• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۲۷
  • شناسه خبر: 3008

عمده ترین عامل طلاق ناپختگی شخصیت افراداست

پیام ملت –کارشناس مسئول امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی استان زنجان گفت: عمده ترین عامل طلاق ناپختگی شخصیت افرادبوده،به طوری که  خانواده و خود فرد نسبت به خصوصيات و ويژگي‌هاي شخصيتي و رفتاري شريك آينده زندگ ...

پیام ملتکارشناس مسئول امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی استان زنجان گفت: عمده ترین عامل طلاق ناپختگی شخصیت افرادبوده،به طوری که  خانواده و خود فرد نسبت به خصوصيات و ويژگي‌هاي شخصيتي و رفتاري شريك آينده زندگي‌اش آگاهي ندارند.

کاظم لودر گفتگو با خبرنگار پیام ملت اظهار داشت:متاسفانه بسیاری از زوج‌ها این مجال و اجازه را به خانواده‌هایشان می‌دهند که از همان روزهای اولindex ازدواج در زندگی‌شان مداخله كنند.

وی ادامه داد:متاسفانه در سال های اخیر آمار طلاق نیز رو به افزایش بوده که به خشونت در خانواده دامن می زند؛ به همین منظور سازمان بهزیستی با تعامل با دادگستری خانواده هایی را که دچار چالش شده و تقاضای طلاق دارند پیش از مراجعه به دادگاه به مراکز خدمات مددکاری و مشاوره بهزیستی معرفی می کند.

کارشناس مسئول امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی استان زنجان یادآور شد:کارشناسان ما با ارائه خدمات تخصصی و مشاوره زمینه افزایش نرخ سازش را فراهم آورده اند و از این طریق شاهد بازگشت به خانواده هستیم.

کاظم لو با اشاره به اینکه ،مشاوره های بهزیستی در زمینه کاهش طلاق نقش موثری داشته است،افزود:بیشتر طلاق ها بصورت توافقی بوده است و سازمان نیز هم اکنون از پذیرش وکیل  زوجین در جلسات مشاوره سازمان خودداری می کنند.

وی خاطر نشان ساخت: برخی از زوجها بخاطر فشارهای والدین و اطرافیان و یا فقط بخاطر احساس تنهایی در ازدواج عجله می کنند و بعد از مدتی متوجه می شوند که با همسر خود تفاهم ندارند.

این روانشناس بالینی با اشاره به اینکه  استان زنجان در زمینه طلاق وضعیت مناسبی ندارد،گفت:دخالت خانواده ها از سر دلسوزی ،اعتیاد و دوستی های خیابانی باعث گردیده استان زنجان در این زمینه وضعیت مناسبی نداشته باشد.

کاظم لو خاطر نشان ساخت:در حال حاظر ،در سطح استان ۴ مرکز مداخله برای کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت دارند.

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست