• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۱۱
  • شناسه خبر: 3227

بهره‌گیری از تجارب و خِرد جمعی می تواند مشکلات پروژه‌های مهم را برطرف کند

پیام ملت–استاندار زنجان گفت: بهره‌گیری از تجارب و خِرد جمعی می تواند مشکلات پروژه‌های مهم و نیمه‌تمام را برطرف کند و در تصمیم های اقتصادی و جذب سرمایه گذار از اِعمال دیدگاه‌های سیاسی باید پرهیز شود. اسدالله درویش ا ...

پیام ملتاستاندار زنجان گفت: بهره‌گیری از تجارب و خِرد جمعی می تواند مشکلات پروژه‌های مهم و نیمه‌تمام را برطرف کند و در تصمیم های اقتصادی و 82367929-71289208جذب سرمایه گذار از اِعمال دیدگاه‌های سیاسی باید پرهیز شود.

اسدالله درویش امیری در جمع تعدادی از اعضای مجمع شهرداران ادوار زنجان، با انتقاد از ارتباط تصمیم های مدیریتی و کلان توسعه شهری بامسائل سیاسی کشور و استان ازسوی برخی از مدیران و اعضای شورای شهر افزود: باید در حوزه اقتصاد و جذب سرمایه‌گذار به منظور توسعه استان و کشور، از هرگونه تصمیم ها و اِعمال نظرات سیاسی و جناحی پرهیز کرد.

وی به دیدار خود با رئیس جمهوری و برخی از مسائل مطرح شده در آن دیدار از جمله ضرورت دوخطه کردن راه‌آهن زنجان – تهران اشاره کرد و یادآور شد: زنجان یکی از ۷ استان کشور است که بدلیل نزدیکی به تهران، برقراری پرواز به پایتخت مقرون به صرفه نیست، لذا توسعه راه‌آهن و حمل و نقل ریلی و نیز استفاده از قطارهای سریع‌السیر می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای مردم در این استان‌ها باشد.

درویش امیری افزود: در همین راستا دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به تهران بعنوان یکی از مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری به زنجان در سال ۹۳، در اولویت پیگیری قرار گرفت و هم‌ اکنون قرارداد تکمیل سه قطعه از آن منعقد شده و در دست اجرا است.
مقام عالی استان در بخش دیگری از سخنان خود در جمع شهرداران دوره‌های مختلف شهر زنجان به برخی از مشکلات اقتصادی موجود در استان اشاره و اظهار کرد: پرداخت ۵۴۰ میلیارد تومان یارانه در سال، مشکلات و محدودیت های اقتصادی بسیاری برای استان ایجاد کرده است.

استاندار زنجان همچنین میزان مطالبات دولت از صنعتگران، تولیدکنندگان، معدن‌کاران، کشاورزان و سازمان تامین اجتماعی برای تامین خدمات زیرساختی از قبل گاز، برق و آب را ۳۶۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این مطالبات در شرایطی است که مجموع اعتبارات عمرانی استان ۱۱۹ میلیارد تومان بوده و برای یکسال تنها ۴۰ درصد از این بودجه به میزان ۵۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته که نیمی از آن بصورت نقدی و نیمی دیگر در قالب اسناد اعتباری به استان پرداخت شده است.
وی رفع مشکلات اجرای طرح سبزه‌میدان زنجان و اجرای پروژه کمربندی شمالی زنجان بصورت فاینانس را از جمله اولویت‌های عمران شهری زنجان برشمرد و افزود: جلب مشارکت بنیاد مستضعفان در توسعه شرکت کشت و صنعت با ۶ هزار راس دام شیری در خدابنده نیز از دیگر موضوعاتی در دست پیگیری می باشد.

درویش‌امیری در این دیدار بر ضرورت راه‌اندازی و استفاده از ظرفیت پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در زنجان تاکید کرد و گفت: اگرچه محصولات کشاورزی تولید شده در زنجان بیش از ۲.۵ برابر نیاز مصرفی استان است ولی متاسفانه صادرات این محصولات اغلب از طریق سایر پایانه‌ها انجام می شود و استان سهمی از درآمدهای صادراتی این بخش ندارد.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ سال از آغاز احداث این پایانه صادراتی در زنجان می گذرد، افزود: متاسفانه بدلیل برخی تنگ‌نظری‌های مدیریتی، بهره برداری از این مجموعه به تعویق افتاده و هم‌ اکنون یکی از نیازها و اقدامات مهم به شمار می‌رود.
وی رفع مشکلات پایانه صادراتی را به منزله حل مشکلات یک استان توصیف نمود و از شهردار زنجان خواست تا با پیگیری مجدانه، مشکلات راه‌اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی زنجان را برطرف کند.
مدیرعالی استان در ادامه به بخشی از اقدامات دولت در حوزه اقتصاد و اشتغال کشور نیز اشاره و تصریح کرد: دولت یازدهم در سال ۹۲، مدیریت کشور را با وجود حدود ۴.۵ میلیون نفر فاقد شغل تحویل گرفت و اگرچه در این مدت تنها حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار شغل جدید ایجاد کرده ولی هنر دولت توقف رشد بیکاری در کشور بوده است.

استاندار زنجان ارائه نظرات و پیشنهادات از سوی مجمع شهرداران ادوار را که حاصل سال‌ها تجربه و دانش شهرداران پیشین زنجان می‌باشد، ظرفیت مناسبی در جهت بهبود ارائه خدمات در شهرداری زنجان دانست و خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از تجارب و خِرد جمعی می‌توان مشکلات پروژه‌های عمرانی مهم و نیمه‌تمام استان را برطرف کرد.
گفتنی است در این دیدار که با حضور حبیب ملایی یگانه شهردار فعلی زنجان، رضوی نایب رئیس مجمع، فریدون هاشم نژاد، رسول آقاجانلو، دکتر محسن امین و ابوالفضل مشکینی از شهرداران سابق زنجان برگزار شد، هریک از حاضرین به بیان بخشی از تجارب و نظرات خود در زمینه توسعه استان و اجرای هرچه بهتر پروژه‌های عمران شهری پرداختند و در راستای همکاری با شهردار کنونی زنجان و مدیریت عالی استان اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست