• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۲۵
  • شناسه خبر: 3013

نماینده ابهر : ۹۰ درصد آب مصرفی کشور صرف کشاورزی می شود

پیام ملّت –  نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، گفت: سهل انگاری و بی توجهی به بحران کم آبی باعث ایجاد تنش و کشمکش در آینده نزدیک در کشور می شود. محمد عزیزی در نطق خود در مجلس شورای اسلامی، خط ...

پیام ملّت –  نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، گفت: سهل انگاری و بی توجهی به بحران کم آبی باعث ایجاد تنش و کشمکش در آینده نزدیک در کشور می شود.

محمد عزیزی در نطق خود در مجلس شورای اسلامی، خطاب به رئیس جمهور کشور، اظهار کرد: مردم و فرهنگیان منتظر گزارش مربوط به تخلف رخ داده در صندوق ذخیره فرهنگیان هستند، به معلمان حق التدریسی که در برخی روستاها، با حقوق کمتر از ۱۰ میلیون ریال آینده سازان این مملکت را تربیت می کنند درباره این تخلف چه باید گفت.
وی افزود: هزینه ترمیم افکار در مقابل این تخلف چه میزان است؟ لازم است ریاست قوه قضائیه در این زمینه دستور قاطعانه بدهند تا به صورت دقیق و صریح به این تخلفات رسیدگی و مردم را در جریان برخورد با متخلفان قرار دهند و تنها راه التیام این درد همین برخورد قاطعانه با متخلفان است.
نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، در تذکر دوم خود خطاب به وزیران نیرو و جهاد کشاورزی، گفت: آیا بحران کم آبی آن گونه که بارها گفته شده را جدی گرفته اند؟ باید متوجه بود که سهل انگاری و کم توجهی به این موضوع قطعا باعث ایجاد تنش و کشمکش در آینده نزدیک در کشور خواهد شد.
وی ابراز کرد: مجمع جهانی اقتصاد مهمترین ریسک و خطر جهانی را در آینده نزدیک بحران بی آبی اعلام کرده است و با توجه به این مساله، برنامه این دو وزراتخانه برای مقابله با این بحران چیست؟
عزیزی با اشاره به نبود بهره وری مناسب در مصرف آب در حوزه کشاورزی، خاطر نشان کرد: حدود ۹۰ درصد از آب مصرفی کشور صرف کشاورزی می شود در حالی که سهم مناسبی در اقتصاد کشاورزان ندارد.
وی تاکید کرد: روش های اشتباه استفاده از آب باعث ایجاد این بحران شده است از این رو انتظار می رود، برای اصلاح الگوی مصرف که رهبر معظم انقلاب بارها آن را مورد تاکید قرار داده اند، وزراتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی اقدامات موثری انجام دهند.
نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هزینه ای که ۱۰ یا ۱۵ سال آینده صرف بحران بی آبی خواهد شد، بهتر است از حالا صرف سرمایه گذاری و اصلاح شیوه آبیاری شود تا هم کشور را نجات یابد و هم کشاورزی.
وی گفت: در این زمینه باید دولت وارد موضوع شود و هزینه کند چون کشاورزان به لحاظ مالی توان انجام این کار را ندارد. عزیزی در ادامه خواستار اقدام سریع وزرات جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی محصول کشمش کشاورزان با قیمت عادلانه شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست