• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۱-۲۷
  • شناسه خبر: 1181

استاندار زنجان : ۱۰۹ داوطلب نمایندگی مجلس تأیید صلاحیت شدند

پیام ملت – استاندار زنجان گفت: از مجموع ۱۸۷ نفر ثبت نام کننده برای نمایندگی مجلس، ۱۰۹ داوطلب نمایندگی مجلس، تأیید صلاحیت شدند. به گزارش پیام ملت، جمشید انصاری در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار و اطلاعات مربوط به ان ...

پیام ملت استاندار زنجان گفت: از مجموع ۱۸۷ نفر ثبت نام کننده برای نمایندگی مجلس، ۱۰۹ داوطلب نمایندگی مجلس، تأیید صلاحیت شدند.

به گزارش پیام ملت، جمشید انصاری در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار و اطلاعات مربوط به انتخابات در استان زنجان گفت: از میان ثبت نام کنندگان برای نمایندگی مجلس ۶ نفر انصراف داده اند، ۳ نفر پرونده خود را به تهران منتقل کردند، ۸ نفر  پرونده خود را از دیگر استان ها به استان زنجان انتقال داده اند و ۴ نفر نیز تغییر حوزه انتخابیه درسطح استان داشته اند.

وی عنوان کرد: در حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۵۰ داوطلب برای کسب ۲ کرسی مجلس شورای اسلامی به رقابت می پردازند.

استاندار زنجان با اشاره به رقابت ۱۷ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در  حوزه ماهنشان و ایجرود، ابراز کرد: در حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و ساطانیه ۲۳ داوطلب و در حوزه انتخابیه خدابنده ۱۹ نامزد انتخاباتی به رقابت با یکدیگر می پردازند.

انصاری تصریح کرد: در مرحله آخری که شورای نگهبان به اعتراضات رسیدگی کرد، ۱۱ نفر معترض شده بودند که یک نفر از آنها تأیید صلاحیت شد.

وی به انتخابات مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: در مجموع ۱۵ نفر برای مجلس خبرگان ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۴ نفر تأیید صلاحیت شدند که از این میان یک نفر با توجه به شرایط قانونی حوزه انتخاباتی  خود را تغییر داد و در حال حاضر ۳ نفر در میدان رقابت باقی مانده اند.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: انتخابات در استان زنجان در ۷۳۷ شعبه اخذ رأی انجام خواهد شد که از این تعداد ۴۱۵ شعبه صندوق های ثابت خواهند داشت و برای ۳۲۲ شعبه  صندوق سیار پیش بینی شده است که عمدتا در مناطق روستایی می باشد.

وی اظهار کرد: در هر شعبه یک صندوق برای مجلس شورای اسلامی و یک صندوق برای مجلس خبرگان در نظر گرفته شده است.

انصاری عنوان کرد: بر اساس اعلام وزارت کشور، در استان زنجان ۷۷۵ هزار و ۸۲۰ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۵۳۵ نفر رأی اولی هستند.

وی در ادامه به ترکیب جنسیتی و تحصیلی نمایندگان اشاره کرد و گفت: از مجموع داوطلبان تأیید صلاحیت شده ۱۴ نفر زن و ۹۵ نفر مرد هستند و به لحاظ ترکیب تحصیلی نیز از مجموع ۱۰۹ نفر، ۴ نفر دارای تحصیلات حوزوی، ۱۴ نفر دارای مدرک دکتری، ۸۴ نفر دارای مدرک فوق لیسانس و ۷ نفر دارای مدرک لیسانس می باشند.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: حداقل مدرک شرکت در نمایندگی مجلس فوق لیسانس می باشد ولی با توجه به تبصره های قانونی در مواردی نظیر اینکه فرد یک دوره سابقه نمایندگی در مجلس داشته باشد که در این صورت یک رده تحصیلی محسوب می شود و یا از امتیازات جانبازی برخوردار باشد می تواند با مدرک لیسانس نیز نامزد نمایندگی مجلس شود.

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست