• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۲-۲۴
  • شناسه خبر: 1386

استاندار زنجان: ۴ ناحیه صنعتی در استان زنجان ایجاد می شود

پیام ملت – استاندار زنجان در آخرین نشت خبری سال ۹۴ با اصحاب رسانه با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۹۵ برگزار می شود، عنوان کرد: امیدوارم در حوزه هایی که انتخابات به دور دوم کشی ...

پیام ملت استاندار زنجان در آخرین نشت خبری سال ۹۴ با اصحاب رسانه با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۹۵ برگزار می شود، عنوان کرد: امیدوارم در حوزه هایی که انتخابات به دور دوم کشیده شده با حضور گسترده مردم نمایندگانی با درصد آرا بیشتر و با مشارکت حداکثری برگزیده شوند.

جمشید انصاری تصریح کرد: با توجه به اینکه رقابت ها در مرحله دوم تنگاتنگ تر شده انتظار داریم مردم حضور گسترده تری داشته باشند.

استاندار زنجان با اشاره به وضعیت انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گفت: در مجموع ۷۷۵ هزار و ۸۲۰ نفر واجد شرایط رای دادن در استان بودند که ۵۱۶ هزار و ۱۸۸ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند که میزان مشارکت برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ۶۶.۵۳ درصد رسید.

وی خاطر نشان کرد: در انتخابات مجلس خبرگان نیز ۴۴۵ هزار و ۹۹۲ نفر شرکت کردند و میزان مشارکت ۵۷.۵ درصد بود.

انصاری به  وضعیت مشارکت در حوزه های انتخابیه استان اشاره کرد و گفت: حوزه انتخابیه ماهنشان، ایجرود و دهستان های قلتوق و بوغداکندی با ۸۵ درصد مشارکت بیشترین نرخ مشارکت  در انتخابات را داشته است.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت مردم خدابنده در انتخابات ۷۷ درصد بوده است، ابراز کرد: میزان مشارکت در حوزه ابهر، خرمدره و سلطانیه ۷۲.۵ درصد و در حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۶۰ درصد بوده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه نامزدهای انتخاباتی پس از اعلام نتایج ۷ روز فرصت داشتند که اعتراض خود را به هیئت های اجرایی و نظارت انتخابات ارائه کنند، تصریح کرد: که هیئت نظارت پس از بررسی این اعتراضات در مدت ۳ روز نتایج را در پنج شنبه گذشته در اختیار شورای نگهبان قرار است.

وی عنوان کرد: از روز شنبه شورای نگهبان بررسی وضعیت حوزه های انتخابیه را آغاز کرده است و به تدریج اقدام به اعلام نتایج نهایی انتخابات می کنند که امیدواریم تا ۲۰ فروردین بررسی تمام حوزه ها به اتمام برسد.

زنجان میزبان هیئتی روسی در ۲۵ اسفند ماه است

انصاری اظهار کرد: زنجان در ۲۵ اسفند ماه میزان یک هیئت از چلیابینسک روسیه به ریاست استاندار چلیابینسک و همراهی تعدادی از وزرای آن ایالت و ۳۰ نفر از صاحبان صنایع آنجا می باشد.

وی  با بیان اینکه این سفر هیئت روسی در پاسخ به سفری است که از زنجان در سال ۹۱ به این ایالت انجام شده ، تصریح کرد: برنامه های رسمی این سفر از صبح سه شنبه در استانداری آغاز می شود که بازدید از اماکن تاریخی و واحدهای صنعتی، جلسات رو در رو صاحبان صنایع استان با این هیئت و تشکیل جلسه کاری بین مسئولین استان و هیئت اعزامی روسیه که در آن جلسه تفاهم نامه های به توافق رسیده مبادله می شود از جمله برنامه های پیش بینی شده می باشد.

زنجان جزو ۱۲ استان دارای نرخ تورم تک رقمی است

استاندار زنجان گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به بهمن ماه کشور ۱۱.۸ درصد است که استان زنجان با ۲ درصد کمتر جزو ۱۲ استانی است که نرخ تورم در آن یک رقمی شده است .

وی ابراز کرد: در رتبه بندی استان ها از بالاترین نرخ تورم به پایین ترین نرخ، رتبه استان زنجان ۲۲ می باشد.images (1)

۴ ناحیه صنعتی در استان زنجان ایجاد می شود

انصاری تصریح کرد: بر اساس سیاستی که دولت اتخاذ کرده در جهت ایجاد صنایع کوچک مرتبط با کشاورزی که ضمن تشکیل زنجیره ارزش افزوده بخش کشاورزی بتوانند به رونق مناطق محروم کمک کنند، سیاست این است که علاوه بر شهرک های صنعتی ناحیه صنعتی در مناطق محروم تر شکل بگیرد.

وی عنوان کرد: در جلسه اخیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصمیم گیرد شد ۴ ناحیه صنعتی در قیاس کندی بزینه رود واقع در شهرستان خدابنده، سوکهریز از توابع شهرستان خرمدره، حلب از توابع شهرستان ایجرود و چورزق طارم ایجاد شود.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: برای سال آینده در شهرستان های ماهنشان، زنجانرود و سلطانیه مکان یابی انجام خواهد شد.

وی مطرح کرد: کارکرد این نواحی صرفا شکل دادن به صنایع کوچک در بخش مرتبط با کشاورزی و معیشت روستایی است.

بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان از فروردین ماه آغاز به کار می کند

انصاری گفت: بر اساس یکی از مطالباتی که مردم مناطق آذربایجان از دولت آقای روحانی داشتند و قولی که ایشان در سفر انتخاباتی ریاست جمهوری به تبریز داده بودند از آنجایی که ایجاد فرهنگستان ادب آذری با مشکل قانونی مواجه شد، راهکاری که یافتند ایجاد یک نهادی فراتر از فرهنگستان به عنوان بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان بود که به کل مناطق آذری زبان کشور مربوط است.

وی اظهار کرد: این بنیاد در ۴ استان زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی دفاتر استانی  خواهد داشت و مرکز این بنیاد در شهر تبریز و در خانه شاعر گران قدر پروین اعتصامی خواهد بود.

استاندار زنجان عنوان کرد: بر اساس اساسنامه بنیاد خود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس هیئت امنا خواهد بود و مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی این ۴ استان و صاحب نظران از هریک از این استان ها عضو هیئت امنا خواهند شد.

وی ابراز کرد: این بنیاد آماده شروع فعالیت است و این کار از فروردین ماه آغاز می شود و به فاصله ۳ ماه دفاتر استانی شکل می یابند.

شهر زنده و پویا گردشگر جذب می کند

انصاری با اشاره به ایام تعطیلات نوروزی و رونق گردشگری در این ایام گفت: شهری که زنده باشد گردشگر ایجاد می کند و شهری که تعطیلی در آن به چشم بیاید و محسوس باشد گردشگر جذب نخواهد کرد.

وی بیان کرد: به بازاریان و کسبه استان توصیه می کنم بازار زنجان را باز نگهدارند تا هم رونق اقتصادی برایشان ایجاد شود و هم به جذب گردشگر کمک کرده باشند.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم گردشگران به استان  زنجان بیایند و در آن توقف داشته باشند باز نباید تعطیل باشد چرا که شهرهایی شلوغ تر هستند که بازارشان باز است.

هدف از عرضه اقلام دولتی تنظیم بازار است

وی اظهار کرد: در خصوص بحث قیمت ها از حدود مرداد ماه روند تورم نزولی است و این به معنای ارزان شدن نیست بلکه به این معنا می باشد که گرانی ها کنترل می شود.

انصاری با بیان اینکه متوسط قیمت ها در استان ثابت است، گفت: هدف از عرضه چند رقم کالای دولتی تنظیم بازار است نه اینکه ارزان بفروشیم.

وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد قیمت میوه به صورت عمومی بالا نرفته است، ابراز کرد: معمولا قیمت مواد پروتئینی در شب عید گران می شود.

آغاز عملیات اجرایی پروژه ۲ خطه کردن راه آهن از اردیبهشت ماه  / واگذاری  زمین شهرک IT از خرداد ماه

استاندار زنجان تصریح کرد: علی رغم اینکه پروژه ۲ خطه کردن راه آهن مصوب شده بود ولی متاسفانه مطالعه ای برای آن انجام نشده بود که مطالعه تفصیلی آن در اردیبهشت ماه به پایان رسید و اسناد مناقصه پروژه آماده و به مناقصه گذاشته شد.

وی عنوان کرد: ۲ قطعه پیمانکارش مشخص شده که بنا بود در اسفند ماه عملیات اجرایی آن همزمان با ا افتتاح سالن مسافر یکی از ایستگاه‌ها با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شود که به دلیل آماده نبودن سالن مسافر در اردیبهشت ماه عملیات اجرایی هر دو قطعه آغاز می شود.

انصاری افزود: از آخر خرداد ماه زمین های شهرک IT زنجان قابل واگذاری خواهد بود.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که داشتیم بحث نوسازی بدنه خیابان شهید دلجویی بود و بنا بود یک بدنه زیبایی در آنجا ساخته شود که مناقصه اش برگزار شد و بعد از تعطیلات عید عملیات ساخت خیابان شهید دلجویی آغاز می شود که  این خیابان به صورت تجاری اداری خواهد بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست