• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۲۸
  • شناسه خبر: 3024

۶۰درصد از واحد های مسکونی ،مقاوم سازی شده است

پیام ملت –رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت:تعداد کل واحد های مسکونی شهری و روستایی مقاوم سازی شده ،تاکنون بیش از ۴۹ هزار واحد بوده ،که می توان گفت بیش از ۶۰ درصد از واحد های مسکونی در استان مقاوم سازی ...

پیام ملترئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت:تعداد کل واحد های مسکونی شهری و روسn00465689-bتایی مقاوم سازی شده ،تاکنون بیش از ۴۹ هزار واحد بوده ،که می توان گفت بیش از ۶۰ درصد از واحد های مسکونی در استان مقاوم سازی شده است.

سجاد صنعتی منفرد در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی و غیر دولتی بوده اظهار داشت:تعدادکل واحد های مسکونی روستایی ۸۲ هزار و ۴۳۵ واحد بوده که که بیش از ۴۹ هزار مقاوم سازی شده اند.

وی ادامه داد:طرح هادی در۷۳۰روستاهای بالای ۲۰ خانوار بصورت صد در صد اجرا شده ،که میانگین کشوری ۹۶ درصد بوده که خوشبختانه استان در اجرای پروژه رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است

این مقا م مسئول، با تأکید بر اینکه انجام طرح‌های مختلف برای توسعه روستاها جزو اولویت‌های بنیاد مکسن شهرستان زنجان بوده است، یادآور شد: یکی از این اقدامات، اهتمام به پروژه‌های مسکونی‌مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفربوده که بیش از هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی مسکن مهر زیر ۲۵ هزار نفر از سوی این نهاداحداث شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد:در حال حاظر ۹۲۰واحد پروژه های بنیاد مسکن در حال ساخت ویا در حال طراحی است.

صنعتی منفرد به تهیه طرح توسعه پایدار منظومه های روستای بخش مرکزی شهرستان طارم اشاره کرد و گفت:این طرح به منظور توسعه پایدار این شهرستان و روابط پیوند های روستاهای شهری تدوین خواهد شد.

وی یادآور شد:واگذاری زمین به روستاهای استان ۳ هزار و ۵۸ قطعه بوده که جهت ساخت مسکن به روستائیان تحویل داده شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اظهار داشت:تکمیل پروژه گردشگری سایت گاوازنگ ،تکمیل پروژه گردشگری محور زنجان رود ،طراحی فاز اول پروژه گردشگری جنوب زنجان و احداث خانه های عالم روستایی ۵۶ باب از ابتدا تا کنون، پروژهای اصلی عمرانی به شمار می آیند.

صنعتی منفرد ،تامین مسکن برای خانواده های دارای حداقل دو معلول را امری ضروری دانست و ادامه داد:دز زمینه تامین مسکن خانواده های دارای حداقل دو معلول در جمعیت شهری بالای ۲۵ هزار نفر ۳۰واحد احداث و ۶۱ واحد نیز در دست پیگیری است.

وی خاطر نشان ساخت:برای تامین مسکن خانواده های دارای حداقل دو معلول در جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر ،۱۳ واحد در حال ساخت و ۳ واحد نیز در حال پیگیری است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود:واگذاری تسهیلات مقاوم سازی در قالب طرح ویژه بهسازی ،بازسازی و نوسازی واحد های مسکونی آسیب دیده از سوانح طبیعی،واگذاری تسهیلات قرض الحسنه تعمیر مسکن روستایی از اهداف بازسازی مسکن روستایی است.

صنعتی منفرد به آمار تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی اشاره کرد و گفت:تا کنون ۳۸ هزار و ۸۵۶ واحد اجرای ثبت شده که از این تعداد ۳۷ هزار و ۶۶۵ واحد اتمام کار به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد:در چند روز گذشته تفاهم نامه ای بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در زمینه تقویت مسائل فرهنگی و گردشگری روستایی منعقد گردیده است.

این مقام مسئول گفت :بازنگری طرح هادی گردشگری روستایی در ۴ روستای گلابر ،خوئین،درسجین،و ویراجرا شده است.

صنعتی منفرد در پایان به احداث دارالقران و مجموعه گردشگری شهری اشاره کرد و خاطر نشان ساخت:تاکنون ۳ مسجد در سایت های مسکن مهر در سطح استان احداث شده است.

انتهای پیام /ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست