• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۱-۱۹
  • شناسه خبر: 1033

بلوری خبر داد : وجود یک هزار بانو عضو هیئت علمی در زنجان

پیام ملت – مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری زنجان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بانون ایرانی در بسیاری از عرصه ها پیشرفت چشم گیری داشته اند به گونه ای که هم اکنون یک هزار بانوی عضو هیئت علمی در زنجان مشغول فعالی ...

پیام ملت مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری زنجان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بانون ایرانی در بسیاری از عرصه ها پیشرفت چشم گیری داشته اند به گونه ای که هم اکنون یک هزار بانوی عضو هیئت علمی در زنجان مشغول فعالیت هستند.
به گزارش خبرنگار پیام ملت، ماهرخ بلوری در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و حتی قبل از پیروزی در جریان جوش و خروش های مردم برای به ثمر رسیدن انقلاب، زنان ایران به حرکت درآمدند و پا به پای مردان توانستند حصارهای استبداد و جهالت مدرن را بشکنند و در سایه سار این انقلاب به بسیاری از آرزوهای خود دست پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه حرکت زنان در انقلاب از زنجان آغاز شد، تصریح کرد: امروز حضور و بروز زنان ایرانی در بخش های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی به هیچ وجه قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست به طوری که در آن سال تعداد انگشت شماری ورزشکار زن در استان وجود داشت در حالی که امروز بیش از ۱۵ هزار ورزشکار زن در استان وجود دارد.
مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد بانوان دانشجو بسیار اندک بود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۵ هزار بانوی دانشجو در استان مشغول به تحصیل هستند.
وی اظهار کرد: علاوه بر این موارد امروز زنان معلم، بازرگان، کارمند، کارگر و زنان روستایی در ساختن تمدن اسلامی مشارکت دارند ضمن اینکه بسیاری از مشاغل خانگی و در راس آن فرش بافی بر دوش زنان و دختران است.
بلوری بیان کرد: دفتر امور بانوان استانداری زنجان توجه به هم دلی و همکاری گروه های مختلف زنان را سرلوحه برنامه های خود قرار داده و توانسته با طرح مسائل مورد علاقه زنان فارغ از گرایش های مختلف فکری راه را برای مشارکت کلی زنان در کارهای خیریه، سلامت،جوانان، حفظ محیط زیست، کارآفرینی، استحکام اعتقادات دینی و رفتارهای اجتماعی هموار کند.
وی خاطر نشان کرد: دفتر امور بانوان یک واحد کوچک است که با همکاری امور بانوان واحدهای مختلف، نهادهای مدنی، حوزه علمیه، مدارس و سایر ارگان ها توانسته در جهت ایجاد یک حرکت اجتماعی با شعار خانواده سالم جامعه سالم اقدام نماید.
مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری زنجان گفت: هم اکنون از جمعیت یک میلیون و ۷۶ هزار نفری جمعیت استان، ۴۹.۸ درصد این جمعیت را بانوان تشکیل میدهند که ۳۱.۱ درصد آن به دختران شهری و ۱۸.۶ درصد آن به دختران روستایی اختصاص دارد.
وی عنوان کرد: مدیریت استان بایستی این پیشامد را به عنوان تهدید، نیاز یا مشکل تلقی نکند بلکه آن را یک فرصت و ظرفیت مناسب ببیند.
بلوری اظهار کرد: هدف ما ایجاد فرصت مناسب برای دختران در قالب شرکت های دانش بنیان، نهادهای مدنی و محافل گفت و گو در سایه هم دلی و هم زبانی زیر چتر انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه بزرگان جامعه می توانند مردم را در جهت یک مفهوم مناسب نسبت به مرد و زن هدایت کنند، گفت: مطالبه زنان ایرانی چیزی جز تقسیم نگاه بین زن و مرد نیست و یا اینکه تقوا عامل ممیز بین انسان ها باشد در این صورت است که ورود زنان به اجتماع با ضرب آهنگ ملایم تری صورت خواهد گرفت و جلوی بسیاری از مظالم، مفاسد و خشنونت ها گرفته می شود.
مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری زنجان گفت: زمانی که تفاهم ها محترم شمرده شود و زن و مرد در خانواده مکمل هم باشند این نیاز جامعه به کمال، پیوندها را محکم خواهد کرد و استحکام خانواده را به عنوان اصلی ترین سلول اجتماعی جامعه ثبات خواهد داد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست