• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۰۳
  • شناسه خبر: 2198

سرانه ورزشی پرداختی برای هر دانش آموز،۷ هزار و ۷۰۰ تومان می باشد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ،گفت: سازمان آموزش و پرورش به ازای هر دانش آموز مبلغی به میزان 7 هزار و 700 تومان به عنوان سرانه ورزشی اختصاص داده، که این میزان در سطح کشور یکسان است.

 

پیام ملت ذبیح الله تاراسی در گفتگو با خبرنگار با اشاره به اینکه ،میزان سرانه پرداختی به دانش آموزان مدارس پایین است ،افزود: مدیر مدرسه ، با دریافت سرانه ورزشی مدارس ، از آموزش و پرورش ،می تواند نیاز های ورزشی دانش آموزان را براساس اولویت تامین کند.health2010-16

وی اظهار داشت : اعتبارات متمرکزی از سوی وزارت آموزش و پرورش در زمینه کیفیت بخشی به امر ورزش و درس تربیت بدنی لحاظ شده که خوشبختانه ،جذب و توزیع اعتبارات طی ۳ سال گذشته در دولت تدبیر و امید ،از افزایش چشم گیری برخوردار است .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان زنجان ،با تاکید بر اینکه، در راستای افزایش نشاط و شادابی دانش آموزان ،هر چقدر هم هزینه شود ،باز هم کم است ،ادامه داد: درزمینه جذب اعتبارات ورزشی ، طی ۳ سال گذشته رشد ۵۰۰ درصدی داشته ایم .

تاراسی ،گسترش فضاهای ورزشی سرپوشیده رادر سطح استان مهم و لازم دانست و یاد آور شد:در سطح استان،بیش از ۲ هزار مدرسه وجود دارد که تعداد سالن ها ی سرپوشیده حدود ۶۰ سالن است،که با توجه به شرایط جغرافیایی ،تغییر سبک زندگی و گرایش افراد به فضای مجازی ،فعالیت جسمانی دانش آموزان روز به روز کمتر می شود.

وی ادامه داد: شرایط جغرافیایی و سردسیری شهر، باعث شده تنها در فصل مهر و آبان ماه دانش آموزان بتوانند در حیاط مدرسه ورزش کنند،که با شروع فصل سرما نیاز به فضای سرپوشیده بیشتر احساس می شودکه هم اکنون با رای زنی هایی که با اداره کل ورزش و جوانان داشته ایم ،سالن های ورزشی صبح ها در اختیار مدارس می باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان زنجان ، به برگزاری المپیاد های درون مدرسه ای اشاره کردوابراز داشت :برگزاری این المپیاد ها نیز نقش تاثیر گذاری در شناسایی ظرفیت ها و تواناییهای دانش آموزان دارد،که این امر درراستای سطح سلامت این قشر،از اهمیت ویژه ای بر خوردار است.

تاراسی با بیان اینکه ، مشارکت اولیا در امر توسعه ورزش و افزایش فعالیت های بدنی دانش آموزان نقش بسزایی دارد تصریح کرد:هم اکنون در جامعه نیازمند یک تغییرنگرش در ذهن اولیا در زمینه ورزش هستیم تا علاوه بر تحصیل فرزندانشان به سلامت آنان نیز توجه کنند.

وی خاطر نشان ساخت: امسال بیش از ۹۰ در صد از دانش آموزان در المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای شرکت خواهند کرد.

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست