• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۱-۱۰
  • شناسه خبر: 928

معاون تشکل های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منک: مبنای جنگ نرم ، استحاله عمومی است

پیام ملت – معاون تشکل های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: در بحث جنگ نرم استحاله عمومی جامعه در دستور کار دشمن می باشد و از آنجایی که این کار یک امر بلند مدت است دشمن در ابتدا سعی می کند از خواص با نفوذ استفاد ...

پیام ملت معاون تشکل های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: در بحث جنگ نرم استحاله عمومی جامعه در دستور کار دشمن می باشد و از آنجایی که این کار یک امر بلند مدت است دشمن در ابتدا سعی می کند از خواص با نفوذ استفاده کند و در قدم بعدی لایه های عمومی جامعه را بی تفاوت کند.
به گزارش خبرنگار پیام ملت، مهدی امینی در سمینار تشکل های مردمی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در زنجان عنوان کرد: در قرآن کریم در ۱۸ آیه به طور مستقیم به اشاعه امر به معروف و نهی از منکر تکلیف شده است.
وی ابراز کرد: در دکترین دفاع از انقلاب اسلامی ۳ راهبرد برای مقابله با برنامه های دشمنان وجود دارد.
معاون تشکل های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه دشمن تهدیدات سخت را برای براندازی نظام طراحی کرده بود و می کوشید تا از راه فتح سرزمین جمهوری اسلامی ایران حکومت اسلامی را تضعیف کند و نهایتا نظام را سرنگون کند، گفت: اولین راهبرد برای حفظ نظام، با تقدیم ۲۲۰ هزار شهید، ۵۴۰ هزار جانباز و ۴۳ هزار آزاده به ثمر رسید.
وی بیان کرد: اگرچه مقابله در این شرایط بسیار دشوار بود اما دشمن رو در رو برای جنگ برخاسته بود و از این جهت برنامه ریزی برای مقابله سهل تر از جنگ نرم بود.
امینی با بیان اینکه دشمنان با تهدیدات نیمه سخت شامل اقدام برای نا امن کردن کشور و انجام عملیات ترور به دنبال ایجاد نارضایتی در میان مردم بودند، تصریح کرد: دومین راهبرد نیز که برای مقابله با تهدیدات نیمه سخت بود، با تقدیم ۱۷ هزار شهید ترور از مردم عادی تا شهید بهشتی و یارانش به نتیجه رسید و دشمنان از دستیابی به اهدافشان نا کام ماندند.
وی با اشاره به اینکه راهبرد سوم برای مقابله با تهدیدات جنگ نرم پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: روش کار دشمن در این جنگ ایجاد حس بی تفاوتی در بین مردم است به نحوی که عموم جامعه نسبت به کار خوب و یا کار بد بی تفاوت شوند.
معاون تشکل های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: دشمن با ابزار رسانه و با بیش از ۱۴۰ شبکه ماهواره ای به دنبال بی تفاوت کردن جامعه و از بین بردن کانون خانواده است چرا که نهاد خانواده اولین نقطه برای شکل گیری فرهنگ دینی است.
وی اظهار کرد: قرآن کریم به صراحت راه مقابله با این ترفند دشمن را فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیان کرده است.
امینی ابراز کرد: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری امر به معروف یعنی همه مومنان در هر نقطه ای از جهان که هستند موظف اند جامعه را به سمت نیکی حرکت دهند و نهی از منکر یعنی اینکه همه را از بدی دور برانیم.
وی تصریح کرد: برخی تصور می کنند امر به معروف و نهی از منکر منحصر می شود به تذکر دادن به اشخاص در صورتی که این موارد جزو فریضه امر به معروف و نهی از منکر است ولی مهم ترین قدم نیست.
معاون تشکل های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری راهبردهای اجرایی برای فریضه امر به معروف در نظام مواردی از قبیل ایجاد نظام اسلامی در درجه اول و حفظ نظام اسلامی، حفظ عزت و آبروی ملت ایران، سلامت محیط اخلاقی، اعتلای فرهنگی، تزهیب نفس، مجاهدت برای اقتدار ملت ایران و امت اسلامی و همگانی کردن اخلاق اسلامی می باشد.
وی بیان کرد: حکومت تکلیف دارد زمینه را برای اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر فراهم کند چرا که اقدامات دشمن در این رابطه حساب شده است و با برنامه های ماهواره و ابزار رسانه ای در پی بی تفاوت کردن مردم نسبت به این فریضه هستند.
امینی اظهار کرد: قرار و خواسته ما از گروه های امر به معروف و نهی از منکر این نیست که مجادله، تجزیه و تحلیل اتفاق بیفتد بلکه قرار شده است طبق امر مقام معظم رهبری این فریضه را به صورت لسانی مطرح کرده و برویم.
وی با اشاره به ۴ مرتبه قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی اجرای این فریضه، گفت: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر ۲ ماموریت، نظارت همگانی از طریق زبانی و نوشتاری بر عهده مردم است و هر جا که نیاز باشد بر عهده دولت است که وارد عمل شود.
معاون تشکل های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: جنس فریضه امر به معروف و نهی از منکر از جنس حقوق شهروندی نیست کما اینکه شهروندان نهایت امنیت را از این تکلیف الهی می برند و از طرفی جنگ همه جانبه دشمن در شرایط فعلی به جایی رسیده است که می خواهد از طریق استحاله فرهنگی عموم جامعه را بی تفاوت کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست