• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۳۰
  • شناسه خبر: 3072

کارگاه‌های بزرگ صنایع دستی در زنجان راه‌اندازی می‌شود

پیام ملت –مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری  استان زنجان گفت: برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و افزایش ظرفیت هتلینگ کارگاه‌های بزرگ صنایع دستی و مسگری در زنجان راه‌اندازی می‌شود. يحيي رحمتي در جلسه ستاد فرمان ...

پیام ملتمدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری  استان زنجان گفت: برای توسعه زیرساخت‌هاindexی گردشگری و افزایش ظرفیت هتلینگ کارگاه‌های بزرگ صنایع دستی و مسگری در زنجان راه‌اندازی می‌شود.

يحيي رحمتي در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار داشت: سه محور در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در نظر گرفته شده که محورهای آن  شامل تدوین بسته حمایتی از کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی و فرش، ایجاد ظرفیت هتلینگ و تدوین بسته حمایت از گردشگری است.

وی ابراز کرد: در بحث تدوین بسته حمایتی از کارگاه‌های تولید صنایع دستی و فرش و اجرای آن طبق مصوبات کشوری مقرر شده تا ۳۸ کارگاه بزرگ راه‌اندازی یا حمایت شوند که سهم استان زنجان دو کارگاه معادل ۵ درصد کارگاه‌های کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح روستاهای هدف صنایع دستی راه‌اندازی و حمایت از ۳۲۲ کارگاه در ۶۲ روستا در دستور کار قرار گرفته است گفت: دو روستا در قالب ۱۰ کارگاه باید در استان زنجان راه‌اندازی و حمایت می‌شدند.

رحمتی  سهمیه استان زنجان برای احداث یا افتتاح هتلینگ از مجموع ۲۰۰ هتل کشور را دو مورد عنوان کرد و ادامه داد: در استان زنجان راه‌اندازی یک مجتمع بین راهی نیز درنظر گرفته شده است.

وی به برنامه تأمین زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در روستاهای هدف گردشگری اشاره کرد ویاد آورشد: در کشور ۸۲ روستا برای این طرح در نظر گرفته شده که در استان زنجان نیز سه روستای هدف گردشگری منتخب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به تدوین بسته حمایتی در روستاهای هدف گردشگری در شهرستان‌های طارم، ایجرود، خدابنده و ماهنشان ابراز کرد: در راستای حمایت از این بخش تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

رحمتی به انتخاب سه روستا به عنوان هدف صنایع دستی اشاره کرد و ادامه داد: با پرداخت تسهیلات حمایتی در حال حاضر ضمن صیانت از ۳۳ شغل، ۲۹ شغل جدید در کارگاه‌های صنایع دستی روستایی ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: در راستای ایجاد ظرفیت‌های هتلینگ دو هتل احداث می‌شود که یکی از آنها به ظرفیت ۴۰ تخت بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد و دیگری نیز در شهر گرماب در حال تکمیل است که تلاش می‌شود تا پیش از سفرهای نوروزی به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اظهار داشت: مجتمع رفاهی بین راهی با ۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کیلومتر ۳۳ لاین شمالی آزادراه زنجان –قزوین با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا عید به بهره‌برداری می‌رسد.

رحمتی با اشاره به طرح بسته حمایتی در روستاهای هدف گردشگری از جمله روستای شیت در طارم، گلابر در ایجرود و بهستان در ماهنشان گفت: تا این لحظه از اعتبارات دولتی ۶۸۰ میلیون تومان برای شیت، ۵۵۰ میلیون تومان برای گلابر و ۲۱۰ میلیون تومان برای بهستاین هزینه شده است.

وی تقویت آلاچیق‌ها، تبدیل برخی از تأسیسات روستا برای مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای احداث خانه گردشگر و نورپردازی را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در روستاهای هدف گردشگری برشمرد و افزود: برای اتمام طرح‌ها ۴۵۰ میلیون تومان در روستای شیت، ۳۵۰ میلیون تومان برای روستای گلابر و ۲۰۰ میلیون تومان برای بهستان مورد نیاز است.

رحمتی برگزاری دوره‌های آموزشی گردشگری را از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ادامه داد: بناهای تاریخی از جمله چلبی اوغلی و حمام سالار به بخش خصوصی واگذار شدند و تعدادی از بناها نیز برای ثبت در فهرست جهانی آماده‌سازی می‌شوند.

وی با اشاره به رویکرد جذب گردشگران خارجی ابراز کرد: گردشگران خارجی در هشت ماهه گذشته شش برابر سال مبدا از سال ۹۱ بود که به بالاترین حضور گرشگران خارجی بعد از انقلاب در گنبد سلطانیه رسیدیم.

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست