• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۱۸
  • شناسه خبر: 2854

یکی از مهمترین اولویت های بخش دولتی توجه به بحث پژوهش است

پیام ملت–رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با توجه به نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل از سوی رهبری، یکی از مهم ترین اولویت های بخش دولتی توجه به مباحث پژوهش، تحقیق و توسعه است. ناصر ف ...

پیام ملترئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با توجه به نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل از سوی رهبری، یکی از مهم ترین اولویت های139502080954157147588084 بخش دولتی توجه به مباحث پژوهش، تحقیق و توسعه است.

ناصر فغفوری با اشاره به رشد ۲۲ درصدی مراکز پژوهشی معدنی و صنعتی استان زنجان،افزود: مرکز پژوهشی معدنی و صنعتی در ابتدای سال ۹۴ وجود داشت که این تعداد با ۲۲ درصد رشد، هم اکنون به ۱۳ مرکز رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت مراکز پژوهشی در استان زنجان، خاطر نشان کرد: ۱۲ مرکز پژوهشی در استان فعالیت می‌کنند که ۹ واحد دارای پروانه بهره برداری و ۳ واحد دارای جواز تاسیس می‌باشند.

این مقام مسئول در این سازمان یکی از اولویت های کاری توجه به تشکل ها و انجمن های غیر دولتی است که در راس آن ۴ تشکل بزرگ و مهم شامل خانه صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و سازمان نظام مهندسی است که با هماهنگی های انجام شده، اعتماد متقابل بین این ۲ بخش موجب تحرک قابل قبولی نسبت به قبل شده است.
فغفوری، ادامه داد: در ابتدای سال ۹۴ بر اساس تاکید وزارتخانه مقرر شد واحدهای تولیدی با اشتغال بیش ۴۰ نفر راه اندازی واحد تحقیق و توسعه را در الویت برنامه های خود قرار دهند که در سال جاری این موضوع برای واحدهای زیر ۳۰ نفر لحاظ شد.
وی اظهار کرد: در ابتدای سال ۹۴، ۳۸ واحد تحقیق و توسعه در استان وجود داشت که این رقم در پایان سال ۹۴ به ۵۳ واحد رسید و علاوه بر آن ۱۲ واحد صنعتی و معدنی نیز ۳ ماهه سوم امسال در دستور کار قرار گرفت که تا پایان سال مجوز این واحدها صادر خواهد شد.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست