• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۲-۳۱
  • شناسه خبر: 1747

پزشکیان : واقعیت های مشکلات کشور به مردم گفته نشده است

پیام ملت – منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم گفت: نمایندگان مجلس نهم صبح از خواب بیدار می‌شدند و به دولت «گیر» می‌دادند که چرا بیکاری، تورم و رکود کشور را گرفته است؟ در حالی‌که ما مجلسیان خودمان قانونی را ...

پیام ملت منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم گفت: نمایندگان مجلس نهم صبح از خواب بیدار می‌شدند و به دولت «گیر» می‌دادند که چرا بیکاری، تورم و رکود کشور را گرفته است؟ در حالی‌که ما مجلسیان خودمان قانونی را تنظیم و تصویب کرده‌ایم که اقتصاد کشور را فلج کرده است و امروز با رکود مواجه هستیم.

 گفته نشده استمسعود پزشکیان منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا درباره اینکه به کدامیک از آقایان علی لاریجانی و محمدرضا عارف برای ریاست مجلس رأی خواهد داد؟ اظهار کرد: درباره این موضوع یعنی اینکه به چه فردی رأی می‌‍دهم چیزی نمیگویم. چراکه ابتدا باید منتخبان وارد مجلس دهم شورای اسلامی شوند و بعد در مورد ریاست به اجماع رسید.مسعود پزشکیان

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که ریاست عارف یا لاریجانی در مجلس دهم هر کدام دارای چه آثاری خواهد بود؟ تصریح کرد: آثار ریاست آقای لاریجانی که بر همه واضح و مشخص است. در این دو دوره ما با نحوه مدیریت لاریجانی برخورد داشته‌ایم. به عنوان مثال آقای لاریجانی در مقابل افرادی که می‌خواستند مجلس را تحت فشار قرار دهند ایستادگی می‌کرد که برجسته‌ترین آن «برجام» بود. حالا اگر لاریجانی در آینده بخواهد برنامه و روش دیگری را برای مدیریت مجلس انتخاب کند اطلاعی ندارم.

پزشکیان ادامه داد: به عقیده من، اگر مجلس قرار باشد تغییری در آینده کشور به وجود بیاورد، باید تغییری در روش‌ها و جمع‌بندی داده‌ها داشته باشیم. پس اگر با همان روش و روال گذشته مسیر را ادامه دهیم اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.

نمایندگان مجلس نهم صبح از خواب بیدار می‌شدند و به دولت «گیر» می‌دادند

منتخب مجلس دهم شورای اسلامی درباره ریاست محمدرضا عارف گفت: در مورد آقای عارف نظر قاطعی ندارم چراکه وی تا به حال رئیس مجلس شورای اسلامی نبوده‌اند. پس نمی‌توانم درباره عارف قضاوتی مبنی بر آثار منفی یا مثبت ریاست وی داشته باشم.

پزشکیان در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد مجلس دهم نیز مانند دوره نهم پر تنش شود؟ تاکید کرد: فکر نمی‌کنم. مجلس نهم تنها مشکلش با دولت بود و به همین دلیل دچار تنش شد. متاسفانه مجلس نهم دائما به دولت روحانی «گیر» می‌داد و به نوعی عیب خود را در دیگران جست‌وجو می‌کرد.

این نماینده مجلس گفت: نمایندگان مجلس نهم صبح از خواب بیدار می‌شدند و به دولت «گیر» می‌دادند که چرا بیکاری، تورم و رکود کشور را گرفته است؟ در حالی‌که ما مجلسیان خودمان قانونی را تنظیم و تصویب کرده‌ایم که اقتصاد کشور را فلج کرده است و امروز با رکود مواجه هستیم.

وی افزود: علاوه بر دولت، مجلس شورای اسلامی نیز در این وضعی که کشور با آن مواجه شده مقصر است. اگر دولت درست و صحیح قانون مصوب مجلس را اجرا نمی‌کند پس ماهم توان نظارت بر دولت را نداشته‌ایم. مگر می‌شود ما کنار دولت بایستیم و فحش دهیم؟

پزشکیان تأکید کرد: مجلس و دولت یکی هستند. به عبارتی دولت یا همان قوه مجریه، قانونی که ما نمایندگان مجلس نوشته‌ایم را اجرا می‌کند یا دولت لایحه‌ای را می‌آورد ما نمایندگان آن را تصویب می کنیم. اگر قانون پیشنهادی دولت ناکارآمد به حساب می‌آید چرا مجلس تصویبش کرده است؟

وی با طرح این پرسش که اگر دولت در جایی عملکرد ضعیف داشته است چرا مجلس یک‌بار به دولت اعتراضی نکرده است؟ تصریح کرد: متاسفانه ما در برنامه‌ و قانون، راه‌حل‌هایی برای رفع مشکلات یا نیاورده‌ایم یا اینکه ناقص به آن‌ها اشاره شده است که این همه مشکل در جامعه وجود دارد. جالب اینجاست ما خودمان را کنار کشیدهایم و به دولت می‌گوییم چرا آن و این کار را انجام نمی‌دهی؟ دولت هم می‌گوید چرا شماها چنین قانونی را ننوشته‌ای که تا اجرایش کنم؟

به گفته او، تمام دستگا‌ه‌ها مانند قوه‌های مقننه، مجریه و قضاییه نقش مهم و سهم بسزایی برای مشکلات پیش آمده در جامعه دارند.

«با دست توپ را وارد دروازه کرد‌ه‌اند» و داور می‌گوید گُل شده است

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه به وضع مینو خالقی اشاره کرد و افزود: تا آنجا که اطلاع دارم پرونده خانم خالقی به هیأت حل اختلاف قوا رفته است، اما گویا طبق اخبار غیر رسمی نظر شورای نگهبان تایید شده است. بنابراین نتیجه هر چه که باشد باید در مقابل آن سرخم کرد علی‌رغم اینکه «با دست توپ را وارد دروازه کرد‌ه‌اند» و داور می‌گوید گُل شده است.

نماینده مجلس نهم تاکید کرد: به نظر من اگر در هیأت حل اختلاف درباره حکمی اتفاق نظر شده باشد باید پذیرفت. حتی اگر حرف و ادله شورا درست و صحیح نباشد.

او در این باره گفت: برای حل مسائل اجتماعات باید یکسری چارچوب و قاعده‌هایی را تنظیم کرد تا به وسیله آن اختلافات حل و فصل شوند.

پزشکیان درباره اعلام کاندیداتوری احتمالی محمود احمدی‌نژاد و تایید صلاحیت وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ بیان کرد: قوه‌قضاییه و مجلس شورای اسلامی تاکنون باید با آقای احمدی‌نژاد به دلیل تخلفات قانونی یا عدم اجرای قوانین توسط وی، برخورد می‌کردند.

وی درباره اینکه چرا تاکنون برخوردی با احمدی‌نژاد نشده است، افزود: ما در مجلس مقصر هستیم و به عقیده من با هر فردی و در هر جایگاهی که باشد، اما به مُر قانون عمل نکند، باید برخورد شود.

نماینده مجلس نهم درباره برخی اظهارات مبنی بر تک‌دور‌ه‌ای شدن دولت روحانی تأکید کرد: این مسئله بستگی به نحوه اطلاع رسانی دارد. یعنی اگر با مردم صادق باشیم و واقعیت‌ها را به مردم بگوییم بدانید هیچ‌گاه ملت پشت به ما نمی‌کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست