• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۱-۲۷
  • شناسه خبر: 1177

نماینده ولی فقیه در سپاه : مشارکت حداکثری در انتخابات منبع قدرت نظام است

پیام ملت – مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات دسترسی نظام و رهبری به منبع قدرت است. حجت ‌الاسلام علی متین در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت، عنوان کرد: قرآن کریم در ...

پیام ملتمسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات دسترسی نظام و رهبری به منبع قدرت است.

حجت ‌الاسلام علی متین در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت، عنوان کرد: قرآن کریم در مورد پیامبران می فرمایند بعضی بر بعضی دیگر برتری و فضیلت دارند همان گونه پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) از جایگاه و منزلت ویژه و منحصر به فردی در بین سایر پیامبران برخوردارند که از این رهنمود باید در انتخابات بهره بگیریم چرا که همه افراد تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان دارای صلاحیت می باشند ولی در انتخابات باید برترین را انتخاب کرد.

وی تصریح کرد:یکی از ملاک هایی که باید بررسی شود تخصص نامزدهای انتخاباتی است چرا که داشتن تخصص ویژگی لازم برای هر نماینده است تا بتواند در کمیسیون های تخصصی فعالیت کند که در غیر اینصورت دچار سرگردانی در مجلس می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان گفت: تخصص صرف کفایت نمی کند و تعهد نیز بایستی  در کنار آن وجود داشته باشد همان گونه که حضرت یوسف(ع) هنگام پذیرش خزانه داری عزیز مصر فرمودند خزانه داری بلد هستم و امین نیز می باشم.

وی اظهار کرد: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری در انتخاب باید به این نکته توجه شود که فرد مورد نظر چه دیدگاهی در رابطه با حل مشکلات دارند آیا اعتقاد دارند که با کمک کشورهای دیگر بایستی مشکلات داخلی حل شود و یا معتقد به حل مشکلات با اتکاء به توانمندی های داخل کشور و اقتصاد مقاومتی هستند که در این صورت همسو با نظام می باشند و می توانند نجات دهنده باشند.

حجت ‌الاسلام علی متین بیان کرد: ساده زیستی نیز یکی از معیار ها در انتخاب می باشد که به راحتی می توان این معیار را مورد سنجش قرار داد چرا که اگر نامزد انتخاباتی اقدام به صرف هزینه های گزاف کند نشان دهنده این است که فردی ساده زیست نیست.

وی در رابطه با انتخاب فرد اصلح عنوان کرد: انتخاب اصلح یعنی انتخاب نامزدی که به هر لحاظ در بین سایر نامزد های انتخاباتی برترین بوده و در واقع محل تجمع همه ملاک های مطرح شده باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان گفت: ضرورت انتخاب فرد اصلح به این جهت است که از ظرفیت های موجود و از فرصت انتخابات برای گزینش بهترین ها استفاده کنیم و از بین نامزد ها، برترین را انتخاب کنیم و به مجلس بفرستیم تا نهایتا بهره وری در کشور بالا رود.

وی در رابط با راهکار تشخیص فرد اصلح برای افرادی که وقت مطالعه و دست یابی به شناخت عمیق از نامزدهای انتخاباتی را ندارد یا در مواردی که تعداد انتخاب ها در شهری نظیر تهران زیاد است و امکان بررسی تک تک افراد شاید برای همه مقدور نباشد، تصریح کرد: بایستی ببینیم چه کسانی معرف این افراد هستند و در رابطه با حل مشکلات کشور چه دیدگاهی دارند و از این موارد برای انتخاب بهتر کمک بگیریم.

حجت ‌الاسلام علی متین عنوان کرد: در شرایط کنونی نا امنی منطقه و در شرایطی که عربستان رابطه خوبی با ایران ندارد و به تحریک کشورهای منطقه  علیه ایران می پردازد و با توجه  به بحث مقاومت در یمن، لبنان و سوریه کشورهای دنیا چشم به انتخابات پیش رو در ایران دوخته اند  تا تعاملات خود را بر این اساس طرح ریزی کنند.

وی اظهار کرد: حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات قدرت سیاسی کشو را در مذاکرات بین المللی تقویت می کند و تحقق مردم سالاری دینی و دمکراسی را به جهانیان اثبات می کند تا کسی به خود اجازه دخالت در امور داخلی کشورمان را ندهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران برای ماندگاری و پایداری گاهی نیاز به انقلاب های کوچکی نظیر راهپیمایی ۲۲ بهمن و شرکت در انتخابات دارد و این امر به مثابه تزریق خون تازه در رگ های انقلاب است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست