• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۱-۱۸
  • شناسه خبر: 1036

امام جمعه زنجان: آموزش کار آفرینی به جوانان در دستور کار قرار گیرد

پیام ملت – نماینده ولی فقیه در زنجان با ابراز تاسف از اینکه عموم جوانان تحصیل کرده مطالبه شغل اداری دارند، تصریح کرد: نخست باید از همان روزهای اول کار آفرینی را به جوانان آموزش داد و در کنار آن رشته های تحصیلی باید به سم ...

پیام ملت نماینده ولی فقیه در زنجان با ابراز تاسف از اینکه عموم جوانان تحصیل کرده مطالبه شغل اداری دارند، تصریح کرد: نخست باید از همان روزهای اول کار آفرینی را به جوانان آموزش داد و در کنار آن رشته های تحصیلی باید به سمتی برده شوند که نیاز جامعه است و فارغ التحصیلان هر رشته متناسب با نیاز جامعه باشند.
به گزارش خبرنگار پیام ملت، آیت الله علی خاتمی در جمع بانوان فعال استان زنجان اظهار کرد: در لسان وحی و قرآن معضلی به عنوان جایگاه زن و مرد وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در جامعه گاهی مرد سالاری بوده و گاهی نیز زن سالاری، تصریح کرد: جوامع بشری نتوانستند این معضل را حل کنند در حالی که اصلا معضلی وجود ندارد و دلیل معضل دانستن این امر در جوامع افراط و تفریط است.
نماینده ولی فقیه در زنجان ابراز کرد: جوامع دیروز و امروز اشکالشان در این بود که نگاه ابزاری به زن داشتند و این موجب شد که نه تنها مشکلات را حل نکردند بلکه مشکلات جدیدی را ایجاد کردند.
وی با اشاره به اینکه نگاه اسلام به زن نگاه انسانی است، گفت: از نگاه قرآن با کرامت ترین موجود روی کره زمین انسان است و نه اسمی از مذکر آورده نه اسمی از مونث و انجا که اسمی از آنها برده شده قوام خلقت و نسل را بیان می کند.
امام جمعه زنجان عنوان کرد: همان طور که مرد نقش اساسی در تداوم نسل دارد زن نیز همین نقش را ایفا می کند و نقش هر دو برابر است به گونه ای که اگر یکی از آنها نباشد صد در صد تداوم نسل را نداریم.
وی با بیان اینکه معیار برتری انسان ها در قرآن تقوا می باشد نه زن یا مرد بودن، خاطر نشان کرد: اسلام با ظهور در یک جامعه جاهلی این مسئله را به صورت تئوری،عملی و در رفتار حل کرد.
نماینده ولی فقیه در زنجان اظهار کرد: امروز جهان یک راه حل بیشتر برای حل این معضل ندارد و آن این است که نگاه انسانی داشته باشد که انقلاب نیز عملا در این امر وارد شد.
وی با بیان اینکه در ایران اولین تظاهرات مستقل زنان در زنجان برگزار شده است، اظهار کرد: زنجان برای پیروزی انقلاب اسلامی ۲۵ شهید تقدیم کرد در حالی که برای حفظ انقلاب ۳ هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است.
امام جمعه زنجان ابراز کرد: زنان در آموزش ابتدایی و مسائل اجتماعی جایگاه بزرگی نظیر معلمی و استادی دارند و با حفظ کرامت انسانی کارهای شگرف و قابل تحسینی انجام می دهند.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران عرصه را برای حضور زنان ایجاد کرده است و در حال حاضر ۶۰ درصد دانشجویان را بانوان تشکیل می دهند.
نماینده ولی فقیه در زنجان با بیان اینکه لفظ و نام مادر مقدس ترین شغل ها می باشد، عنوان کرد: چه کسی می گوید کارمند بودن برای زن تشخص می آورد، زنان می توانند در سازمان های مردم نهاد و در عرصه های مختلف نقش به سزایی داشته باشند.
امام جمعه زنجان گفت: امروز عرصه های زیادی برای حضور بانوان وجود دارد که می توانند جوهره وجود خود را حفظ کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست