• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۰۳
  • شناسه خبر: 2658

افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز طی ۲۴ ساعت گذشته

پیام ملت–مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با توجه به افت دمای هوای استان زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته مصرف گاز در استان زنجان افزایش یافته و به ۷ میلیون متر مکعب رسید. سید سعید عسگریان در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت، ...

پیام ملتمدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با توجه به افت دمای هوای استان زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته مصرف گاز در استان indexزنجان افزایش یافته و به ۷ میلیون متر مکعب رسید.

سید سعید عسگریان در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت،افزود: مصرف گاز در استان زنجان در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۵ الی ۲.۵ میلیون متر مکعب بوده که ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۹۰ هزار مشترک در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: این میزان مشترک ۳۵۰ هزار خانوار  شهری و روستایی را شامل می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با تاکید بر اینکه صرفه جویی مردم در این زمان بسیار قابل اهمیت است خاطر نشان ساخت:اگر هر شهروند در فصل سرما یک درجه دمای منزل خود را کم کند ، بیش از ۶ درصد مصرف ماهیانه خود را کاهش میدهد.

عسگریان ،ادامه داد:که اگر بخواهیم این مقایسه را در سطح کشوری داشته باشیم میزان صرفه جویی شده مصرف گاز به ۱۴ میلیون متر مکعب در کل کشور می رسد که معادل تولید یک پالایشگاه گاز است.

وی، با بیان اینکه رد کردن دودکش از داخل پنجره یا قراردادن در کنار دیوار نادرست است، گفت: لوله بخاری باید به اندازه یک متر از پشت بام فاصله داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر اتلاف انرژی از جمله گاز در بخش خانگی به دلیل عدم سرویس و کهنه بودن وسایل گازسوز است، اضافه کرد: عمر مفید یک بخاری گاز سوز ۱۰ سال است و شهروندان باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشد.

عسگریان در پایان یاد آور شد: با توجه به گزارش هواشناسی که افت دمای هوای استان زنجان تا اواخر هفته تداوم دارد  شهروندان حتما در مصرف گاز مدیریت مصرف را داشته باشند تا مشکلی در زمینه مصرف سوخت در استان رخ ندهد.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست