• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۱-۱۴
  • شناسه خبر: 968

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار : ۳۲۰ تشکل مردم نهاد در استان زنجان فعالیت می کنند

پیام ملت – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: هم اینک ۳۲۰ تشکل مردم نهاد در قالب تشکل های اجتماعی، زیست محیطی و موسسات خیریه می باشند که در میان موسسات خیریه بسیار فعال اند چرا که همین روحیه خیر خواه ...

پیام ملت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: هم اینک ۳۲۰ تشکل مردم نهاد در قالب تشکل های اجتماعی، زیست محیطی و موسسات خیریه می باشند که در میان موسسات خیریه بسیار فعال اند چرا که همین روحیه خیر خواهی هم استانی های زنجانی موجب شده است تا استان ملقب به پایتخت شور و شعور حسینی شود.
به گزارش خبرنگار پیام ملت،حمید رضا شهبازی در جمع احزاب، گروه های سیاسی و تشکل های صنفی استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه فضای خوبی به لحاظ سیاسی بر استان حاکم است، عنوان کرد: ظرفیت های بالایی که مدیران و فعالان سیاسی استان دارند با وجود اختلافات طبیعی که بین احزاب و گروه ها است موجب شده هم افزایی در استان وجود داشته باشد و اگر نقدی هم مطرح شود همواره برای توسعه و اعتلای استان بوده که امیدواریم به همین منوال و انگیزه و هدف این هم افزایی در انتخابات نیز استمرار داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: ۳۲ تشکل فعال سیاسی دارای مجوز در استان داریم که از این تعداد ۲۸ تشکل به صورت تشکل های فرعی در شهرستان ها فعالیت می کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه ۲۳ تشکل صنفی و حرفه ای در استان داریم، تصریح کرد: هم اکنون ۱۴ تشکل صنفی کارگری نیز در استان وجود دارد.
وی به وجود ۲۹ تشکل صنفی کارفرمایی در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۷ تشکل در قالب شورای اسلامی کار فعالیت دارند.
شهبازی با بیان اینکه نشریات فعال مناسبی در استان داریم، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۴ نشریه در استان زنجان مجوز دارند وبا اینکه از این تعداد ۳۸ نشریه در حال فعالیت هستند همین تعداد نیز با توجه به جمعیت یک میلیون و ۵۰ هزار نفری استان قابل توجه است و نشان از توسعه سیاسی مدنی مردم زنجان دارد.
بهروز مهدوی، مدیر کل انتخابات استان زنجان نیز در این مراسم به ارائه گزارش از روند ثبت نام و تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان پرداخت و گفت: در مجموع تعداد ۱۸۷ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۳ نفر انصراف دادند و ۱۴ نفر نیز توسط هیئت های اجرایی رد صلاحیت شدند.
وی عنوان کرد: از مجموع این تعداد ۸۴ نفر نیز در هیئت های نظارت رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شدند و ۲ نفر نیز تغییر حوزه داشتیم.
مهدوی با اشاره به ثبت نام ۷۴ نفر از استان در دوره قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: امسال با افزایش ۱.۵ برابری تعداد ثبت نام کنندگان مواجه شدیم.
وی ابراز کرد: در خصوص بانوان رشد قابل توجه ای داشته ایم به گونه ای که در دوره قبلی تنها ۸ نفر ثبت نام کرده بودند که در این دوره تعداد بانوان ثبت نام کننده به ۲۶ نفر رسید که افزایش ۳.۵ برابری داشته است.
مدیر کل انتخابات زنجان در خصوص جوان گرایی ثبت نام کنندگان تصریح کرد: امسال ۱۱۱ نفر از ثبت نام کنندگان در محدوده سنی ۳۰ تا ۴۵ سال بودند.
وی با اشاره به ثبت نام ۱۹ نفر از استان زنجان برای مجلس خبرگان، اظهار کرد: تا کنون ۳ نفر انصراف داده اند و ۴ نفر نیز تایید صلاحیت شده اند که ۲۰ بهمن ماه نتایج بررسی تایید صلاحیت های خبرگان مشخص می شود.
مهدوی خاطر نشان کرد: امیدواریم تا پایان مهلت قانونی بررسی صلاحیت ها تعداد بیشتری تایید صلاحیت شوند تا شاهد انتخاباتی پر شور و قانون مند باشیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست