• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۲۴
  • شناسه خبر: 2530

روح احسان و نیکوکاری در زنجان نهادینه شده است

پیام ملت–استاندار زنجان گفت: روح اهدا و احسان در تمامی حوزه های مذهبی، درمانی، اجتماعی و تعلیم و تربیت، بین مردم استان زنجان نهادینه و به فرهنگی فراگیر تبدیل شده است. به گزارش روابط عمومی استانداری زنجان، اسدالله د ...

پیام ملتاستاندار زنجان گفت: روح اهدا و احسان در تمامی حوزه های مذهبی، درمانی، اجتماعی و تعلیم و تربیت، بین مردم استانimages زنجان نهادینه و به فرهنگی فراگیر تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری روز دوشنبه در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران ام.اس با اشاره به اقدامات و حمایت‌های مادی و معنوی مردم استان در حوزه های مختلف، اظهار داشت: مردم استان زنجان هم در بخش های مذهبی، احسان و نذورات بالایی به هیئت های مذهبی اهدا نموده اند و هم در سایر بخش های مربوط به مشارکت اجتماعی فعالیت چشم‌گیری دارند.
مقام عالی استان کمک های مردم استان به انجمن‌ها و خیریه‌هایی از قبیل روزبه، مهرانه و انجمن خیرین مدرسه ساز را از افتخارات مردم استان دانست و به انجمن حمایت از بیماران ام.اس استان وعده داد در آینده نزدیک از این مرکز بازدید کرده و از اقدامات آنها حمایت معنوی خواهد داشت.
وی به ویژگی های بیماری ام.اس در جامعه اشاره کرد و گفت: از آنجاییکه این بیماری هنوز در جامعه بطور کامل شناخته نشده است، راه انجمن های این حوزه در معرفی و جلب مشارکتهای مردمی دشوار است.
استاندار زنجان از تحمیل هزینه های مختلف به دولت انتقاد و اظهار کرد: هزینه های دولتی بصورت بی رویه گسترش یافته و این درحالی‌است که از سویی سالانه بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان در قالب یارانه و ۳۶۰ میلیارد تومان بعنوان حقوق کارکنان دولت در استان زنجان توزیع می شود و از سوی دیگر بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، تجاری و عمومی حدود ۳۰۶ میلیارد تومان به دستگاه‌های خدمات رسان بدهی دارند.
در این دیدار رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران ام.اس گزارشی از فعالیت های این انجمن در استان زنجان ارائه کرد و گفت: انجمن خیریه حمایت از بیماران ام.اس نیمه دوم سال ۸۷ در استان زنجان تشکیل شد، که از ابتدای تشکیل تاکنون با حمایت خیرین موفق به خرید زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع جهت راه اندازی بزرگترین مرکز حمایت از بیماران ام.اس کشور شده است.
احمد شکوریان افزود: هم‌اکنون ۵۰ درصد احداث ساختمان مرکز انجمن انجام شده و با راه اندازی کامل این مجتمع در ۴طبقه، بیماران مبتلا به ام.اس کشور و بویژه منطقه شمالغرب را تحت پوشش خواهد داشت.
گفتنی است بیماری ام.اس، یکی از بیماری های مزمن و خاموش به شمار می رود که با تخریب اعصاب مرکزی بدن، با علائمی نظیر بی حسی پاها در بین افراد ۲۰ تا ۴۰ ساله و اغلب در میان بانوان بسیار شایع شده است و انجام فیزیوتراپی، توانبخشی و ورزش های آبی و ذهنی از راه های درمانی موثر در این بیماری به شمار می رود.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست