• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۱۴
  • شناسه خبر: 2791

ارائه ۲ هزار خدمات توانبخشی به معلولان

پیام ملت–مدیر کل سازمان بهزیستی استان زنجان گفت: در سال جاری ۲ هزار و ۵۱۷ مورد امکانات توانبخشی در اختیار معلولان قرار گرفت. محمد محدی قیداری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: ۲۸ مرکز توانبخشی در استان زنجان وجود ...

پیام ملتمدیر کل سازمان بهزیستی استان زنجان گفت: در سال جاری ۲ هزار و ۵۱۷ مورد امکانات %d8%b4%d8%b4%d8%b4توانبخشی در اختیار معلولان قرار گرفت.

محمد محدی قیداری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: ۲۸ مرکز توانبخشی در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد ۹ مرکز شبانه روزی، ۱۴ مرکز روزانه، ۴ مرکز ویزیت در منزل و ۲ مرکز مراقبت در منزل می باشد.

وی با بیان اینکه به منظور تحت پوشش قرار گرفتن معلولان سه کمیسیون تشکیل و شدت و نوع معلولیت ها شناسایی می شود،افزود: هم اکنون ۱۹ هزار و ۴۷۷ معلول در استان زنجان تحت پوشش سازمان قرار گرفته است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان زنجان، یاد آور شد: ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از ابتدای سال در حوزه توانبخشی از سوی این سازمان هزینه شده است.

محمدی قیداری با بیان اینکه در استان زنجان ۴ هزار و ۶۱۴ نفر مستمری دریافت می کنند، افزود: از این تعداد ۳۵۴ نفر معلول اعصاب و روان  و ۴۷۳ نفر هم پشت نوبت هستند.

وی ،خاطر نشان کرد: ۵ هزار و ۳۳ پرونده به بخش خصوصی واگذار شده است که بخش تشکل های سازمان مردم نهاد هستند.

این مسئول در خصوص معلولین کم شنوا و ناشنوا تصریح کرد:  به ۱۵ معلول شنوایی خدمات کاشت حلزون ارائه شده است.

محمدی قیداری یاد آور شد: نوزادان ۱۰-۱ روزه تحت آزمایش های گوش قرار میگیرند که در صورت مشاهده مشکل در همان مراحل ابتدایی درمان شود که سازمان بهزیستی این هزینه را تقبل میکند که شاید با این روند یک نفر از چرخه معلولیت خارج شود.

وی، با اشاره به اینکه یکی از راه های توانمند سازی معلولین ورزش است خاطر نشان کرد: در خصو ص معلولین ورزشکاران معلولین اقدامات جدی انجام گرفته است که هم اکنون ۷۸ قهرمان ورزشکار تحت پوشش قرار دادیم.

 

محمدی با بیان اینکه بسیاری از معلولیت ها ناشی از ازدواج های فامیلی است ،عنوان کرد:کمپین پیشگیری از معلولیت های ناشی از ازدواج های فامیلی توسط این سازمان راه اندازی شده است.

انتهای پیام /ع

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست