داشتیم که برای اولین بار در زنجان انجام می شد.
وی با اشاره به تولد اولین نوزاد مرکز ناباروری استان در ۶ بهمن ماه اظهار کرد: در این مدت موارد بسیار زیادی لقاح آزمایشی انجام شده که درصد موفقیت این مرکز قابل توجه است.
ارائه خدمات دندان پزشکی در کلینیک های ویژه از سال آینده/ مطالبات ۱۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی از بیمه ها
بیگلری گفت: از آنجایی که کلینیک های ویژه دانشگاه آماده نبود اتفاقات بسیار خوبی که شکل گرفت اجاره کلینیک های ویژه بود تا بتوانیم خدمات را در وضعیت بهتری ارائه کنیم.
وی با بیان اینکه در طول دی ماه ۱۰ هزار بیمار در مرکز ۷ تیر ویزیت شده اند، گفت این امکان در کلینیک نور وجود نداشت که بتوانیم به این صورت ارائه خدمت کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به استقبال زیاد مردم از کلنیک ویژه های دانشگاه علوم پزشکی، خاطر نشان کرد: با راه اندازی سایت کلینیک های ویژه تقریبا اطلاعات و سهولت کافی برای ارئه خدمات فراهم می کند.
وی تصریح کرد: کلینیک ویژه دانشگاه در زنجان و شهرستان ها کلنگ زنی شده و امیدواریم تا ۱۸ ماه آینده شاهد بهره برداری از آنها نیز باشیم.
بیگلری عنوان کرد: امسال فرصت خوبی بود تا خدمات ارزان از طریق کلینیک های ویژه به مردم ارائه شود که از سال آینده خدمات گران قیمت دندان پزشکی در کلینیک های ویژه ارائه خواهد شد که تمام مقدمات آن آماده شده است.
وی به مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از بیمه ها اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی بیمه ها به دانشگاه است که واقعا مشکل ساز و فلج کننده می باشد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست