• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۱۳
  • شناسه خبر: 2778

۲هزار و ۳۰۰ محدوده ناکارآمد در کشور وجود دارد

پیام ملت-معاون دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار  کشور گفت:۲ هزار و ۳۰۰ محدوده ناکارآمد در کشور وجود دارد و برنامه ریزی ها ی لازم باید در این راستا صورت گیرد و سالانه نیز۲۷۰ محدوده شهری در اولویت بازآفرینی قرار می گیرن ...

پیام ملت-معاون دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار  کشور گفت:۲ هزار و ۳۰۰ محدوده ناکارآمد در کشور وجود دارد و برنامه ریزی ها ی لازم باید در این راستا صورت گیرد و سالانه نیز۲۷۰ محدوده شهری در اولویت بازآفرینی قرار می گیرند.index

منصور استادی در ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان زنجان افزود :بمتاسفانه علی رغم فعالیتهایی  که دولت و شهرداری ها در زمینه مناسب سازی و توانمند سازی بافت های فرسوده داشتند، اما هنوز مشکلات زیادی در شهرها وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای  برنامه ریزی به منظور کاهش این فضاها، در سال ۸۲، ۲ سند ملی در کشور به تصویب رسید تا توانمند سازی و ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی و بافت فرسوده در دستور کار دولت قرار گیرد.

معاون دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدارادامه داد:: دربرنامه ریزی که برای تحقق اسناد ملی صورت گرفت مشخص گردید که توانمند سازی مقدم بر ساماندهی است،و در این زمینه ستاد باز آفرینی در کشور تشکیل شد و رئیس جمهوری ریاست آن را بر عهده گرفت .
استادی با اشاره به اینکه ، وظیفه سیاست گذاری و هماهنگی با ستاد ملی و اجرا و برنامه ریزی با  با ستادهای استانی است،یاد آور شد:هر شهری که نتواند اعتبارات لازم دز زمینه باز آفرینی شهری را جذب نماید ،اعتبارات این حوزه  به سایر شهرهایی که توان جذب بیشتری دارند،اختصاص پیدا می کند.
معاون دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدارافزود: ۱۳۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد که برای حل این معضل باید تدابیر خاصی لحاظ شود.
وی ،  هماهنگی بین دستگاه های متولی را در زمینه  جریان توانمند سازی و ساماندهی بافت فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی مهم دانست و گفت:ساماندهی بافت فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی از سوی مقام معظم رهبری برای بهبود وضعیت اجتماعی مهم می باشد.
انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست