• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۱۶
  • شناسه خبر: 2391

خدمات مشاوره ای هپاتیت رایگان است

پیام ملت–رئیس مرکز بهداشت استان زنجان گفت:خدمات مشاوره ای هپاتیت رایگان است و افراد مشکوک به این بیماری با مراجعه به مراکز مشاوره تحت ویزیت و مشاوره رایگان قرار میگیرند. محمدرضا صائینی در گفتگو با خبرنگار پیام ملت، ...

پیام ملترئیس مرکز بهداشت استان زنجان گفت:خدمات مشاوره ای هپاتیت رایگان است و افراد مشکوک به این بیماری با مراجعه به مراکز1777137 مشاوره تحت ویزیت و مشاوره رایگان قرار میگیرند.

محمدرضا صائینی در گفتگو با خبرنگار پیام ملت، با اشاره به اینکه هپاتیت ب از طریق واکسیناسیون قابل پیشگیری است افزود:در کشور همه افراد زیر ۱۸ سال علیه این بیماری واکسینه شده اند و بیش از ۹۸ درصد افراد زیر ۱۸ سال استان زنجان نیز در مقابل این بیماری ایمن شدند.

وی علائم بیماری هپاتیت را تهوع،استفراغ،خستگی،دردعضلانی برشمرد و عنوان کرد:درمان هپاتیت ب بسته به شدت بیماری و پاسخ درمان آن ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد.

صائینی با اشاره به اینکه طولانی شدن این بیماری همیشه نگران کننده نیست ،خاطر نشان ساخت:۳۰ تا ۵۰ درصد کودکان بین یک تا ۴ سال دچار حالت مزمن این بیماری میشوند که در بزرگسالان این میزان کمتر از ۱۰ درصد است.

رئیس مرکز بهداشت زنجان گفت :واکسیناسیون عمومی هپاتیت ب در سال ۸۵،۸۶،۸۷ برای متولدین سال های مختلف انجام شد.

صائینی در پایان اقدامات دانشگاه علوم پزشکی زنجان در هفته ملی اطلاع رسانی هپاتیت را ارزشمند عنوان کرد وتصریح کرد: این اقدامات در قالب برنامه های آموزشی به دانش آموزان ، دانشجویان ،گروه زندانیان و سایر اقشار جامعه انجام شده است و همچنین برنامه های مشاوره ای رایگان و نصب بنرهای متعدد در رابطه با بیماری هپاتیت در سطوح مختلف شهر از جمله سایر اقدامات انجام شده طی این هفته بوده است.

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست