• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۲-۰۲
  • شناسه خبر: 1263

سید حسن خمینی: به فهم مردم اعتماد کنیم

پیام ملت – یادگار گرامی امام با تأکید بر اینکه انتخابات امسال به هیچ بهانه نباید مورد غفلت واقع شود، گفت: همه کسانی که نسبت به روند این انتخابات گله و شکایت دارند باید در آینده اعتراض خود را دنبال کنند، ولی این هفت ...

پیام ملت یادگار گرامی امام با تأکید بر اینکه انتخابات امسال به هیچ بهانه نباید مورد غفلت واقع شود، گفت: همه کسانی که نسبت به روند این انتخابات گله و شکایت دارند باید در آینده اعتراض خود را دنبال کنند، ولی این هفته باید در میان همین بزرگواران حاضر به انتخاب بهترین و لایق ترین افراد اقدام کنند.

به گزارش پیام ملت و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار جمعی از مدیران و دست اندرکاران رسانه های کشور در جماران، شرکت در انتخابات را هم یک وظیفه و هم یک حق خواند و اظهار داشت: حضور در انتخابات یک وظیفه نسبت به گذشتگانی است که باید دین آنها را ادا کنیم و زحماتشان را پاس بداریم تا از این طریق اجازه ندهیم انقلاب و ارزش هایی همچون دین داری، مردمسالاری، ظلم ستیزی، حق مداری، صداقت، اعتلای نام اسلام و ایران و… که آنها برایش تلاش کردند، به تعبیر امام به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.

وی تأکید کرد: شرکت در انتخابات ادای دین نسبت به امام و شهدا است.

یادگار امام همچنین شرکت در انتخابات را یک وظیفه نسبت به مردم امروز کشورمان خواند که با انتخاب صحیح، معیشت، آرامش و امنیت بیشتر و بهتری پیدا می کنند و افزود: امروز مشکلات اقتصادی، بیکاری، تورم و گرانی از یکسو و تبعیض و اجحاف و حق کشی ازسوی دیگر و اعتیاد و ناهنجاری های فرهنگی از جهت سوم، جامعه را آزار می دهد.

سید حسن خمینی گفت: با رأی و انتخاب صحیح می توانیم در مسیر حل این مشکلات گام برداریم و بنابراین قهر با صندوق های رأی حتی اگر خود را محق بدانیم راه حل نیست و به استدامه اشتباه می انجامد.

یادگار امام در ادامه، با ابراز نگرانی نسبت به اینکه امروز جهات دینی در جامعه کمرنگ شده و باید ظواهر دینی را هم پاس بداریم، شرکت در انتخابات را انجام وظیفه نسبت به نسل های بعدی نیز دانست و یادآور شد: قافله تمدن بشری با شتاب حرکت می کند و هر اشتباه امروز، ما را به پله های متعدد عقب می راند.

وی هشدار داد: اشتباه ما خدای نکرده می تواند امنیت کشور را که امروز در سطح خوبی است به خطر اندازد و طمع دشمنان را برانگیزد؛ لذا در قضیه حضور در انتخابات، نسبت به نسل آینده نیز وظیفه داریم.

سید حسن خمینی سپس با اشاره به اینکه انتخاب حق ماست و نباید نسبت به حق خود بی تفاوت باشیم، اظهار داشت: کسی که حق خود را نمی ستاند، مجبور به پذیرش ظلم می شود؛ بنابراین حق را باید شناخت و عاقلانه بر وجود و مطالبه آن پای فشرد.

وی افزود: چشم پوشی نسبت به حق شخصی اگر منجر به این شود که دیگران اصل آن حق را نفی کنند، گناه است و به هیچ عنوان مصداق کرامت و بزرگی نیست.

یادگار امام با تأکید بر اینکه انتخابات هفتم اسفند به هیچ بهانه نباید مورد غفلت واقع شود، گفت: همه کسانی که نسبت به روند این انتخابات گله و شکایت دارند باید در آینده اعتراض خود را دنبال کنند، ولی این هفته باید در میان همین بزرگواران حاضر به انتخاب بهترین و لایق ترین افراد اقدام کنند.

وی همچنین در پاسخ به سخنان برخی حضار در خصوص موضوع عدم امکان حضور در انتخابات خبرگان، گفت: در مورد مسائل گذشته در فرصتی مناسب می توان به تفصیل سخن گفت، اما امروز نگاه من به آینده است و در این راستا آنچه باید مورد توجه ما باشد انتخابات هفتم اسفند است که اهمیت بالایی دارد.

سید حسن خمینی تأکید کرد: درس بزرگ امام این است که به فهم مردم اعتماد کنیم و بدانیم که نمی توان آنان را فریب داد و حتی اگر در موضوعی نقطه مبهمی وجود داشته باشد حقایق روزی برای همگان عیان خواهد شد.

وی تأکید کرد: باید به کسانی رأی دهیم که وظیفه امروز و فردای خود را بشناسند، نسبت به دیروز جامعه اسلامی احساس دین کنند، حق را پاس بدارند و به هیچ بهانه ای چشم بر روی ظلم و اجحاف نبندند.

سید حسن خمینی در پایان از مردم خواست در هر جایی که به این مهم اقدام می کنند، به تمام ظرفیت رأی دادن توجه داشته باشند.

در ابتدای این دیدار چند تن از اصحاب رسانه دیدگاههای خود را با یادگار امام در میان گذاشتند.

انتقاد از عدم امکان حضور سید حسن خمینی در صحنه انتخابات، ضرورت حضور بیت امام در صحنه اجتماعی و ایفای نقش معنوی در میان مردم و… محورهای مهم این سخنان بود.

پیش از آغاز دیدار نیز حضار نماز مغرب و عشاء را به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی اقامه کردند.

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست