• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۱۷
  • شناسه خبر: 2419

واگذاری نگهداری فضای سبز به بخش خصوصی

پیام ملت–مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری زنجان گفت:واگذاری فعالیت های نگهداری و توسعه فضای سبز شهرداری زنجان به بخش خصوصی از اولویت های کاری سازمان است. شهرام فرح بخشیان در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت،ا ...

پیام ملتمدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری زنجان گفت:واگذاری فعالیت های نگهداری و توسعه فضای سبز شهرداری زنجان1_img_9535 به بخش خصوصی از اولویت های کاری سازمان است.

شهرام فرح بخشیان در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت،اظهار داشت:در راستای واگذاری بخش نگهداری فضای سبز به بخش خصوصی شهر زنجان به سه منطقه و هر منطقه به سه ناحیه تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه طی سه اسناد جداگانه،فراخوانی جهت خصوصی سازی فضای سبز شهر زنجان داده ایم، یاد آور شد:بنا به کارشناسی های صورت گرفته و اسناد تهیه شده در تلاش هستیم که بخش خصوصی در این زمینه ورود و فعال عمل کنند که تا دو هفته آینده این فراخوان به چاپ خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری زنجان ادامه داد:در حال حاضر در بیش از ۵۰ درصد فضای سبز شهر زنجان از سیستم های نوین آبیاری از جمله بارانی و قطره ای استفاده میشود.

فرح بخشیان با تاکید بر حذف آب شرب فضای سبز افزود :بیش از ۹۰ درصد آبی که بابت آبیاری فضای سبز شهر زنجان استفاده می شود آب خام بوده و تنها ۱۰ درصد از آب شرب جهت آبیاری استفاده می گردد.

وی،تصریح کرد:سرانه فضای سبز شهر زنجان از۸/۱۳ مترمربع به ۱/۱۴ متر مربع در سال جاری رسیده است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری زنجان یاد آور شد : با برنامه های صورت گرفته در تلاش هستیم که استفاده از آب شرب را از سیستم آبیاری حذف نماییم.

فرح بخشیان با بیان اینکه توسعه آبیاری مکانیزه و استفاده از شیوه های نوین به دلیل صرفه جویی در مصرف آب ،یکنواخت کردن سیستم آبیاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است خاطر نشان ساخت:برای عملیاتی کردن این طرح ،در تلاش هستیم از تجهیزات لازم که نشان دهنده رطوبت خاص بوده، استفاده کنیم.

وی یاد آور شد: در سال جاری ۹ هکتار به مجموع پارک های شهری و محلی شهر زنجان افزوده شده است.

انتهای خبر/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست