• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۵-۲۷
  • شناسه خبر: 1936

نایب رئیس مجلس : به هر نحوی می خواهند دولت را ساقط کنند

پیام ملت – نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ملاحظه‌کاری در امور اقتصادی از جمله نقطه ضعف‌هاست. به گزارش «پیام ملّت»، علی مطهری شامگاه پنجشنبه در گردهمایی حامیان دولت تدبیر و امید در استان زنجان در پاسخ به اظهارات ف ...

پیام ملت نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ملاحظه‌کاری در امور اقتصادی از جمله نقطه ضعف‌هاست.
به گزارش «پیام ملّت»، علی مطهری شامگاه پنجشنبه در گردهمایی حامیان دولت تدبیر و امید در استان زنجان در پاسخ به اظهارات فردی که در جلسه لقب دکتر را برای شهید مطهری به کار برد اظهار داشت: شهید مطهری تحصیلات دانشگاهی نداشت و تحصیلات ایشان صرفاً حوزوی بود البته در دانشکده الهیات بسیاری از کسانی که دکترا دریافت کردند زیر نظر ایشان بودند، شخصیتهای بزرگی که برخی شهید شدند.
وی افزود: گاهی ما فکر می‌کنیم که اگر عنوان دکتر را در مورد برخی از شخصیتها به کار ببریم به‌معنای بالا بردن این افراد است ولی باید توجه داشت که ممکن است گاهی با به کار بردن این الفاظ آن شاخص را پایین بیاوریم.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری این گونه مراسم‌ها برای بررسی راه طی‌شده دولت است، عنوان کرد: باید راه طی‌شده دولت را منصفانه بررسی و نقاط ضعف و قوت عملکردها را ببینیم و چراغی را برای آینده روشن کنیم.
وی با ابراز اینکه در صلاح و فساد جامعه و حکومت دو نظریه وجود دارد، گفت: نظریه نخست فیلسوفان حاکم و حاکمان فیلسوف را مطرح می‌کند و می‌گوید که حاکمان باید فیلسوف باشند اما در نظریه دوم اعتقاد بر این است که قبل از اینکه بگوییم چه‌کسی حکومت کند باید بگوییم چه سازمان و ساختاری باید حاکم بر جامعه باشد.
مطهری با اشاره به نگاه شهید مرتضی مطهری در این خصوص گفت: ایشان نیز نظر دوم را تأیید می‌کنند که سازمان و ساختار صالح مهمتر از خود شخصیت‌ها هستند و چه‌بسا شخصیت‌های صالحی که چون ساختار سالمی بر جامعه حاکم نیست نمی‌توانند به منویات اصلاحی خود عمل کنند.
وی بیان کرد: امروز نیز اگر ما فسادهای مکرر و زیادی که در جامعه خودمان می‌بینیم، کم‌کم به این فکر فرو می‌رویم که شاید ساختار و سازمان جامعه ما با وجود شخصیت‌های صالح دچار اشکال باشد که این فسادها دائماً در حال تکرار است.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز “امروز با وجود رهبران و شخصیت‌های صالح اصلاحات به‌سختی در جامعه ما انجام می‌شود” اظهار داشت: شخصیت‌های ما در درون این ساختار هضم می‌شوند، اگر این موضوع اثبات شود ما باید در فکر اصلاح ساختار بوده و به‌فرض مثال قانون اساسی خودمان را اصلاح کنیم.
مطهری با یادآوری این نکته که گاهی خلوص نیت‌ها و اخلاصها تبدیل به قدرت پرستی شده است، ابراز کرد: قدرت طلبی در ذات خود چیز بدی نیست ولی بستگی به این دارد که برای چه‌چیزی دنبال می‌شود و نشانه قدرت طلبی و قدرت پرستی این است که اگر شخصی صالح‌تر از خودش را برای مقامی دید کنار می‌رود ولی در قدرت پرستی شرایط این‌طور نیست، متأسفانه در کشور ما مقداری این خلوص نیت‌های سالهای آغازین انقلاب کم و قدرت پرستی رایج شده است.
وی با اشاره به نگاه‌های جناحی در جامعه گفت: وقتی دولتی روی کار می‌آید جناح مقابل سعی دارد به هر نحو ممکن این دولت را بر زمین بزند و به‌عکس و کمتر افرادی داریم که ملی فکر کنند و به فکر برطرف کردن مشکلات کشور باشند.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی کم شدن خلوص نیت‌ را از دلایل افزایش تفرقه دانست و تأکید کرد: تفرقه از نگاه قرآن یکی از عواملی است که سبب انقراض جامعه بشری می‌شود.
وی با بیان اینکه قرآن کریم ظلم را نیز یکی از دلایل انقراض برشمرده است، خاطرنشان کرد: اگر در جامعه‌ای ظلم بر عدالت غلبه داشته باشد آن جامعه از بین خواهد رفت.
مطهری فساد اخلاق را از دیگر عوامل انقراض جوامع بشری دانست و افزود: ترک امر به معروف و نهی از منکر و تفرقه نیز از عواملی هستند که سبب انقراض امت‌ها می‌شوند.
وی با ابراز اینکه “ما در دنیای اسلام ضربه تفرقه را خوردیم” گفت: حدود ۱۰۰ سال پیش در داستان انقراض دولت عثمانی که یک دولت اسلامی بود و خطری را برای اروپا ایجاد کرد و آنها به‌شدت از این دولت می‌ترسیدند، دیدیم که از حربه تفرقه استفاده شد و نژادپرستی عربی را تعقیب و از طرف دیگر ایرانیها را نیز با مذهب تحریک کردند.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه “اروپاییها با تفرقه حکومت بزرگ اسلامی را منقرض کردند” اظهار داشت: اروپاییها به قول خودشان به عربها عمل نکردند و حتی رژیم صهیونیستی را در قلب دنیای اسلام کاشتند و در این ۶۰ سال که رژیم غاصب وجود دارد مشکلات فراوانی را به وجود آورده که همه اینها نتیجه تفرقه و تشتت در دنیای اسلام بود.
وی با بیان اینکه این سنت خداوند است، گفت: انقلاب ما نیز بستگی به عملکردها دارد و باید مراقب باشیم.
مطهری معیار سنجش عملکرد یک دولت در جمهوری اسلامی را پایبندی به شعارهای اولیه انقلاب دانست و تأکید کرد: استقلال آزادی جمهوری اسلامی، عدالت، اخلاق و معنویت از جمله این شعارها بوده که در سیاست خارجی، داخلی، اقتصاد و فرهنگ قابل اندازه‌گیری است.
وی با بیان اینکه دولت یازدهم در سیاست خارجی موفق بوده است، ابراز کرد: ما از انزوا خارج شدیم و ایران هراسی که سیاست رژیم صهیونیستی است، بسیار کاهش یافته اما در میان عربها هنوز ایران هراسی وجود دارد که باید برطرف شود.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این موضوع “باید از فرصت‌های برجام استفاده کنیم”، گفت: استفاده از فرصت‌های برجام بستگی به رفتار و خواست ما دارد که چند درصد از فرصت‌های ایجاد شده بتوانیم بهره ببریم.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت اظهار داشت: دولت در این حوزه با توجه به شرایط توفیق نسبی داشته است.
وی با بیان اینکه در این دولت قانونگرایی حاکم بوده است، افزود: در این دولت خیلی کم مغایر با قوانین رفتار می‌شود و از طرفی انضباط مالی، ثبات اقتصادی، عدم نوسان بازار و کنترل تورم در این دولت اتفاق افتاده است.
مطهری با تذکر اینکه رکود اقتصادی نقطه ضعفی برای دولت است، عنوان کرد: تورم با رونق اقتصادی قابل کنترل است.
وی با ابراز اینکه دولت با مشکلات مالی شدیدی روبه‌رو است، خاطرنشان کرد: ملاحظه‌کاری در امور اقتصادی از جمله نقطه ضعف‌هاست، دولتی‌ها و مجلسی‌ها در قضیه دادن یارانه و قطع یارانه‌های افراد غیرنیازمند در جلسات خصوصی می‌گویند که یارانه به این افراد چیز بیخودی است ولی هیچ کدام نمی‌خواهند وارد شوند.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز دولت در پایان هر ماه با مصیبت پول یارانه را تأمین می‌کند.
وی دخالت نهادهای حکومتی و نظامی در اقتصاد را از دیگر مشکلات دولت برشمرد و به مشکلات ایجاد شده در خصوص مؤسسه ثامن‌الحج(عج) نیز اشاره کرد.
مطهری خاطرنشان کرد: دولت در فرهنگ توفیق نسبی داشته و مردم را با سینما آشتی داده است و اهالی فرهنگ و هنر نیز دلگرم شده‌اند.
مطهری با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد دولت در حوزه سیاست داخلی به توفیق چندانی دست نیافته که برخی از این موارد را می‌توان در مورد مسائلی چون قضیه کنسرت‌ها مشاهده کرد افزود: معتقدیم دولت باید در مقابل این تک‌روی‌ها بایستد،  اسلام تکلیف موسیقی را مشخص کرده است، لذا اظهارنظر برخی در این مورد محلی از اعراب ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: عدم برگزاری کنسرت‌ها در استانی به نام خراسان، به معنی حکومت فدرالی است و در دراز مدت برخی استان‌ها ادعای خودمختاری خواهند کرد از این رو دولت باید در مقابل آن بایستد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم استفاده بهینه از فرصت برجام به نفع کشور تاکید کرد و گفت: کشور در حد توان باید از برجام و حضور اوباما به عنوان رئیس جمهور امریکا بهره ببرد چرا که معلوم نیست این فرصت یکبار دیگر تکرار شود.
مطهری با اشاره به تابو شدن موضوع رابطه با امریکا و تصور موجود مبنی بر از بین رفتن انقلاب در صورت برقراری رابطه با امریکا ادامه داد: می‌توان با پایبندی بر اصول و ارزش‌های انقلاب با آمریکا هم رابطه داشت کما اینکه اگر با امریکا رابطه داشتیم خیلی از مشکلات بانکی حل می‌شد.
نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع رابطه با آمریکا نباید منجر به فراموش شدن آرمان‌های انقلاب شود، خاطرنشان کرد: رابطه با آمریکا تابو نیست و این امر یک فرضیه اشتباه است؛ چرا که انقلاب اسلامی زمانی به خطر می‌افتد که ما از آرمان‌های خود دست بکشیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست