• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۲۱
  • شناسه خبر: 2920

مردم حضور در انتخابات را تکلیف شرعی بدانند

پیام ملت–امام جمعه زنجان گفت: با توجه به  انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی پیش رو، رای دهندگان باید حضور خود را در پای صندوق های به عنوان یک تکلیف و عبادت بدانند. حجت الاسلام علی خاتمی صبح امروز در نشست مشورتی ...

پیام ملتامام جمعه زنجان گفت: با توجه به  انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی پیش رو، رای دهندگان باید حضور خود را درindex پای صندوق های به عنوان یک تکلیف و عبادت بدانند.

حجت الاسلام علی خاتمی صبح امروز در نشست مشورتی دهیاران استان،افزود: مردم با شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر، در انتخاب دهیاران به طور غیر مستقیم ایفای نقش می کنند.

وی با اشاره به حضور دهیاران جوان در این نشست ، ابراز داشت: حضور نیروهای جوان در دهیاران و روسای شوراها افتخاری برای دولت است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان،  با تاکید بر اینکه ارزش های دینی جز هویت اصلی نظام جمهوری اسلامی است، خاطر نشان کرد: ویژگی بارز نظام جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری است ، یعنی خواست و مصلحت و مطالبات مردم به عنوان یک اصل در جمهوری اسلامی نمود پیدا می کند.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه مردم در شکل گیری نظام جمهوری اسلامی  نقش بسزایی دارند ، تصریح کرد: مردم و همچنین کوچکترین گروه های جمعیتی با حضور خود در انتخابات خبرگان و ریاست جمهوری و شورا اسلامی در تصمیمات سازنده کشور شرکت میکنند.

وی در ادامه گفت: این در حالی است که برخی از کشورها حدود ۲۰۰  سال است که دموکراسی را تمرین می کنند.

امام جمعه زنجان، یاد آور شد:  انتخاب های مردم باید خارج از معیارهای قومی و فامیلی باشد.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان در قبال تمام رفتارشان پاسخگو هستند، افزود: همه ما در دو دادگاه تاریخ که همان افکار عمومی است و دادگاه عدل الهی پاسخگو هستیم.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه هر مسئولی در خصوص وظیفه اش باید متعهد باشد ،  تصریح کرد:  اگر مسئولی توان انجام کاری را که عهده دار آن شده است را نداشته باشد و یا دل در گرو آن نبندد ، حقوقی که می گیرد شرعی نیست.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست