• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۷-۲۸
  • شناسه خبر: 2176

۱۱ هزار استاندارد طی سه سال گذشته در کشور تدوین شد

مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد در امور صنعت و ساماندهی امور مربوط به انجمن ها و تشکل ها گفت: از سال 1339تا به امروز حدود 30 هزار استاندارد در کشور تدوین شده که یک سوم آنها شامل 11 هزار مورد، مربوط به سه سال گذشته است.

پیام ملتببه نقل از خبرگزاری  ایرنا،بهروز وکیل الرعایا روز چهارشنبه در مراسم روز جهانی استاندارد در زنجان افزود: با وجود مشکلات متعدد از قبیل تنگناهای مالی حدود یک میلیون واحد صنفی تحت پوشش بازرسی های دقیق کارشناسان این سازمان قرار گرفته است.


وی اظهار کرد: بر این اساس حدود ۳۰ هزار پرونده متخلفان به مراجع قضایی ارجاع، ۱۰۰ هزار نمونه برداری از واحدهای صنفی انجام و علاوه بر آن ۲ میلیون سلیندر سی ان جی کنترل شده است.
وکیل الرعایا افزود: با توجه به گزارش های اعلام شده به طور میانگین ۳۰ درصد از تولیدات داخلی کشور از قبیل فراورده های دامی، کشاورزی و سوخت به راحتی تلف می شود که نقش مردم در این موضوع اهمیت زیادی دارد.
وی بیان کرد: هم اکنون عمر زیادی از تاسیس سازمان ملی استاندارد می گذرد و در این میان اگر یک سوم برنامه در حوزه فرهنگ سازی اجرا می شد به یقین می توان گفت، ۱۰۰ درصد وظایف در این بخش تحقق می یافت.
مدیرکل استاندارد استان زنجان نیز تعداد واحدهای دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد را ۳۰۷ واحد اعلام کرد و گفت: تعداد کل پروانه های استاندارد اجباری و تشویقی و شمار پروانه کاربرد علامت استاندارد در مدت یاد شده به ترتیب ۵۳۱ و ۲۷ مورد بوده است.
داود کارگرزاده افزود: تعداد استانداردهای ملی در دست تدوین ۴۰ مورد و بازرسی از مراکز عرضه در ۶ ماهه امسال یک هزار و ۵۲۸ مورد بوده است.
مدیرکل استاندارد استان زنجان ادامه داد: طی هفته استاندارد پنج دفتر استاندارد سازی در اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سازمان نظام مهندسی ساختمان، دانشگاه آزاد اسلامی هیدج و انجمن مدیران کنترل کیفیت راه اندازی شده است.
وی هدف از راه اندازی این دفاتر را بهره گیری از ظرفیت این حوزه ها در جهت تدوین استانداردهای ملی و مشارکت در استانداردهای بین المللی، آگاهی عموم مردم و جهت دهی پایان نامه های دانشجویی در مقوله مهم استاندارد ذکر کرد.
در پایان این مراسم صاحبان ۶ واحد تولیدی و خدماتی نمونه، ۹ مدیر کنترل کیفیت و ۲ آزمایشگاه و مرکز آموزشی همکار با توجه به معیارهایی که انتخاب شده بودند، تجلیل شدند.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست