• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۷-۲۵
  • شناسه خبر: 2118

تدبیر رهبری موجب گسترش اتحاد در جهان اسلام شده است

امام جمعه زنجان گفت:مقام معظم رهبری با تدبیر و روشن بینی باعث گسترش اتحاد در جهان اسلام شده است .

پیام ملتنماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان ،در خطبه های نماز جمعه ،به اتحاد به دست آمده بین شیعیه و سنی اشاره کرد و افزود :اتحادبه دست آمده بین شیعه و سنی در جهان ،مرهون رفتار حکیمانه رهبر معظم انقلاب است،به طوری که این امر موجب شد تا از کشتار شیعیان در پاکستان و نیجریه جلو گیری شود.

امام جمعه زنجان

حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی اظهار داشت:امسال در پاکستان علمای متعددی در زمینه حمایت از برگزاری مراسم عزاداری بیانیه دادند تابا شرکت در این مراسم ها ،از قتل عام شیعیان جلوگیری شود.

وی واقعه عاشورا را ،یک دانشگاه و مکتب انسان ساز عنوان کرد و ادامه داد:پیام عاشورا یک پیام سیاسی و انسانی است و این امر باعث شده تا یک جاده بزرگ برای انتخاب و رسیدن به زندگی یا مرگ شرفمندانه ایجاد شود.

امام جمعه زنجان ،به حضور گسترده مردم و هیات های مذهبی در نماز ظهر عاشورا اشاره کرد و تاکید کرد:نماز ظهر عاشورای مردم زنجان باید همانند عزاداری های دیگر الگوی جهانی شود.

خاتمی یاد آور شد:در ۲۴ مهر سال ۱۳۵۷ رژیم سخاک پهلوی با آتش زدن سینما رکس آبادان و مسجد جامع در کرمان موجب شهادت عده ای از مردم این شهر شدند که این جنایت ها موجب بیداری مردم و پی بردن به عمق جنایت این رژیم گردید.

وی به ۲۴ مهرماه، روز پیوند اولیا و مربیان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت:نسل های جوان و نوجوان سرمایه های اصلی کشور به شمار می آیند که نقش خانواده ها و محیط های آموزشی در امر تعلیم و تربیت از اهمیت ویژهای برخوردار است .

انتهای پیام/

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست