• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۱۳
  • شناسه خبر: 2346

فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی اولویت اصلی فرهنگ و ارشاد اسلامی است

پیام ملت–مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی بین اقشار مختلف جامعه از اولویت های اصلی اداره کل به شمار می آید. ناصر مقدم در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران ،افزود:امس ...

پیام ملتمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی بین اقشار مختلف جامعهindex از اولویت های اصلی اداره کل به شمار می آید.

ناصر مقدم در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران ،افزود:امسال بنا به فرمایشات مقام معطم رهبری ،به عنوان سال اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل نامگذاری شده است که در همین راستا نیز برنامه های مختلفی در حال اجراست.

وی، با بیان اینکه در راستای تحقق گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی برنامه های مختلفی در سال جاری برگزار میشود ،اظهار داشت:۵ عنوان نمایش با ۳۰ مورد در قالب مسابقه عکس ،در زمینه اقتصاد مقاومتی اجرا شده است همچنین از منتشرانی که در زمینه اقتصاد مقاومتی کتاب چاپ نموده اند نیز حمایت های لازم صورت خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد:برگزاری مسابقه عکاسی حرفه ای و آماتور با موضوع اقتصاد مقاومتی،حمایت از خرید کتاب با موضوع اقتصاد مقاومتی،حمایت از پایان نامه ها ،اختصاص بخش ویژه در جشنواره خوشنویسی،ایجاد غرفه های اقتصادی در جشنواره ها برای تبیین اقتصاد مقاومتی از برنامه های دیگر می باشد.

مقدم،از برگزاری پانزدهمین دوره آزمون قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور ،خبر داد و یاد آور شد:این آزمون در دو بخش ویژه کارکنان دولت و بخش آزاد برگزار میشود که تا کنون یک هزار و ۹۲۱ نفر در این آزمون شرکت کرده اند که از این تعداد،۸۱۱ نفر در بخش کارکنان دولت و یک هزار و ۱۱۰ نفر در بخش آزاد است.

وی،تصریح کرد:این آزمون در بخش قرآن در رشته های حفظ جزء یک تا کل قرآن،مفاهیم مقدماتی و تکمیلی و در بخش عترت نیز در رشته های مفاهیم نهج البلاغه،صحیفه سجادیه و اصول و عقاید برگزار میشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری نمایشگاه عکس و نقاشی با موضوع نماز و بصیرت خبر داد و گفت:این نمایشگاه از ۱۴ تا ۲۴ آبان ماه دایر میشود و آثاری با موضوع نماز در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

مقدم با تاکید بر اینکه دفتر بنیاد فرهنگ وهنر آذربایجان در استان افتتاح خواهد شد ،خاطر نشان ساخت:هدف از راه اندازی این دفتر، تحقق پژوهش و ترویج مطالعه در زمینه فرهنگ،هنر، زبان و ادبیات میباشد که در این راستا نیز اعضای شورای سیاست گذاری اقدامات خاصی انجام داده است.

وی ،خاطرنشان ساخت:هفته کتاب و کتاب خوانی از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه میباشد و برگزاری جشن کتاب ،تقدیر از مولفین استانی،تجلیل از ناشران برتر و برنامه های مرتبط با حوزه چاپ و نشر از برنامه های این هفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به جشنواره شکوه و شکیبایی که برای چندین سال متوالی در استان برگزار میشود گفت: این جشنواره در چهار رشته مقاله،شعر،دل نوشته و داستان برگزار میشود.

مقدم ادامه داد:ابعاد شخصیت و رفتارهای حضرت زینب(س)،جنبه های عرفانی حضرت زینب،نقش و جایگاه اجتماعی حضرت زینب، بصیرت و شجاعت ،نگاه زیبایی بخش ،مدیریت جهادی و مسئولیت پذیری حضرت زینب (س) از محورهای این همایش است.

وی افزود:مهلت ارسال آثار به این جشنواره ۱۵ دی ماه می باشد و نتایج برگزیدگان نیز ۲۸ دی ماه اعلام میشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت:جشنواره جایزه ادبی غزل به دلیل تداخل برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاذ اسلامی در زمان دیگری برگزار خواهد شد .

مقدم به مشکلات بیمه خبرنگاران اشاره کرد و گفت :بیمه خبرنگاران و هنرمندان هر کدام مراحل خاص خود را دارند که بر اساس قانون مطبوعات و نظر معاونت مطبوعاتی ،مدیر مسئولان باید این افراد را بیمه کنند و دولت نیز حمایت نماید اما متاسفانه بنا به نبود اعتبارات کافی این امر هنوز محقق نشده است.

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست