• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۰۹
  • شناسه خبر: 3213

۳۰درصد سرطان ها با تغذیه سالم قابل پیشگیری است

پیام ملت –رئیس مرکز بهداشت استان زنجان گفت:۳۰ درصد سرطان ها و ۸۰ درصد بیماری های قلبی و عروقی، انواع سکته ها و دیابت نوع ۲   با اصلاح الگوی غذایی و تحرک بدنی قابل پیشگیری است. محمد رضا صائینی  در نشست مطبوعاتی با خ ...

پیام ملترئیس مرکز بهداشت استان زنجان گفت:۳۰ درصد سرطان ها و ۸۰ درصد بیماری های قلبی و عروقی، انواع سکته ها و دیابت نوع ۲   با اصلاح الگوی غذایی و تحرک بدنی قابل پیشگیری است.

محمد رضا صائینی  در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به مناسبت هفته بسیindexج تغذیه سالم اظهارداشت : ۷۶درصد مرگ و میر در کشور ناشی از بیماری های غیر واگیر اعم از سکته های قلبی و مغزی و سرطان ها  بوده که موارد اساسی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها توجه به تغذیه سالم  و داشتن تحرک بدنی است.

وی با بیان اینکه ،چهار عامل خطر در سلامت افراد مربوط عوامل بیولوژیکی همچون قند خون، چربی، فشار خون و چاقی است ادامه داد:چهار عامل دیگر خطر در سلامتی افراد نیز رفتاری بوده و شامل تغذیه نامناسب،کم تحرکی،مصرف دخانیات و الکل می شود که باید این عوامل تحت کنترل قرار گیرد.

رئیس مرکز بهداشت استان زنجان میزان توصیه شده مصرف روغن در روز برای هرشهروند را ۳۵ گرم دانست و گفت: متاسفانه میانگین مصرف روغن در کشور۴۶ گرم بوده در حالیکه این میزان در بین شهروندان زنجانی ۴۹ گرم در روز است.

صائینی ،با اشاره به اینکه ،مصرف میوه جات در بین شهروندان استان پایین تر از میانگین کشوری است، تصریح کرد:میزان مصرف روزانه سبزیجات برای هر زنجانی به طور میانگین ۲۵۶ گرم در روز است که مقدار توصیه شده ۳۰۰ گرم است.

وی  اظهار داشت:متاسفانه برخی افراد  تمایل به خرید شیر فله ای دارند  که امکان دارد  شیرهای عرضه شده سلامت کافی را نداشته باشند و هم اکنون نیز  مصرف شیر و لبنیات به طور روزانه در بین شهروندان زنجانی ۱۶۴ گرم بوده است.

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست