• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۱۰
  • شناسه خبر: 2304

طب اسلامی همان طب سنتی ایرانی است

پیام ملت–مشاور وزیر ومدیرکل طب سنتی ایرانی-اسلامی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت:طب اسلامی همانند سایر علوم اسلامی، از فیلتر دین عبور کرده است که  میتوان گفت طب اسلامی همان طب سنتی ایرانی میباشد. محمود خدادوس ...

پیام ملتمشاور وزیر ومدیرکل طب سنتی ایرانی-اسلامی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت:طب اسلامی همانند سایر علوم اسلامی%d8%b7%d8%a8-%d8%b3%d9%86%d8%aa%db%8c-3، از فیلتر دین عبور کرده است که  میتوان گفت طب اسلامی همان طب سنتی ایرانی میباشد.

محمود خدادوست درکارگاه آموزشی ” آشنایی با نظام سلامت در اسلام” که در زنجان  برگزار شد،افزود:عقل به عنوان یکی از اصول استنباط احکام است و دو ستون عقل و نقل برای اسلام وجود دارد، به همین علت اسلام در علوم تجربی کشف مسائل را به بشر واگذار کرده است.

این مقام مسئول دروزارت بهداشت تصریح کرد: برخی معتقدند ۱۱ هزار روایت در حوزه سلامت وجود دارد و به این موضوع باید توجه کرد.

وی،ادامه داد: منابع استنباط احکام شرعی شامل قرآن، سنت، اجماع و عقل است و در این میان اسلام و شریعت در جنبه هدایتی، دین کامل محسوب می شود.

استاد و رئیس دانشکده و پژوهشکده علوم قرآن و حدیث دانشگاه قرآن و حدیث نیز گفت:هرچیزی که بر سلامت فرد و جامعه تاثیر گذار باشد در حوزه دین قرار میگیرد.

سید محمدکاظم طباطبائی با تاکید براهمیت طب سنتی اظهار کرد:طب سنتی نظیر طب چینی،هندی و یونانی است که از زمان های گذشته کاربردهای فراوانی در حوزه درمانی مسلمانان داشته ولی طب اسلامی طی سال های اخیر رواج یافته است.

وی،با اشاره به رابطه دانش پزشکی با طب سنتی و طب اسلامی خاطر نشان ساخت: هم اکنون طب سنتی در جهان رونق گرفته و این در حالی است که به نظر می رسد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال های اولیه با طب سنتی مقابله می کرد که رویکرد درستی نبود.

رئیس دانشکده علوم  قرآن و حدیث گفت:آنچه در رابطه با طب سنتی حائز اهمیت است توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی استفاده است.

وی در پایان به پیامد ناشی از قداست بخشی به طب حدیثی (طب مبتنی بر احادیث) اشاره کرد و افزود:با رواج طب حدیثی ممکن است بنیان های دیگر معرفتی دچار آسیب شوند زیرا در صورت عدم پاسخ دهی به درمان اعتقادات افراد تنزل می یابد.

انتهای خبر/ع

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست