• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۱۵
  • شناسه خبر: 2804

نباید جناح بازی های سیاسی در دانشگاه ها حاکم باشد

پیام ملت–مدیر فرهنگی دانشگاه زنجان گفت :ایجاد فضای گفتگوی عقلانی فارغ از جناح بازی های سیاسی در زمینه فعالیت تشکل های دانشجویی،امری ضروری است. فرجی در گفتگو با خبرنگارپیام ملت، افزود:دانشگاه به عنوان کانون مهم تحول ...

پیام ملتمدیر فرهنگی دانشگاه زنجان گفت :ایجاد فضای گفتگوی عقلانی فارغ از جناح بازی های سیاسی در زمینه فعالیت تشکل های دانشجویی،امری ضروری است.sardarb-znu1

فرجی در گفتگو با خبرنگارپیام ملت، افزود:دانشگاه به عنوان کانون مهم تحولات اساسی جامعه است و باید فضایی مناسب برای استفاده از دیدگاه ها و نظرات دانشجویان فراهم آید.

وی ادامه داد:تاثیر گذاری و نقش دانشجو و دانشگاه بر مسائلجامعه مهم است و این قشر می توانند بیشترین اثر را در زمینه های مختلف داشته و به خوبی نقش آفرینی کند ،که یکی از رسالت های جنبش دانشجویی ،همین مسئله است.

مدیر فرهنگی با بیان اینکه ،در حال حاظر ،۴ تشکل سیاسی و اسلامی از قبیل بسیج دانشجویی ،دو جریان اصول گرا و اصلاح طلب و دانشجویان تحکیم وحدت و پیرو خط امام در این دانشگاخ فعال هستند ،یاد آور شد :تشکل بسیج دانشجو یی نیز در این دانشگاه فعال است که این تشکل به عنوان تشکل فرا جناحی بوده که جدااز تشکل های دیگر فعالیت می کند.

این مقام مسول تصریح کرد :مقام معظم رهبری به ایجان فضایی گرم و مناسب و توام با نشاط را در چهار چوب قانون تاکید دارند.

فرجی با تاکید بر اینکه ،ما از تشکل های سیاسی در دانشگاه ها حمایت می کنیم ،یاد آور شد :در دانشگاه ها نباید جناح بازی های سیاسی حاکم باشد ،که ما هم در این زمینه بی طرف عمل می نماییم و ما اجازه نمی دهیم که نیروی جدا از محیط دانشگاه های در این تشکل ها فعالیت کند.

وی با اشاره به اینکه ،تشکل ها یک هویت مستقل و مبتنی بر قانون دارند ،خا طر نشان ساخت :جنبش های دانشجویی یک جریان اجتماعی بوده که کار اصلی آن نشان دادن افق های جمهوری اسلامی است.

مدیر فرهنگی دانشگاه زنجان خاطر نشان ساخت :نقش دانشگاهیان در پیشبرد تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مهم است و باید عرصه ای برای حضور تشکل ها و عرضه توانمندی هایشان فراهم آید.

این مقام مسئول با مهم شمرده جنبش دانشجویی در سطح جامعه ،افزود :در همه جوامع جنبش دانشجویی مستقل در ذیل قانون تاثیر مستقیمی بر حرکت جامعه داشته است.

فرجی اظهار داشت:تشکل های دانشجویی می توانند در سطح جامعه چالش ها را با نگاه و روحیه انقلابی بررسی کنند .

وی ،نقش جنبش های دانشجویی را در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم دانست و افزود :باید فضاهایی فرهنگی و اقتصادی برای آگاه سازی افراد در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم شود که در این زمینه ،دانشگاه با برگزاری کارگاه هایی با عنوان آشنایی با مبانی اقتصاد مقاومتی و ارائه بسته دوره های آموزشی برای دانشجویان و اساتید زمینه را برای تحقق اهداف نموده است.

مدیر فرهنگی دانشگاه ها زنجان تاکید کرد :روسای دانشگاه ها بایدزمینه مناسبی برای فعالیت های سیاسی و فرهنگی دانشجویان مهیا کنند تا این قشر فرهیخته نیز بتوانند به خوبی نقش خود را در پیشبرد اهداف تاثیری گذاری آن برای افراد جامعه ایفا نماید.

فرجی خاطر نشان ساخت:اگر مسئولین دانشگاهی زمینه های لازم را جهت تقویت جنبش های دانشجویی و شکوفایی آن ها را فراهم نمایند و برنامه مدون در این زمینه داشته باشند تا بتوانیم در رسیدن و نیل به اهداف فرهنگی و سیاسی موفق عمل نمود .

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست