• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۲۵
  • شناسه خبر: 2557

بیشتر سرویس های مدارس زنجان فرسوده هستند

پیام ملت –رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان زنجان گفت:یکی از مهمترین مشکلات در سرویس های دانش آموزی عمر بالای ناوگان بوده ،به طوری که بیشتر اتوبوس و مینی بوس های استفاده شده،فرسوده هستند. اصغرابراهیمی د ...

پیام ملترئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش اس13920419145546435820644تان زنجان گفت:یکی از مهمترین مشکلات در سرویس های دانش آموزی عمر بالای ناوگان بوده ،به طوری که بیشتر اتوبوس و مینی بوس های استفاده شده،فرسوده هستند.

اصغرابراهیمی در گفتگو با خبرنگار پیام ملت اظهار داشت:متاسفانه برخی از سرویس های دانش آموزی ،فرسوده هستند که لازم است با خودروهای جدید جایگزین شوند.

وی با بیان اینکه تایید صلاحیت رانندگان سرویس های دانش آموزی توسط شهرداری انجام میشود،ادامه داد:رانندگان تاکسی و موسسات حمل و نقل متقاضی برای تایید صلاحیت به شهرداری معرفی می شوند که در صورت تایید در این زمینه فعالیت خواهند کرد.

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان زنجان،تصریح کرد:خودروهای رانندگان سرویس از نظر فنی مورد بررسی قرار می گیرند و تجهیز خودروها به کپسول اطفاءحریق و سیستم گرمایشی و سرمایشی الزامی است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۲۳هزار دانش آموز از طریق سرویس دانش آموزی در سطح استان جابه جا شده اند،عنوان کرد:یک هزار ۵۵۰ خودرودر سرویس های دانش آموزی اعم از ۸۰۸دستگاه سواری ،۷۰۰دستگاه مینی بوس و ۴۲ دستگاه اتوبوس در سطح استان به کار گرفته شده اند.

وی ،خاطرنشان ساخت:طی سال تحصیلی جدید ،نرخ کرایه سرویس مدارس در استان،۱۴ در صد رشد داشته  که این نرخ توسط شورای شهر اعلام شده است.

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان زنجان ،به نظارت مستمر اداره کل آموزش و پرورش و راهنمایی و رانندگی برسرویس مدارس تاکید کرد و یاد آورشد:در صورت بروز تخلف از ادامه سرویس دهی رانندگان مختلف جلوگیری می شود.

ابراهیمی ادامه داد:سرویس مدارس نباید بیش از ظرفیت خودرو ،دانش آموز جابه جا کنند زیرا امنیت مقوله مهم مربوط به سرویس مدارس است و ما باید یا همکاری پلیس راهنمایی ورانندگی و شهرداری براجرایی شدن این مهم تاکید داشته باشیم .

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید حدود ۲۶ هزار دانش آموز از طریق سرویس مدارس جا به جا شده اند،افزود:از این تعداد حدود ۱۴ هزار نفر دانش آموز دختر و ۱۲ هزار نفر دانش آموز پسر است.

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان زنجان در ارتباط با بگارگیری رانندگان بانو یرای سرویس دانش آموزی مدارس دخترانه گفت:به مدیران مدارس توصیه کردیم تا سعی کنند از تاکسی های بانوان براس سرویس استفاده کنند که متاسفانه گاهی در این زمینه با عدم استقبال ازطرف اولیا مواجه شده ایم .

ابراهیمی ،خاطر نشان ساخت:سرویس های مدارس در قالب شرکت های حمل و نقلی باید مشغول به فعالیت شوند تا رسیدگی به وضعیت آنان  نیزراحتر انجام شود.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست