• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۲۲
  • شناسه خبر: 2937

دهیاران باید پتانسیل های روستا را شناسایی کنند

پیام ملت–معاون عمرانی استانداری زنجان گفت: دهیاران باید با شناسایی و تقویت ظرفیت ها و پتانسیل روستاهای خود به تقویت این مناطق بپردازند. جواد رحمتی در همایش فرمانداران، بخشداران، روسای شوراهای اسلامی بخش ها و دهیارا ...

پیام ملتمعاون عمرانی استانداری زنجان گفت: دهیاران باید با شناسایی و تقویت ظرفیت ها و پتانسیل روستاهای خود به تقویت این مناطق بپردازند.

جواد رحمتی در همایش فرمانداران، بخشداران، روسای شوراهای اسلامی بخش ها و دهیاران استان با تاکید بر اینکه بهبود زیر ساخت های روستایی در گرو افزایش توان معیشتی ساکنین این مناطق است، افزود: ایجاد اشتغال با نیروهای فعال روستایی و ارائهphoto_2016-12-12_10-07-21 تسهیلات ارزان قیمت به منظور تقویت پشتوانه‌های مالی، فنی، فکری و اقتصادی روستاها می توانند در ایجاد انگیزه و تمایل به ماندگاری ساکنین در روستاها کمک نماید.

وی روستائیان را منشأ پیدایش اجتماعات بشري برشمرد و ادامه داد: با گذر زمان علیرغم افزایش امکانات رفاهی و نرخ رشد جمعیت در شهرها، روستاها هنوز نمادی از محرومیت به شمار می روند و تقویت اقتصاد و معیشت ساکنین این مناطق باید در اولویت قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان از افزایش اعتبارات دهیاری ها در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: علیرغم وجود مشکلات اعتباری در دولت یازدهم، توجه به توسعه عمرانی روستاها بعنوان مجموعه‌های خلاق و تولیدی مورد تاکید قرار گرفته است.

رحمتی توسعه توانمندی ها و ظرفیت‌های روستاهای کشور را از وظایف دولت و حاکمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: با تقویت توانمندی روستاها از میزان وابستگی این مناطق به شهرها کاسته خواهد شد.

وی از انتخاب ۳۳ روستا بعنوان پایلوت و نمونه در استان خبر داد و افزود: در این مناطق روستایی نوع تقاضای افراد و میزان توانمندی‌های موجود شناسایی شده و آموزش های لازم متناسب با امکانات روستا ارائه می گردد كه اين امر نتایج مطلوبی در پی داشته است.

معاون عمرانی استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از تلخی‌های موجود در جامعه اظهار داشت: هرچند آمار و ارقام میزان فعالیت و خدمات چشمگیر ارائه شده از سوی دولت تدبير و اميد را نشان می دهد ولی متاسفانه با شرایط حاکم در کشور، امروزه موضوع “فیش های نجومی” توسط عده اي به دغدغه اصلی کشور تبدیل شده است.

رحمتی به انتشار موضوع “بابک زنجانی” در سطح کشور اشاره نمود و گفت: با دستور رئیس دولت وقت مبلغی معادل ۲.۷ میلیارد دلار معادل حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان به بهانه دورزدن تحریم‌ها به حساب شخصی واریز می‌گردد و از سوی دیگر تضامین لازم نیز به وی داده می شود که هم‌ اکنون نیز اخبار مربوط به محاکمه و اعدام وی در سطح جامعه منتشر شده و این درحالی است که میزان کل ارقام “فیش‌های نجومی” تنها ۴۰ میلیارد تومان بوده که مقادیر قابل توجهی از آن نیز استرداد شده است.

وی به کاهش چشمگیر میزان فروش و قیمت نفت نیز اشاره داشت و تصریح نمود: با وجود اینکه هم‌ اکنون قیمت و میزان فروش نفت کشور تا یک‌سوم کاهش داشته است، عده ای با عوام‌فریبی سعی در پررنگ نمودن موضوع فیش‌های نجومی دارند و توجه نمی کنند که بنای پرداخت این مقادیر نیز در دولت گذشته و با تصویب قوانینی گذاشته شده است.

معاون استاندار زنجان از ایجاد انحراف در اذهان عمومی و بویژه روستائیان به بهانه دلسوزی‌های نابجا برای این قشر انتقاد نمود و یادآور شد: متاسفانه در دولت گذشته حتی در سطح مدیریت عالی استان زنجان نیز در خصوص فروش “اراضی گاوازنگ” و تقسیم سود آن در ميان برخي از مديران بي عدالتی‌هایی صورت گرفته و ۴۲ میلیارد تومان بدهی برای استان به جاي مانده است.

انتهای پیام/ع

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست