• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۱-۲۹
  • شناسه خبر: 1209

رقابت ۱۸۰ نامزد برای کسب ۱۲ کرسی مجلس دهم در آذربایجان غربی

پیام ملت – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: با اعلام لیست تایید صلاحیت نهایی، ۱۸۰ نفر در سطح استان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رقابت می کنند. علیرضا راد ...

پیام ملت – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: با اعلام لیست تایید صلاحیت نهایی، ۱۸۰ نفر در سطح استان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رقابت می کنند.

علیرضا رادفر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۴۴ نفر برای رقابت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از آذربایجان غربی ثبت نام کرده بودند که از این تعداد، ۱۸۰ نفر در ۹ حوزه انتخابیه تایید صلاحیت شده، ۲۳۹ نفر رد صلاحیت شده و ۲۵ نفر نیز انصراف دادند.

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۸۰ نفر تایید صلاحیت شده نهایی، ۴۸ نفر در حوزه انتخابیه ارومیه، ۳۱ نفر در حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب، ۲۰ نفر در حوزه خوی و چایپاره و ۲۰ نفر نیز در حوزه انتخابیه ماکو، شوط، پلدشت و چالدران هستند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این، هفت نفر در حوزه انتخابیه بوکان، ۱۹ نفر در حوزه انتخابیه سلماس، ۱۷ نفر در حوزه انتخابیه مهاباد، هفت نفر در حوزه انتخابیه پیرانشهر و سردشت و ۱۳ نفر در حوزه انتخابیه نقده، اشنویه تایید صلاحیت نهایی شده اند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به این آمار، برای هر کرسی مجلس در این استان به صورت میانگین ۱۵ نفر رقابت می کنند که این رقم در هر کدام از حوزه های انتخابیه خوی، چایپاره و ماکو، شوط، پلدشت، چالدران ۲۰ نفر و در هر کدام از حوزه های انتخابیه بوکان و پیرانشهر، سردشت هفت نفر است.

رادفر گفت: با توجه به اینکه امروز لیست نامزدهای تایید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه ۹ گانه آذربایجان غربی توسط فرمانداری ها منتشر می شود، این افراد می توانند از ساعت ۱۲ امشب تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز زمان رای گیری، تبلیغات خود را در شهرها و روستاها انجام دهند.

وی افزود: کاندیداها در زمان برگزاری تبلیغات انتخاباتی حق راه اندازی کارناوال و استفاده از بلندگو را ندارند و در صورت مشاهده با افراد متخلف برخورد می شود.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به همراه انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز هفتم اسفند همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

از آذربایجان غربی ۱۲ نفر راهی مجلس شورای اسلامی خواهند شد که سهم ارومیه سه نماینده، میاندوآب، شاهین دژ، تکاب دو نماینده و سهم هر کدام از حوزه های انتخابیه هفت گانه ماکو، شوط، پلدشت، چالدران ـ خوی، چایپاره ـ سلماس ـ نقده، اشنویه ـ مهاباد ـ بوکان و پیرانشر، سردشت یک نماینده است.

 ۳۰ هزار نفر در امر برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان غربی مشارکت می کنند.

برای برگزاری این دو انتخابات در هفتم اسفندماه در استان آذربایجان غربی یک هزار و ۹۹۰ صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده است.

تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اعلام شده است.

در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی ۱۲ نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سه نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس انتخاب خواهند شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست