• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۰۳
  • شناسه خبر: 2670

پرداخت ماهانه ۵۰۰ هزار تومان یارانه به ازای هر معلول

پیام ملت–مدیر کل سازمان بهزیستی  استان زنجان گفت :میانگین یارانه پرداختی ماهانه به ازای هر معلول به مراکز شبانه روزی بیش از ۵ میلیون ریال بوده است. محمد محمدی قیداری در گفتگو با خبر نگار پیام ملت، افزود:کل مبلغ پرد ...

پیام ملتمدیر کل سازمان بهزیستی  استان زنجان گفت :میانگین یارانه پرداختی ماهانه به ازای هر معلول به مراکز 81907638-70423973شبانه روزی بیش از ۵ میلیون ریال بوده است.

محمد محمدی قیداری در گفتگو با خبر نگار پیام ملت، افزود:کل مبلغ پرداختی یکساله به ازای هر معلول مرکز شبانه روزی ۶۰ میلیون ریال بوده که با محاسبه شهریه پرداختی از طرف خانواده این میزان به۰ ۱۰میلیون ریال افزایش پیدا میکند.

وی با بیان اینکه ،میانگین یارانه پرداختی به ازای هر معلول به مراکز روزانه بیش از ۳ میلیون ریال بوده است ،ادامه داد: این میزان یکساله به ازای هر معلول در مراکز روزانه به ۰ ۴ میلیون ریال می رسد.

این مقام مسئول تصریح کرد : سازمان در زمینه ازدواج بر هر کدام از معلولین مبلغ ده میلیون ریال پرداخت میکند ،به طوری که از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۳۷مورد هزینه ازدواج پرداخت گردیده است.

محمد محمدی قیداری ،یادآور شد:در صورتی که مرد سالم با دختر معلول شدید ازدواج کند،می تواند از حق کفالت استفاده نماید.

مدیر کل سازمان بهزیستی زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۸ نفر از ماده ۷ قانون جامع حمایت از حقوق معلولین بهره مند گردیده اند،گفت:در حال حاظر در بهزیستی استان زنجان ۲۶ نفر معلول مشغول بکار می باشند.

وی خاطر نشان ساخت:در سال گذشته تعداد ۳۶۷ نفر اشتغال یافته از طریق راههای ایجاد اشتغال داشته ایم و در سال جاری نیز تاکنون ۲۰۸ نفر از طریق راههای ایجاد اشتغال مورد حمایت قرار گرفته اند.

محمدی قیداری،اظهار داشت:در سال های گذشته معمولا وام هایی با سود کم در اختیار کار فرمایان قرار می گرفت ،اما در سال های اخیر از سوی سازمان اقدامات خاصی در زمینه پرداخت بیمه کار فرما صورت گرفته است.

این مقام مسئول به تعداد معلولین شناسایی شده اشاره کرد و گفت:در حال حاظر ۱۹ هزار ۱۱۱ نفر معلول در سطح استان شناسایی شده است ،که از این تعداد ۱۱ هزار و ۹۶۵ نفر مرد و ۷ هزار و ۱۳۸ نفر زن می باشد.

مدیر کل سازمان بهزیستی زنجان خاطر نشان ساخت:با توجه به مکاتبه های انجام یافته با سازمان های دولتی ذر سال گذشته تعداد معلولین شاغل در ادارات دولتی ۱۵۴ نفر می باشند ،البته این آمار با توجه به عدم پاسخ گویی بعضی از ادارات دقیق نمی باشد.

وی ،به خدمات ارائه شده به معلولان اشاره کرد و افزود : با توجه به نوع وشدت معلولیت بوده به دو صورت خدمات مستمر و غیر مستمر به معلولین می باشد که خدمات مستمر به بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در ماه پرداخت می شود و سایر پرداختی ها در قالب یارانه مراکز شبانه روزی و روزانه آموزش و توانبخشی ،حمایت های تحصیلی،ایاب و ذهاب ،هزینه های هنری ،درمان و کمک هزینه تامین مسکن و سرمایه کار واشتغال و تهیه خودرو و تهیه وسایل کمک توانبخشی بصورت رایگان می باشد.

محمدی قیداری ادامه داد:عدم وجود بیمه تکمیلی ،کمبود تامین اعتبار در زمینه تهیه وسایل کمک توانبخشی مدرن ،مسکن ،اشتغال ،نا کافی بودن مستمری ماهیانه،عدم مناسب سازی محیط های شهری به ویژه وسایل نفلیه عمومی از مشکلات اصلی این قشر به شما می آید.

این مقام مسئول به بحث مناسب سازی محیط شهری اشاره کرو افزود:در سال گذشته ارزیابی از وضعیت مناسب سازی ۳۶ دستگاه اجرایی توسط دبر خانه بهزیستی به عمل آمد و نتایج آن ذر سال جاری در جلسه ستاد مناسب سازی با حضور مدیران کل ۳۲ دستگاه اجرایی مورد بررسی قرار گرفت،و بنا به دستور معاون عمرانی استاندار مقرر گردید دستگاه های اجرایی ضمن اولویت بندی موارد مناسب سازی طی برنامه مدون ۳ ساله موضوع مناسب سازی را در برنامه های عمرانی خود قرار دهند.

وی خاطر نشان ساخت:در سال های اخیر دستگاه های اجرایی در زمینه مناسب سا زی فضاهای شهری اقدامات خاصی انجام داده است به طوری که در شهرداری موضوع مناسب سازی کاملا جا افتاده،و ضوابط مناسب سازی در طراحی ،اجرا و حتی در عقد قراردادهای عمرانی با پیمانکاران رعایت می گردد و در بحث الزام مناسب سازی در زمان صدور پروانه ای احداث یا پایان کار برای ساختمان های عمومی این موارد کنترل می گردد.

انتهی پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست